kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor ajl » 01 okt 2009 14:29

:roll: Dat is waar ... je bent een beter christen als je je niet zo goed kleed

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Evelien » 01 okt 2009 14:32

ajl schreef::roll: Dat is waar ... je bent een beter christen als je je niet zo goed kleed


dat hoor je mij helemaal niet zeggen.

Daatje123

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Daatje123 » 01 okt 2009 14:37

Laten we ieder in z'n waarde laten?

Ik heb de ervaring dat ik met wat duurdere kleding en schoenen langer kan doen. Het hoeft niet gelijk megadure kleding te zijn, maar kwaliteit zie je gewoon. Goedkoop is (vaak) duurkoop.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor ajl » 01 okt 2009 14:39

@evelien Niet expliciet, maar wel impliciet.

Om verdere discussie te voorkomen...er zijn nu eenmaal mensen die meer geld uitgeven aan kleding dan iemand anders. Dat heeft te maken met budget en financiële keuzes die iemand verder maakt.
Ik koop nu eenmaal graag duurdere kleding, ik vind de afwerking en de pasvorm vaak mooier. Daarnaast heb ik er een gruwelijke hekel aan om in goedkope winkels alles uit rekken en stapels te moeten vissen. In duurdere winkels is het vaak wat geordender en in kleine eenmanszaakjes wordt je daarnaast ook nog eens goed geholpen en hoef je verder niet zo te zoeken....ben een beetje te lui om eindeloos te zoeken.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor liefie » 01 okt 2009 14:44

Mee eens laat iedereen in zijn waarde en wij geven ook meer geld uit aan kleding ook omdat wij er leuk bij willen lopen.
Ik zie mijn man echt niet in zeeman,c&a kleding lopen gewoon omdat wij het niet mooi vinden :wink:

Ik ben vandaag geslaagd voor laarzen waren afgeprijsd van 154 euro voor 70 euro omdat ze van vorig jaar zijn maar ik vind ze geweldig leuk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Evelien » 01 okt 2009 14:46

Helemaal niet... Mag ik dan helemaal niet laten merken dat Christen zijnde meer voor me betekend dan de rest?(materialisme) Daar begint het wel op te lijken. En dat vindt ik best wel jammer. Vooral op dit christelijke forum.


En dat goedkoop duurkoop is... Tsja.. wat is duur en wat is goedkoop? Ik doe vrij lang met redelijk goedkope broeken.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor liefie » 01 okt 2009 14:49

Het christen zijn zit niet in spullen hoor? :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Evelien » 01 okt 2009 14:51

liefie schreef:Het christen zijn zit niet in spullen hoor? :D


klopt. Maar wel in je handelen... in dingen doen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor liefie » 01 okt 2009 14:57

Heb je gelijk in maar jij kan toch niet aan iemand zien die dure kleding koopt wat ze voor de rest met
hun geld doen?

Maar goed laten we verder gaan over KLEDING!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Carpento » 01 okt 2009 15:09

Wat is duur voor laarzen ? Ik heb al drie keer achter elkaar schoenen van Timberland, die zijn 130 euro. Dan is 200 euro voor laarzen niet veel, daar zit veel meer materiaal aan 8)

Overigens wel de laatste keer dat ik Timberland koop wss, kwaliteit is minder dan je mag verwachten. Heb mn laatste paar gratis gehad omdat het tweede paar binnen een jaar versleten was. Dat 'gratis' paar was ook weer binnen het jaar de zool versleten. Volgens Timberland moeten hun schoenen minimaal een jaar meegaan.

Note: ik ben mán, heb welgeteld twéé paar schoenen. Voor zes dagen per week die Timberlands, voor de zondag andere. Kennelijk gaan ze er dan dus vanuit dat je die schoenen maar maximaal twee dagen per week aandoet ofzo :P

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor AikonGirl » 01 okt 2009 15:15

Nou, de Timberlands van mijn man gaan al heel lang mee.
Maar goed, hij draagt ze alleen in winter.. maar hij heeft ze denk al 4/5 jaar ofzo.

Ik heb ook laarzen van Timberland, goede kwaliteit hoor..
Dan maar wat duurder, maar je doet er ook veel langer mee en ze zitten heerlijk!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor jans1 » 01 okt 2009 15:23

liefie schreef:Maar goed laten we verder gaan over KLEDING!


Eigenlijk moet ik echt eerst m'n kledingkast uit gaan zoeken voordat ik vanavond in de stad rond ga neuzen.. Ben bang dat ik te veel dingen ga kopen die ik helemaal niet nodig heb... :oops: :P
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

meissie88

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor meissie88 » 01 okt 2009 15:26

jans1 schreef:
liefie schreef:Maar goed laten we verder gaan over KLEDING!


Eigenlijk moet ik echt eerst m'n kledingkast uit gaan zoeken voordat ik vanavond in de stad rond ga neuzen.. Ben bang dat ik te veel dingen ga kopen die ik helemaal niet nodig heb... :oops: :P


Ghehe ken ik jou? :P Ik zat net precies hetzelfde te bedenken :mrgreen:

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor jans1 » 01 okt 2009 15:27

meissie88 schreef:
jans1 schreef:
liefie schreef:Maar goed laten we verder gaan over KLEDING!


Eigenlijk moet ik echt eerst m'n kledingkast uit gaan zoeken voordat ik vanavond in de stad rond ga neuzen.. Ben bang dat ik te veel dingen ga kopen die ik helemaal niet nodig heb... :oops: :P


Ghehe ken ik jou? :P Ik zat net precies hetzelfde te bedenken :mrgreen:


Ben je al onderweg?? :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2009 15:27

Nou, geld uitgeven aan kleding kun je ook niet zomaar koppelen aan christen-zijn hoor vind ik.
Natuurlijk: er goed uit zien is niet het belangrijkste in het leven, maar er zijn meer afwegingen dan alleen het geld.
Zoals al eerder is genoemd: duurdere kleding gaat vaak langer mee. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen is het ook mijn ervaring dat spullen van bepaalde (duurdere) merken het langer volhouden. Als ik dus leren laarzen koop, heb ik liever dat ze goed lang mee gaan.
Om er nog maar een ander punt bij te halen: goedkoop klinkt dan wel leuk, maar hoe milieubewust is dat?
Het gaat korter mee, dus koop je vaker iets anders en het zorgt voor meer afval. Om over het productieproces nog maar te zwijgen.

En verder: de één geeft het uit aan kleding, de ander aan benzine, de volgende aan prulletjes voor in huis, hobby, sport...
Christen-zijn zit meer in je handelen toch? Precies, of je nou goed bent voor mensen om je heen in een zeemanbroek of een chique broek, dat maakt geen klap uit.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten