De bijbel maakt mij blij!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Vonkie » 02 mar 2009 20:52

"Wie tot Mij komt zal ik geensinds uitwerpen" (Joh. 6 vers 37b). Dit geeft me troost als ik soms twijfel. Tegelijk is deze tekst het begin van mijn bewuste zoektocht naar God geweest.

En psalm 56 vers 5 en 6 berijmd vind ik erg mooi. Vooral het begin van vers 5: "Ik heb het zelf uit Zijne mond gehoord" en het begin van vers 6 "Gij hebt mijn ziel beveiligd voor de dood, Gij richt mijn voet dat zij zich nimmer stoot".
Laatst gewijzigd door Vonkie op 03 mar 2009 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mar 2009 10:02

Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid. -- Efeziers 2:10
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mar 2009 00:07

Deze kreeg ik net binnen in mijn mailbox. Mooie tekst vind ik het:

HEER, u bent mijn God. Ik zal u hulde bewijzen, uw naam loven. Want wonderbaarlijk zijn uw daden, u hebt uw beleid sinds mensenheugenis trouw en betrouwbaar uitgevoerd.
Jesaja 25:1
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor kirsten » 04 mar 2009 09:05

Jij hebt dus ook het Dagelijks woord. Inderdaad erg mooie tekst.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mar 2009 09:38

Jazeker, erg fijn is dat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor NdW » 12 mar 2009 08:00

Heel bekend maar hij blijft bijzonder: Psalm 23

Vers 1: De Heere is mijn Herder, mij zal niets ontbreken.

Vonkie

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Vonkie » 12 mar 2009 11:35

kirsten schreef:Jij hebt dus ook het Dagelijks woord. Inderdaad erg mooie tekst.



Jij dus ook :wink: . Er ziten inderdaad mooie teksten bij iedere dag opnieuw!

Gebruikersavatar
gerritse
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2008 14:15
Locatie: Zeist

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor gerritse » 26 mar 2009 21:16

Tijn schreef:Ik vind het altijd gaaf om van anderen te horen als ze gave dingen in de bijbel hebben gelezen! Dus hierbij een topic voor het delen van een stuk uit de bijbel waar je blij van wordt!

Sefanja 3 vers 17 schreef:De HEERE, uw God, is in het midden van u, een Held, Die verlossen zal; Hij zal over u vrolijk zijn met blijdschap, Hij zal zwijgen in Zijn liefde, Hij zal Zich over u verheugen met gejuich.


Hier wordt ik altijd vrolijk van, want als God aan me denkt, dan is Hij vrolijk met blijdschap! Een heerlijke manier om de week te beginnen!



Dag Tijn,

Er zijn duizenden bijbelteksten, die mij blij maken.
Maar een tekst, die mij nu al jaren steeds weer te binnen schiet is Spreuken 4 v 18:
"Het pad van de rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag".

Ik weet dat v 19 zegt:
"De weg der goddelozen is als duisternis;
zij weten niet, waarover zij kunnen struikelen"".

Ik heb die weg zo goed gekend. Ik ben in het verleden, voordat ik mij als 37-jarige 'diep' bekeerde, zo vaak gestruikeld over 'boomwortels, die er opeens waren in de donkerte'..

Maar vanaf 1959....!
En nu denk je misschien, dat ik juichkreten ga aanheffen over het héden.

Nee, dát toch niet. De tegenwoordige wereld ligt zo onder het beslag van satans bedervende invloed, waarbij hij gretig gebruik maakt van alle omstandigheden in de die wereld. Daarnaast is hij ook zo'n kenner van 'dat eigen vlees' van ons, de oude mens, dat hij de maatschappij van alle dag grandioos moeilijk en vol 'boomwortels' kan maken.

Nee; de tegenwoordige tijd is geen rozentuin. Die heeft God ons ook nooit beloofd.
Handelingen 14 v 22 zegt:
..."dat wij door vele verdrukkingen het koninkrijk van God moeten binnengaan".

De tegenwoordige tijd is de tijd, waarin de koningen van Jesaja 32 v 1 worden gereedgemaakt.

En....wanneer ik naar de toekomst met de Heer kijk, de toekomst, die voor velen van ons al verrukkelijk gaat beginnen in het duizendjarig rijk, terwijl anderen - ook Christenen- nog even moeten wachten, (Openb 20 v 5)....dan kan ik zó blij worden.

Maar het glanzende licht van straks werpt zijn blijde glanzen al vooruit. Ook in deze door de zonde bedorven wereld mogen Christenen, vooral wanneer ze wedergeboren zijn en vervuld met Gods Geest, al zóveel doen, dat wij de verwarming van die lichrglans nu al voelen. En nu al, aan deze kant van het graf, zien wij het licht steeds helderder stralen. Maar de volle dag; hij komt. Wat zal dat heerlijk zijn.

Daag
Ger

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor essieee » 04 apr 2009 14:08

Gerdien B. schreef:Jazeker, erg fijn is dat.


Echt hè....

Prince Caspian

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Prince Caspian » 06 mei 2009 11:11

Romeinen 8:35 - 37
Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? Gelijk geschreven staat:
Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood, wij zijn gerekend als slachtschapen.
Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Vonkie

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Vonkie » 06 mei 2009 21:41

Heerlijk wat een zekerheid!

Prince Caspian

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Prince Caspian » 17 mei 2009 17:04

Openbaring 3:20
"Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop;
indien iemand Mijn stem zal horen en de deur opendoen,
Ik zal tot hem inkomen en Ik zal met hem avondmaal houden; en hij met Mij."

Prince Caspian

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Prince Caspian » 24 mei 2009 16:05

Psalm 36
O Heere! Uw goedertierenheid is tot in de hemelen; Uw waarheid tot de bovenste wolken toe. Uw gerechtigheid is als de bergen Gods; Uw oordelen zijn een grote afgrond; Heere! Gij behoudt mensen en beesten. Hoe dierbaar is Uw goedertierenheid, o God! Dies de mensenkinderen onder de schaduw Uwer vleugelen toevlucht nemen.


1 Petrus 5:8
Zijt nuchter, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;

1 Korinthe 13:1-13
Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden. En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets. En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen; Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad; Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid; Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen. De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden. Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele; Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.
Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was. Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

Prince Caspian

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Prince Caspian » 12 jun 2009 00:23

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Prince Caspian

Re: De bijbel maakt mij blij!

Berichtdoor Prince Caspian » 21 jun 2009 09:58

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 45 gasten