doel van het leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

doel van het leven

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2008 19:38

Wat denk jij dat het doel van je leven is? Vind je het nuttig om te leven? God houdt van leven en niet van dood, waarom zou dat zo zijn? Waarom is leven waardevol?

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 08 okt 2008 21:33

Ik denk dat het doel van het leven is om God te dienen en dat is het. Voor mezelf vind ik het niet nuttig om te leven, ik ben dan ook niet van plan "er iets van te maken".

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 08 okt 2008 22:16

Ik denk ook dat het doel van het leven God dienen is. God heeft ons gemaakt en Hij gaf ons leven. Waarom Hij dat deed? Geen idee. Wij kunnen door Zijn kracht Hem ook in de dood dienen. Sommige dingen zijn onbegrijpbaar voor ons.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 okt 2008 08:28

CGK<3 schreef:Ik denk dat het doel van het leven is om God te dienen en dat is het. Voor mezelf vind ik het niet nuttig om te leven, ik ben dan ook niet van plan "er iets van te maken".


God heeft je ook geschapen om te genieten van dit leven! En dat mag ook, als je er maar in dankbaarheid mee bij God terugkomt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 09 okt 2008 09:23

Ik heb eens geleerd in een preek dat het enige ‚chte doel is: later bij God in de hemel komen (en niet omdat het daar zo mooi is, maar omdat Hij er is).
Voor mijzelf heb ik doelen genoeg op deze aarde, die soms subdoelen zijn van dat ene doel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 10 okt 2008 15:36

Race406 schreef:
CGK<3 schreef:Ik denk dat het doel van het leven is om God te dienen en dat is het. Voor mezelf vind ik het niet nuttig om te leven, ik ben dan ook niet van plan "er iets van te maken".


God heeft je ook geschapen om te genieten van dit leven! En dat mag ook, als je er maar in dankbaarheid mee bij God terugkomt.
Dat ontken ik ook niet :P

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 okt 2008 21:17

CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
CGK<3 schreef:Ik denk dat het doel van het leven is om God te dienen en dat is het. Voor mezelf vind ik het niet nuttig om te leven, ik ben dan ook niet van plan "er iets van te maken".


God heeft je ook geschapen om te genieten van dit leven! En dat mag ook, als je er maar in dankbaarheid mee bij God terugkomt.
Dat ontken ik ook niet :P


O, dat meende ik te lezen in jouw post... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 okt 2008 22:46

CGK<3 schreef:Ik denk dat het doel van het leven is om God te dienen en dat is het. Voor mezelf vind ik het niet nuttig om te leven, ik ben dan ook niet van plan "er iets van te maken".


Een rare gedachte dat je niet van plan bent 'er iets van te maken'. Waarom niet? Zou God niet willen dat je 'er iets van maakte'?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 okt 2008 12:51

Dat denk ik wel. God ontmoetten, naar de hemel gaan is meer een doel voor na dit leven waar je je nu al wel op voorbereid. In dit leven heb maar 1 doel hier op aarde: gelukkig leven leiden. Of dat nu links om, of rechts om gaat, dat maakt niet zoveel uit. Dat wordt door alles wat je mee maakt toch steeds bijgesteld. Toen ik vrijgezel was maakte ik er alleen iets van en nu wil ik graag gelukkig worden met mijn vriend de rest van mijn leven. Zo veranderd er steeds weer iets.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 12 okt 2008 15:34

'God dienen' dat vind ik altijd zo'n algemene opmerking... Ik denk wel dat het een van onze doelen hier op aarde is, maar ik vraag me dan altijd af wat iemand daar concreet onder verstaat, hoe hij daar in het leven invulling aan geeft.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 12 okt 2008 23:49

Ik geloof heel sterk in het 'doen wat je hart je ingeeft'. Ik denk dat dat ook het 'God dienen is' en 'het doel van het leven' uiteindelijk duidelijk maakt. Doen wat je hart je ingeeft en je handen vinden om te doen. Het wordt dan vanzelf duidelijk welke kant je op moet gaan of welke beslissing de juiste of foute is geweest.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 13 okt 2008 09:08

ons doel staat in genesis: regeren. regeren m.b.t. dat waar God ons over gesteld heeft: onszelf, de behoeftige ander en de schepping. ons doel is het kwade te overwinnen, het goede te stichten, de Hemel op aarde te brengen
dit alles door God, de ander en onszelf lief te hebben. uit liefde alle opstakels die we tegenkomen overwinnen

dit is mi het algemene doel van de mens. aangezien ieder leven anders is, is ook de invulling hiervan anders.

'in de hemel komen' is een egoistisch doel vind ik. net als 'gelukkig zijn' vind ik dat eerder bijkomstige toegiften van God dan doel an sich.

my cents
..

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 okt 2008 21:30

Invincible schreef:
'in de hemel komen' is een egoistisch doel vind ik. net als 'gelukkig zijn' vind ik dat eerder bijkomstige toegiften van God dan doel an sich.

my cents


Nee,ben ikhet niet mee eens. Waar wil je liever zijn dan waar Hij is? In de hel is Hij niet...en daarom wil ik daar niet wezen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 okt 2008 06:52

essieee schreef:
Invincible schreef:
'in de hemel komen' is een egoistisch doel vind ik. net als 'gelukkig zijn' vind ik dat eerder bijkomstige toegiften van God dan doel an sich.

my cents


Nee,ben ikhet niet mee eens. Waar wil je liever zijn dan waar Hij is? In de hel is Hij niet...en daarom wil ik daar niet wezen!

Jezus is wel afgedaald naar de "hel", dus zijn macht houdt daar niet op ofzo ;) Ik ben het helemaal met Invincible eens: vaak zijn christenen zo blij omdat ze zelf gered zijn, dan denk ik meteen aan al die anderen niet nog niet gered zijn... Hoe kan je nou blij zijn als je gelooft dat zoveel mensen voor altijd verloren gaan? Overigens geloof ik dat niet.

Het doel van God is om alle mensen met zich te verzoenen. Maar wat is dan het nut van ons leven hier op aarde? Moeten we alvast dingen leren?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 okt 2008 07:12

Hoe moet ik psalm 126 dan zien?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten