kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Carpento » 01 okt 2009 15:36

Ik denk dat het vooral zit in de vraag:

'Koop ik dure kleding om daarmee extra (positief) op te vallen en/of mijn naaste te overtroeven ?'

Zoja: dan zeg ik: dat zou je als christen beter niet kunnen doen. En ik weet zéker dat het veel gebeurt ja, bij ons in de kerk lijkt het soms ook wel een wedstrijd 'duur gekleed zijn' en 'wie heeft de grootste hoed'. En dat gebeurt niet alleen in onze gemeente ;)

Dure kleding kopen is wat mij betreft prima, maar hou je motivatie in de gaten :!:

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Funlover » 01 okt 2009 17:25

Het is idd de link die je legt aan het Christen zijn.
Evelien koppelt niet te dure kleding kopen aan het Christen zijn en heeft daar een goed gevoel over.
Anderen hebben dat met andere dingen waar Evelien/Anderen het nut/de waarde weer niet van inzien.

We moeten wel verantwoording afleggen wat we met onze spullen/geld etc hebben gedaan.

Maar of je dan perse geen dure kleding mag kopen?
Het is voor iederen verschillend wat je belangrijk vind.
En soms kan je je idd afvragen waar we ons druk om maken.

Ik denk ook wel eens: Wat heb ik veel, en anderen weinig. Is het nou echt nodig?
Tegenwoordig koop ik alleen nog maar wat ik echt helemaal leuk vind. Dat is al anders winkelen. Maar dan kan het wel eens duur uitvalllen, een feit is meestal wel ja (wat ik vaker lees) dat die spullen vaak veel mooier blijven....en dat is ook wat waard.
Dan kan je een mooie broek/rok kopen van 80 euro of 3 rokjes/broeken die samen 80 euro zijn. Wat is het verschil?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Carpento » 01 okt 2009 17:53

Dat je met de laatste optie meer kunt variëren ? 8)

Maargoed, ik denk ook niet dat christelijk leven direct afhangt van de prijs van je rokjes die je koopt, of hoeveel rokjes. Wat ik hierboven al zei: het gaat volgens mij meer om de gedachte waarom je iets koopt. Heb je iets nodig, of wil je het hebben omdat het mooier is dan wat je buurvrouw aanheeft ? (Of wil je niet onderdoen voor diezelfde buurvrouw, en durf je je dus niet te vertonen in kleding van Zeeman / C&A).

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor jans1 » 01 okt 2009 20:08

Ai.. Ik heb nu toch stiekem wel heeeeeeeeeeeele leuke laarzen gezien.. van die cognackleurige... Zo gaaf :shock:
Bij de omoda... Ik heb nog een kortingsbon.. dus wie weet..... 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor kwebbel » 01 okt 2009 21:00

iemand ervaring met de site dress-for-less.nl ? Iets retour sturen moet naar Duitsland en mailen kan naar een mailadres maar alleen via Engels/Duits/Frans.

Ik twijfel hoewel alle kleding minimaal 43% korting is...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2009 18:25

Als christen kan het juist ook heel logisch zijn om fairtrade kleding te kopen en dat is vaak wel wat duurder, maar ook eerlijk. De hele goedkope kleding is vaak gemaakt door mensen die in hele slechte omstandigheden moeten werken, dus of dat nou echt christelijk is...

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor TKF » 03 okt 2009 10:33

100 pagina's! Ik ga een derde deel openen.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten