Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor scheermes » 17 jul 2010 19:34

kirdneh schreef:Net zo voorstelbaar als het antwoord van een evolutionist,maar ik weet al wat het antwoord is van een evolutionist.
Die kip is natuurlijk voortgekomen uit de eerste macromolucuul vanuit de oersoep. =D>
En de evolutionaire trein gaat weer verder. [-(

Dus je weet het antwoord al, maar toch stel je de vraag. Je reacties getuigen bovendien van weinig respect en dat is erg jammer.

Maar goed, ik geef je de kans de trein te stoppen en te vertellen waarom de gedomesticeerde kip niet van iets afstamd wat veel lijkt op een kip. Zie wikipedia hierover.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor martien » 17 jul 2010 19:48

Wat mij betreft heeft Kirdneh zn geloofwaardigheid als discussiepartner verloren in de discussie over informatie en evolutie, toen hij meende dat niet de nucleotiden volgorde de genetische informatie bevatte, maar dat "deze op het DNA ligt".

Ik hou t dus vooralsnog voor gezien.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 17 jul 2010 21:16

haring schreef:
Hahaha, het is weer zeer vermakelijk. Je legt het argument van je tegenstander verkeerd uit en gaat het daarna afbranden. Dat is natuurlijk wel een beetje laag bij de grond kirdneh. Dit soort opmerkingen laten alleen maar zien dat je totaal geen verstand hebt van de evolutietheorie.


Ik hou gewoon de Amerikaanse idee van evolutie vast die begint in ieder geval met een begin,in Nederland gaan ze het splitsen en gaan ze pas starten als alles er al is.Maar mn vraag was hoe je weet dat de kip van een ander dier afstamt laat je helaas onbeantwoord.

haring schreef:Ja kirdneh, leg gewoon is in eigen woorden uit hoe de evolutietheorie in elkaar zit.

Nee,allereerst bestaat evolutie alleen in de hoofden die er in geloven en dat zijn jullie,dus als je geeneens weet hoe je eigen verzinsel in elkaar zit is niet mijn probleem en hoef ik dus ook niet uit te leggen hoe die theorie in elkaar is verzonnen en waar ik mag beginnen? (Amerikaans model of het Nederlandse?).
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 17 jul 2010 21:20

martien schreef:Wat mij betreft heeft Kirdneh zn geloofwaardigheid als discussiepartner verloren in de discussie over informatie en evolutie, toen hij meende dat niet de nucleotiden volgorde de genetische informatie bevatte, maar dat "deze op het DNA ligt".

Ik hou t dus vooralsnog voor gezien.


Citeer even waar ik dat gezegt heb op deze manier?(welke pagina?).
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 17 jul 2010 21:35

scheermes schreef:Dus je weet het antwoord al, maar toch stel je de vraag. Je reacties getuigen bovendien van weinig respect en dat is erg jammer.


Dus het antwoord klopte?
Blijkbaar weet ik dan toch genoeg van die theorie :wink:

scheermes schreef:Maar goed, ik geef je de kans de trein te stoppen en te vertellen waarom de gedomesticeerde kip niet van iets afstamd wat veel lijkt op een kip. Zie wikipedia hierover.


Dat was de vraag niet,de kip was er eerst en niet het ei aldus die evologen.
Waar komt de kip nou uit voort,dat was de vraag?
Wij hebben altijd gezegt dat de kip er voor het ei was,dus eigenlijk is dit een bewijs van onze idee van wat eerst er was toch?
En dan moet ik gaan aantonen dat de kip niet van een ander dier af kan stammen,een beetje de omgekeerde wereld vindt je niet?
Dus waar stamt die kip nou van af en hoe is die kip (of eerdere levensvorm waar de kip uit voort is gekomen) er nou gekomen?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor haring » 17 jul 2010 22:02

kirdneh schreef:Ik hou gewoon de Amerikaanse idee van evolutie vast die begint in ieder geval met een begin,in Nederland gaan ze het splitsen en gaan ze pas starten als alles er al is.


Er bestaat niet zoiets als het Amerikaanse idee van evolutie. Er is gewoon de evolutietheorie. Leg nou gewoon is een keer uit hoe jij denkt dat de evolutietheorie in elkaar zit. Zo moeilijk is dat toch niet??

kirdneh schreef:Maar mn vraag was hoe je weet dat de kip van een ander dier afstamt laat je helaas onbeantwoord.


Ik geloof dat die vraag al beantwoord is he.

kirdneh schreef:Nee,allereerst bestaat evolutie alleen in de hoofden die er in geloven en dat zijn jullie,dus als je geeneens weet hoe je eigen verzinsel in elkaar zit is niet mijn probleem en hoef ik dus ook niet uit te leggen hoe die theorie in elkaar is verzonnen en waar ik mag beginnen? (Amerikaans model of het Nederlandse?).


Ik wil gewoon weten of jij een juist beeld hebt van de evolutietheorie. Maar blijkbaar kan je niet eens uitleggen hoe die in elkaar zit. Als je dat niet kan, hoe kan je er dan kritiek op geven??
*onderschrift verwijderd door moderator*

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor scheermes » 18 jul 2010 10:15

kirdneh schreef:
scheermes schreef:Maar goed, ik geef je de kans de trein te stoppen en te vertellen waarom de gedomesticeerde kip niet van iets afstamd wat veel lijkt op een kip. Zie wikipedia hierover.


Dat was de vraag niet,de kip was er eerst en niet het ei aldus die evologen.
Waar komt de kip nou uit voort,dat was de vraag?
Wij hebben altijd gezegt dat de kip er voor het ei was,dus eigenlijk is dit een bewijs van onze idee van wat eerst er was toch?
En dan moet ik gaan aantonen dat de kip niet van een ander dier af kan stammen,een beetje de omgekeerde wereld vindt je niet?
Dus waar stamt die kip nou van af en hoe is die kip (of eerdere levensvorm waar de kip uit voort is gekomen) er nou gekomen?

Ik heb je al antwoord gegeven waar de kip vandaan komt, maar goed ik zal het stukje van wikipedia hier ook nog even posten:
Oorsprong
Een van de waarschijnlijke voorouders van de kip is het Bankivahoen, of rode kamhoen of boshoen, een in het wild levende hoenderachtige uit het geslacht Gallus die voorkomt in Zuidoost-Azië. De wetenschappelijke/Latijnse naam voor deze vogel is Gallus gallus. Het Bankivahoen is niet groot, ongeveer zo groot als de gemiddelde krielkip. Deze vogel komt in India en Zuidoost-Azië nog steeds in het wild voor. De hen legt zo'n twaalf eieren per jaar.
Waarschijnlijk is de kip uit het Bankivahoen gedomesticeerd, maar de invloed van eventuele andere, in het wild levende hoenderachtigen kan niet geheel worden uitgesloten, maar het is inmiddels wel duidelijk dat het Bankivahoen de belangrijkste voorouder is. Hoe en wanneer het domesticatieproces precies is verlopen, is ook niet geheel bekend. Wel weten we dat in 3200 v.Chr. huishoenders werden gehouden in Azië, vooral in India. In een reisverslag van Marco Polo werd bijvoorbeeld melding gemaakt van een gedomesticeerd zwarthuidig Zijdehoen. Ook zijn er aanwijzingen dat de Egyptenaren en Chinezen reeds kippen hielden vanaf het jaar 1400 v.Chr. In het oude Sumer noemde men het de vogel uit Meluhha. De eerste gedomesticeerde kippen kwamen rond het jaar 700 v.Chr. in Zuid-Europa terecht. Tegenwoordig komen kippen vrijwel overal ter wereld voor.

Aangezien jij je mening over het antwoord al van te voren klaar had, vraag ik je je mening te beargumenteren. Dus wat klopt er niet aan bovenstaande text?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Luffy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 sep 2009 16:57

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor Luffy » 18 jul 2010 10:17

haring schreef:Ik wil gewoon weten of jij een juist beeld hebt van de evolutietheorie.

beetje retorische vraag hé, haha.

maar "amerikaanse evolutie" dat is dan wel weer origineel verzonnen, tenminste deze onzin had ik nog niet eerder gehoord.
A single pair of hands at work is worth more than a billion clasped in prayer.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor martien » 18 jul 2010 12:45

kirdneh schreef:
martien schreef:Wat mij betreft heeft Kirdneh zn geloofwaardigheid als discussiepartner verloren in de discussie over informatie en evolutie, toen hij meende dat niet de nucleotiden volgorde de genetische informatie bevatte, maar dat "deze op het DNA ligt".

Ik hou t dus vooralsnog voor gezien.


Citeer even waar ik dat gezegt heb op deze manier?(welke pagina?).


"GezegT"???

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 18 jul 2010 16:08

martien schreef:
"GezegT"???


Pfff jammer dit zeg,ik zal jouw taalkundige verhaal in het vervolg ook maar eens langs gaan,ik ga niet mn spelling nakijken.
Maar welke pagina was het nou,dat vergat je nu even te vermelden?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 18 jul 2010 16:27

haring schreef:
Er bestaat niet zoiets als het Amerikaanse idee van evolutie. Er is gewoon de evolutietheorie. Leg nou gewoon is een keer uit hoe jij denkt dat de evolutietheorie in elkaar zit. Zo moeilijk is dat toch niet??

Dat ben ik niet met je eens, in Amerika beginnen de schoolboeken altijd met de big bang en wat verder volgt.In Nederland laten ze dat weg en beginnen ze pas bij de dieren die er al zijn.Een huis zonder fundament is een huis wat op een verzonnen grond bestaat, dus waarom doen de Amerikanen dat wel en Nederland niet?
En de evolutietheorie uitleggen van mijn kant uitleggen is niet zo moeilijk,gewoon een pagina van wikipedia of ander evosites quoten en je weet het.

haring schreef:
Ik geloof dat die vraag al beantwoord is he.


Nee,je verzint dat het dan van een ander dier af moet stammen,maar je bewijs is er niet.Dus hoe kom je daaraan?

haring schreef:
Ik wil gewoon weten of jij een juist beeld hebt van de evolutietheorie. Maar blijkbaar kan je niet eens uitleggen hoe die in elkaar zit. Als je dat niet kan, hoe kan je er dan kritiek op geven??


Zoals je blijkbaar al weet is dat ik al een flinke tijd hier op refoweb en ander sites aan het debatteren ben,en dat ik heel goed weet wat die theorie inhoud.Maar schroom niet als ik het op sommige punten niet goed heb volgens jouw,dan wil ik dat gerust aanpassen hoor.En de evolutietheorie staat gewoon geschreven op wikipedia en andere sites en daar kijk ik als het zeker wil hebben even op,daarom kan ik genoeg kritiek geven hoor. :wink:
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 18 jul 2010 16:32

scheermes schreef:Aangezien jij je mening over het antwoord al van te voren klaar had, vraag ik je je mening te beargumenteren. Dus wat klopt er niet aan bovenstaande text?


Die mening is al meerdere keren van de evologen hier op refoweb gepostuleerd zodat ik het wel moest weten. :wink:
Maar die hoenders leggen toch ook eieren?
De vraag is niet van welk dier ze afstammen maar wat er eerst was de kip of het ei,nu blijkt dat de kip (cq hoenders) er eerst waren.Hoe is de eerste voorouderlijke (kip) er nou gekomen,door uit een ei te komen of niet?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor haring » 18 jul 2010 16:35

kirdneh schreef:Dat ben ik niet met je eens, in Amerika beginnen de schoolboeken altijd met de big bang en wat verder volgt.In Nederland laten ze dat weg en beginnen ze pas bij de dieren die er al zijn.Een huis zonder fundament is een huis wat op een verzonnen grond bestaat, dus waarom doen de Amerikanen dat wel en Nederland niet? En de evolutietheorie uitleggen van mijn kant uitleggen is niet zo moeilijk,gewoon een pagina van wikipedia of ander evosites quoten en je weet het.


Echt totale onzin is dit!! De big bang theorie heeft niks te maken het de evolutietheorie.

haring schreef:Zoals je blijkbaar al weet is dat ik al een flinke tijd hier op refoweb en ander sites aan het debatteren ben,en dat ik heel goed weet wat die theorie inhoud.Maar schroom niet als ik het op sommige punten niet goed heb volgens jouw,dan wil ik dat gerust aanpassen hoor.En de evolutietheorie staat gewoon geschreven op wikipedia en andere sites en daar kijk ik als het zeker wil hebben even op,daarom kan ik genoeg kritiek geven hoor. :wink:


Ik vraag niet om wikipedia. Ik vraag hoe jij denkt dat het in elkaar zit. En tot nu toe heb ik nog niks van je gehoord. En je hoeft mij niet de site van wikipedia te geven. Ik begrijp de evolutietheorie tenminste. En aan de hand van jou opmerkingen denk ik dat de kans klein is dat jij hem wel begrijpt.
*onderschrift verwijderd door moderator*

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor martien » 18 jul 2010 17:30

kirdneh schreef:Maar welke pagina was het nou,dat vergat je nu even te vermelden?

Gebruik even de zoekfunctie, wil je? dat deed ik ook.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2010 12:06

Kirdneh baseert zich vrijwel geheel op Amerikaanse creationisten die zich weer geheel baseren op Amerikaanse middelbareschoolboeken uit de jaren 50. Het is dus niet heel vreemd dat hij gelooft dat er een "Amerikaanse evolutheorie" bestaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten

cron