Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 20:47

Zijn er hier nog meer mensen die onwel worden van een verdoving? Dat is bij mijn man nl het geval. Hij was verdoofd, tandarts ging weg en toen assistente bij hem kwam hing hij daar scheefgezakt in de stoel. Zij sjorren aan zijn logge lijf maar kreeg er geen beweging in. Met voetpedaal die stoel omhoog gedaan en hij kwam klem te zitten tussen dat spoelbak geval en de stoel. Daardoor kwam hij weer bij. Hij heeft weken lang een blauwe schouder gehad. :mrgreen:

Hoest Johannes, heb je nog kiespijn?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 okt 2008 21:04

Hoest Johannes, heb je nog kiespijn?

Kiespijn??? Nog geen last van gehad :mrgreen:

Nee, ze adviseerde mij om de verstandkiezen te laten trekken, maar je hoort er zulke verschillende verhalen over.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 21:16

Ik vond het ook niet nodig maar toen ze d'r uit getrokken waren zagen ze er toch niet zo netjes uit dus ik was blij toe. Voor ik er last van kon krijgen was ik eraf. En de onderste zijn al verwijderd tijdens een kaakoperatie toen ik 20 was ofzoow.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 29 okt 2008 06:03

Maar je verstandskiezen kunnen toch niet zomaar weer verdwijnen? Ik kan me voorstellen dat als er alleen een klein puntje doorkomt, dat daar weer een bobbel tandvlees overheen zit, maar die kiezen zakken echt niet terug ofzo...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 29 okt 2008 06:52

bij kinders is het soms ook een drama bij het doorkomen van tanden en kiezen :mrgreen: ik deed soms een ijslolliestokje achter in mijn mond om erop te duwen, als soort van bijtring omdat het zeer deed.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 29 okt 2008 08:21

doorkomen deed bij mij best veel pijn, vooral het laatste stukje. Nu voel ik ze niet eens zitten, die verstandskiezen.

M'n lover had 2 weken geleden ineens ontzettend veel pijn; verstandskies in een keer doorgekomen, die stond helemaal scheef en was gaan ontstoken. Na 2 dagen kon ie pas bij de tandarts terecht, hij heeft twee dagen niet kunnen eten.
Toen die kies er uit was had hij totaal geen last meer! Kon direct weer eten en drinken en zo, z'n dikke wang was verdwenen. Terwijl ik eigenlijk dacht dat 'ie er nog wel een paar dagen met vloeibaar eten bij op kon gaan tellen ;)

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 29 okt 2008 19:36

Ik heb er ergens nog drie zitten, maar die blijven geloof ik daar nog lekker onder zitten :)
1 is er getrokken, zag er ook wel erg tegenop, maar het is me alles mee gevallen.
Heb er helemaal geen pijn aan gehad, ja duh je moet geen harde dingen ermee willen kauwen ;)
Enige wat wel vervelend was, was de verdoving in je verhemelte, past gewoon niet zoveel vloeistof in een ruimte waar het niet voor bedoeld is :)
Maar dat trekt ook wel snel weg.

Reden waarom ik het gedaan heb, is dat ik er niet goed met mn tandenborstel bij kon komen en datie dus niet echt schoon werd. Met als gevolg dat er natuurlijk gaatjes in gaan komen en dat ie dan niet zo stevig meer is.

Succes iig johannes!
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 okt 2008 20:14

Kheb ze alle 4 later trekken bij de Kaakchirurg. Eerst de ene kant onder en boven en 2 weken later de andere kant onder en boven.
Heb er niets van gevoeld, alleen verdoving voelde erg vreemd ;)
Kstond er heel verbaast van dat die arts zei dat het al gebeurd was :O
Daarna wel wat Brufen geslikt, maar lang niet zoveel als ze me voorgeschreven hadden ;)
Alleen die oploshechtingen waren irri!!! Dat ging verschrikkelijk stinken, dus kbleef net zolang porre met mn tong totdat ik ze eruit had ;)

Veel succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2008 21:51

hier drie in één keer gesneden.. was best pittig en heb twee weken stijf onder de brufen gezeten!

de kiezen waren nog niet door, en daardoor zaten ze klem in de kaken, na veel moeite waren ze eruit!

k had me mondhoeken nog ingescheurd zo had hij aan mijn mond lopen trekken!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 okt 2008 13:42

Hmm ik heb ze nog niet 'door', maar heb af en toe wel enorme druk op mn kiezen staan, en dat komt dan van 'ahcteren', dus ws door mn verstandskiezen die er niet door kunnen komen...Maar meestal is 't met een dag ofzo weer over...
Vorige week zaterdag had ik het nog, hele dag gewoon niet kunnen kauwen, want zodra ik kauwde deed het echt veel pijn, maar zondag was het weer over :? miss binnenkort mn tandarts maar s ff vragen... :|

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 30 okt 2008 14:55

Moeten verstandskiezen er echt uit? Ik heb ze nu al een poosje trouwens nooit last van gehad ook niet met doorkomen maar mijn tandarts zei ja ze moeten er uit ik ben alleen vergeten te vragen waarom dan?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 okt 2008 18:32

Volgens mij wordt dat wel gezegd omdat ze erg moeilijk zitten, de meeste mensen eigenlijk niet genoeg ruimte hebben en omdat het áls je er problemen mee krijgt vaak nogal heftig schijnt te zijn: bijv. ontstekingen e.d.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:11

Die van mij mogen blijven zitten hoor. Tenzij ze problemen gaan geven uiteraard. Heb door trekken+beugel meer ruimte gekregen, dus ze zijn volledig door.
AfbeeldingAfbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 30 okt 2008 19:18

liefie schreef:Moeten verstandskiezen er echt uit? Ik heb ze nu al een poosje trouwens nooit last van gehad ook niet met doorkomen maar mijn tandarts zei ja ze moeten er uit ik ben alleen vergeten te vragen waarom dan?


Ze zitten meestal zo, dat ze grote kans hebben om te gaan onsteken. Daarom halen ze ze er bijvoorbaat liever uit, omdat als ze gaan ontsteken, ze er alsnog uit moeten. En ik heb begrepen dat ze dan niet kunnen verdoven/of het niet werkt. Bij mij zijn ze er sinds kort lekker uit... en het deed geen pijn, alleen een beetje ongemak met eten.

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:37

Dat van die verdoving is wel waar ja, heb laatst van mijn baas geleerd dat ontstoken weefsel zuurder is dan gezond weefsel en dat daardoor de verdovingsvloeistof minder goed werkt.
AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten