Basisschool omgeving Arnhem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Basisschool omgeving Arnhem

Berichtdoor BigSmile » 26 aug 2008 11:08

Hallo,

Ik woon in de omgeving Arnhem. En ik vroeg me af of iemand weet of daar ook reformatorische basisscholen te vinden zijn. Ik heb al een hele tijd op internet gezocht enzo, maar er komt niet echt iets naar boven.

Wellicht dat hier iemand dat weet?

Groetjes,
BigSmile

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 26 aug 2008 11:33

In Arnhem zelf volgens mij niet! Wel een evangelische. In de buurt weet ik Bennekom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2008 11:46

In Arnhem zelf zit de Pieter Jongelingschool. Die is gereformeerd vrijgemaakt.
Voor echte reformatorische scholen zit je al snel in de richting van Barneveld denk ik.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Berichtdoor BigSmile » 26 aug 2008 12:26

Dank jullie voor je reactie.

Maar in Arnhem en bijv. Doetinchem zitten ook Gereformeerde Gemeentes. Ik neem aan dat die kinderen niet naar openbare scholen gaan.
Wellicht naar de Gereformeerde school dan.

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 26 aug 2008 12:29

in doetinchem zit ook een school, de wijngaard gaat geloof ik ook uit van de gergem.
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 29 aug 2008 13:51

vriendin van mij heeft haar kinderen om een refo(?) school in Doetinchem. In elk geval gaat die school uit van de GerGem

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2008 06:22

dat is de Wijngaard.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 01 sep 2008 17:03

Er zijn in Doetinchem 2 'christelijke' scholen.

Of je moet de kant van Bennekom op?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2008 19:34

Tsja, ik vraag me af wat leuker is voor een kind.
Naar een goede reformatorische school ver weg of naar een goede christelijke school dichtbij, met ook de kans dat je vriendjes en vriendinnetjes in de buurt wonen.
(De PJ-school is in ieder geval niet zo'n school waar maar af en toe een beetje christelijk wordt gedaan zoals op een hoop CBS'en in naam...)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Berichtdoor BigSmile » 29 sep 2008 13:41

De Pieter Jongelingschool is (christelijk/vrijgemaakt) gereformeerd ja. Maar omdat er in Arnhem zelf ook een Gereformeerde Gemeente zit had ik ergens ook verwacht dat er een reformatorische school zou zijn.

Maar in Doetinchem mijn kind naar school doen straks vind ik wel al teveel van het goede. Arnhem is vanwege stoplichten en ochtendspits al een leuke 20 minuten met de auto. Dat vind ik al ver genoeg.

En idd. Christelijke basisscholen vind ik (op een uitzondering na) niet zo erg aantrekkelijk als het gaat om bijbelse opvoeding.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 30 sep 2008 13:22

Mijn kinderen gingen eerst naar een Ref. school en nu (door verhuizing) naar school met de bijbel en PC school. Het is wel een verschil tussen die scholen en het scheelt ook nog hoe de betreffende lerares (of leraar) is. Een van de jongens had 2 jufs en hij merkte duidelijk het verschil tussen hen. Juf M is altijd snel klaar met bidden en doet bijna geen bijbelvertelling. Juf C doet het veel uitgebreider.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 30 sep 2008 14:26

De kinderen van de GerGem in Arnhem gaan bijna allemaal naar de basisschool Eben Haezer in Bennekom. Het overgrote deel van de gemeente komt overigens niet uit Arnhem, maar uit de omliggende plaatsen waaronder veel uit Bennekom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2008 09:02

De kinderen van de GerGem in Arnhem gaan bijna allemaal naar de basisschool Eben Haezer in Bennekom. Het overgrote deel van de gemeente komt overigens niet uit Arnhem, maar uit de omliggende plaatsen waaronder veel uit Bennekom.


Dat snap ik dus niet :?
Waarom zou je in Arnhem naar de kerk gaan als je in Bennekom woont? Ik weet niets over de kerken in Bennekom zelf, maar in Ede zijn kerken te over, dus waarom zo ver weg zoeken?
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo bang zijn om hun kind buiten het eigen wereldje te laten kijken. Alsof andere christenen een besmettelijke ziekte hebben ofzo?

Dat je voor een school kiest waar nog geïnvesteerd wordt in bijbellezen etc, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, het is niet onbelangrijk! Maar al die kilometers heen en weer sjorren met die kids, dat is denk ik helemaal niet nodig.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 okt 2008 10:15

Omdat Arnhem wel een 'makkelijke' gergem is. Ik heb er een tijdje in gezeten toen ik verkering had, en merkte erg weinig verschil met onze Bondspreken. De dominee die er toen stond was ook erg fijn. Ik denk dat dat de reden is...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2008 10:28

Dan nog, er zitten zóveel kerken in Ede... dat is toch echt kilometers dichterbij dan Arnhem.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten