Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Verstandkies trekken, pijn of niet?

Berichtdoor johannes1 » 27 okt 2008 22:17

wat is jullie ervaring met het trekken van je verstandkies?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2008 23:00

ik zag er vreselijk tegenop. :( was alleen thuis met 4 kinderen, man was paar dagen weg, hoe moest dat goed komen?

wilde nog liever bevallen 8)

en heb geen centje pijn gevoeld ook erna nagenoeg niet.

Er werden 2 kiezen gelijk getrokken, bovenin

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 27 okt 2008 23:09

Heb wel vaak genoeg kiezen getrokken, dan wel niet me verstandskeizen (betwijfel of ik ze wel heb :roll:, nouja miss komen ze nog en anders maar niet, dom ben ik toch al :wink:).

Je word goed verdoofd, enja voor de pijn erna zijn pijnstillers.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 28 okt 2008 00:03

niet zeuren, gewoon doen :mrgreen:

4 tegelijk laten trekken, totaal geen last van gehad :wink:

maar om je nog even angst aan te praten: verschillende van mijn collega's verklaren mij voor gek dat ik het niet door een kaakchirurg hebben laten doen, want zij hadden geen zin in een bloedpartij bij de tandarts :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 okt 2008 00:06

Nou, bij mij is het niet zo vlekkeloos verlopen... Mijn tandarts dacht het zelf wel te kunnen, jonge meid met gezonde kiezen, alleen een klein gaatje erin en toch wat te weinig ruimte... Dat ging echter níet goed, hij is zo'n 3 kwartier bezig geweest, uiteindelijk met een soort slijptolletje m'n kies in tig stukken geslepen, maar de verstandskies wilde er maar niet uit. Mijn wortels bleken ietwat krom (had 'ie niet gezien op de foto's...) en erg sterk (veel melk gedronken vroeger :mrgreen:).
De tandarts moest het opgeven en nadat ik schoongepoetst was ben ik bibberig weer in de auto gestapt, naar 't huis van m'n ouders. M'n moeder is meteen met het recept naar de apotheek gegaan voor Brufen en dat was maar goed ook. Het deed echt veel pijn.
In de loop van de middag kon ik bij de kaakchirurg in Schiedam terecht, gelukkig reed m'n moeder toen met me (is zo'n 3 kwartier) en de kaakchirurg heeft na nog een kleine verdoving de restanten er in snelle rukken uitgetrokken en zelfs dat deed nog een beetje zeer... hij zei wel dat ik me kranig gehouden had, dus dat zegt ook wel genoeg.

'k Ben daarna nog een week aan de Brufen geweest... en zag bont en blauw 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 00:12

hoe heet die tandarts van jouw? wij moeten morgen nl. naar onze nieuwe tandarts :?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 okt 2008 00:20

*naam door LeChat op eigen initiatief verwijderd omdat alles kennelijk nauwlettend in de gaten wordt gehouden... en dus om event. discussie te voorkomen, al vind ik nog steeds dat je gerust man en paard mag noemen, maar dat terzijde*
Laatst gewijzigd door LeChat op 29 jan 2009 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 00:21

we gaan off topic, maar die tandarts hoeven wij (gelukkig?) niet heen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 okt 2008 00:22

Hij 's verder wel heel aardig, maar nog 'n beetje onervaren... op een gegeven moment zei z'n assistente tegen hem: "Dat instrument heb je nog nooit gebruikt hè?" :|
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 00:30

ik weet ook nog wel een horrorverhaald over een kaakchirurg uit Gorcum. Mijn schoonmoeder liet haar restanten uit haar kaak verwijderen en hij brak haar onderkaak gewoon ff. Voordeel was daarna dat ze moeilijk kon praten en flink afviel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 okt 2008 07:19

1 uit laten zagen door de kaakchirurg, wel een paar dagen last van gehad en een dikke wang in alle kleuren van de regenboog, maar mezelf goed gedrogeerd met ibuprofen en dan heb je nergens last van
2 bij de tandarts laten trekken, even kauwen op zo'n gaasje en verder weinig last
3 en 4 laten trekken bij de kaakchirurg, de dag erna nog wel een pijnstiller genomen maar dat was eigenlijk al niet meer nodig. Doordat ik mijn wang meteen na de ingreep had gekoeld met ijsblokjes in een plastic zakje in een washandje, was die wang ook amper opgezwollen.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 28 okt 2008 07:23

Bij de kaakchirurg laten doen en werkelijk daarna vergaan van de pijn. Ik slikte 3 soorten pittige pijnstillers maar het was ontstoken en ze deden er weinig tot niks aan.

Heb nog nooit van mijn leven zoveel pijn gehad en ik ga dan ook nooit meer naar de kaakchirurg!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 28 okt 2008 08:27

ik heb twee laten trekken bij de tandarts, met alleen plaatselijke verdoving ... dat ging super! Beetje een merkwaardig gevoel in mijn wang vanwege de verdoving, maar toen deze was uitgewerkt merkte ik er helemaal niets meer van.
Mijn man heeft hele slechte ervaringen bij de kaakchirurg, dus ik zou zeggen: gewoon de tandarts vragen!
Good luck,
elvira

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Juultje77 » 28 okt 2008 09:18

Ik heb ze allevier laten trekken bij de kaakchirurg op aanraden van de tandarts. Wat een drama was dat!! Ze zaten veel te vast. het was rukken en trekken. Ik ben er dagen ziek van geweest, er kwam ook nog een ontsteking bij.

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 10:31

Dit topic moet je niet lezen als je net als ik nog 4 verstandskiezen hebt... :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten