Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Berichtdoor Marie Popelin » 19 jun 2008 23:12

Heftig Denkertje! Ik wist niet dat er zo'n idiote therapie bestond. :shock:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Berichtdoor Marie Popelin » 19 jun 2008 23:37

1. Je kunt er toch voor kiezen om er geen aandacht aan te geven.
Niemand houd je daarin tegen.


2. Als je het dan toch wilt (het homo zijn)


Toetsenbord schreef:
Alphonus, ik wil dat jij nu ophoud met houden van je vrouw, je hebt vanaf nu geen sex meer en je denkt niet meer aan haar. Niet zeuren, dan geef je er maar gewoon geen aandacht aan! ... Snap je...?

3. Ook daar zou je voor kunnen kiezen.


Waar ik me over verbaas is dat het de getrouwde mensen zijn die deze gevoelloze reacties, zonder enig inlevingsvermogen geven. Terwijl dat de mensen zijn die weten hoe mooi het is liefde, trouw, zorgen voor elkaar, seks, je twijfels, je dromen, geheimen (en zo kan ik nog een oneindige lijst maken) te delen. Iemand naast je te hebben waar je één mee bent, en dan zulke leeghoofdige reacties te geven als 'je kunt kiezen om er geen aandacht aan te geven' etc. Jakkes, ik zit me gewoon een beetje kwaad te maken.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 20 jun 2008 00:12

Marie Popelin, dat veronderstellen ze te kunnen zeggen op de grondslag van de bijbel.
Sommige mensen lijken soms te vergeten dat er in die zelfde bijbel geschreven staat in het 2e grote gebod, 'heb uw naaste lief als uzelf'.

Wordt dit als argument gebruikt tegen die mensen om hun disrespect tegen homo's of mensen die het met een bepaalde interpatie van de bijbel niet eens zijn, word er als tegenargument vaak weer het eerste gebod bijgehaald met de woorden: "Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Ook wel kort samengevat met de woorden, God liefhebben boven alles. ), vaak nog volgt de zin, bijbel zegt ....... ' er achteraan. Ze vergeten vaak dat de bijbel niet altijd zo eenduidig uitlegbaar is. (Was de bijbel maar zo eenduidig , dan waren er ook geen kerkscheuringen om geweest)

Die eerder aangeduide groep mensen zouden misschien eens moeten leren, daar waar er 2 groepen van mensen zijn die het met elkaar niet eens zijn met een bepaalse interpetatie van de bijbel, dat op dat moment het 2e gebod inwerking zou moeten treden, namellijk je naaste liefhebben. Het wil niet zeggen dat je de ander zijn standpunten hoeft over te nemen, maar wel dat je ander met respect moet behandelen. Niet mikken met woorden als gruwel, sodom en gomora..., de bijbel zegt etc etc...

Er staat overigens niet voor niets bij het 2 gebod, Het tweede is daaraan gelijk! ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!

Als iemand het niet met homoseksualiteit eens is, moet die persoon niet vergeten dat die homoseksueel ook zijn naaste is. Dit geldt ook andersom voor homoseksuelen die te maken kunnen hebben met mensen die het niet met hun manier van leven eens zijn, die mensen zijn ook je naasten die je moet liefhebben. (lees, met respect behandelen.)

Laten we vooral niet vergeten dat God het is die aan het einde oordeeld, niet de mensen!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 jun 2008 06:09

'Genezen' betekent dus ook je hersenen verbouwen getuige dit artikel in Elsevier deze week:

Scans tonen 'homoseksuele' hersenen

Hersenonderzoek laat zien dat homoseksualiteit toch echt meer met nature dan met nurture te maken heeft. Dat blijkt uit Zweeds onderzoek waarbij met behulp van scans de hersenhelften van negentig volwassenen met elkaar werden vergeleken.

Hersenscans tonen verschillen tussen homo's en hetero's
Bij heteroseksuele vrouwen en homoseksuele mannen was er geen verschil tussen de grootte van de linker- en rechterhersenhelft te zien. Bij heteroseksuele mannen en lesbische vrouwen bleek de rechterhelft echter iets groter te zijn dan de linkerhelft.

Verschil
Ook bepaalde patronen van zenuwverbindingen in de hersenen van heteroseksuele vrouwen matchten die van homoseksuele mannen (en dat gold ook voor lesbiennes en heteromannen).

Er is wel meer onderzoek gedaan naar verschillen in hersenstructuur tussen hetero's en homo's, maar volgens de onderzoekers is dit de eerste 'robuuste' meting.

Dr. Qazi Rahman, een vooraanstaande Britse wetenschapper, zei tegen de BBC dat er wat hem betreft geen discussie meer mogelijk is. ‘Als je homo bent, word je als homo geboren.’

Onderzoeker Ivanka Savic erkent dat het niet duidelijk is of de verschillen genetisch bepaald zijn of ontstaan in de baarmoeder door bijvoorbeeld blootstelling aan hoge of lage doses testosteron.[/quote]

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 08:00

Denkertje21 schreef:'Genezen' betekent dus ook je hersenen verbouwen getuige dit artikel in Elsevier deze week:

Scans tonen 'homoseksuele' hersenen


De tegenwerping is natuurlijk dat homoseksuele hersenen zo zijn geworden door homoseksueel gedrag, maar dat is dan weer lastig bij het verklaren van het bestaan van homofiele kinderen. Ik was rond 7 jaar op de hoogte dat ik "anders" was. Daar is natuurlijk dan weer tegen te werpen dat ik als kind misbruikt geweest zal zijn, maar helaas pindakaas voor de tegenwerpers: dat is niet het geval.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat homoseksualiteit niet genetisch noch aangeleerd is, maar in de baarmoeder oiv hormonen ontstaat. Dit is weer en "afwijking" maar het was al eerder bekent dat de sexueel dimorfe kern in het brein bij homo's vrouwelijk van vorm is en bij lesbiennes mannelijk. Deze sexueel dimorfe kern is betrokken bij de partnerkeuze.

Gebruikersavatar
Wolkje
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:32
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Wolkje » 20 jun 2008 08:24

wauw denkertje ik heb er geen woorden voor.
wat verschrikkelijk dat er mensen zijn die op die manier proberen te bereiken wat zij voor normaal houden.
ik kan me beste voorstellen dat je dan zoals marinuscopy boos bent op alle soorten therapie richting dat soort denkbeelden.

mijn vriendin heeft dat ook weleens gezegd, misschien kom ik de liefde van mijn leven alsnog tegen in een man.
ook meer uit proberen afzwakken van het lesbisch zijn dan daadwerkelijk menen.

hoe dan ook denkertje ik ben blij dat je er met God uitgekomen bent!
Afbeelding Afbeelding

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 09:02

Edit: po verwijdert; geen zin om het opnieuw te tikken
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 20 jun 2008 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 jun 2008 10:02

MarinusCopy schreef: De door Denkertje genoemde aversietherapie was oorspronkelijk ook wat "interessanter" dan hij zo expliciet verteld. Eén van de onderdelen was (al is dat tegenwoordig in onbruik geraakt) het vertonen van homo- en heteroerotisch materiaal waarbij bij homoerotische beelden elektrische schokken werden gegeven aan nu ja: dáár.


Dat wás bij mij ook zo, maar de rest klinkt al zo ongelofelijk...
Maar ik ben er ook niet slechter van geworden. O.a. daardoor ben ik de mens geworden die ik nu ben: heel tevreden omdat mijn zwakheid in Zijn kracht wordt volbracht!. Door Jezus Christus ben ik een mooi schepsel in de ogen van God met alles er op en eraan

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 10:19

Denkertje21 schreef:
MarinusCopy schreef: De door Denkertje genoemde aversietherapie was oorspronkelijk ook wat "interessanter" dan hij zo expliciet verteld. Eén van de onderdelen was (al is dat tegenwoordig in onbruik geraakt) het vertonen van homo- en heteroerotisch materiaal waarbij bij homoerotische beelden elektrische schokken werden gegeven aan nu ja: dáár.


Dat wás bij mij ook zo, maar de rest klinkt al zo ongelofelijk...


Dus jij hebt wel die (((censuur))) ondergaan, maar je gelooft niet dat gedwongen hormoonbehandeling ed tot vrij recent voorkwam? moment:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

dit was een bekende: Alan Turing: degene die de enigmacode kraakte en als dank daarvoor behandeld is voor zijn geaardheid tot hij een appel met cyanide at.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 12:40

Nu ja, laat ik het zo zeggen: een broer heeft me zelfs een keer naar een prostituee gesleept toen ik 25 was om van mijn geaardheid af te komen.


Oh, dit deel bedoel je. Nu ja het staat er wel een beetje lomp, maar dat is wel wat ongeveer is gebeurd. Uiteraard was ik destijds 10 jaar uit de kast en ben ik niet op dat aanbod ingegaan. De rest van het verhaal is niet zo apart vind ik. Maar jij zou alles doen om me onderuit te halen heb ik wel gemerkt.

Edit: chips: po de betreffende post gewist; nu ja het rrelevante deel staat er nog.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Berichtdoor coupe soleil » 20 jun 2008 12:44

Wat afschuwelijk, Denkertje! Wat zal jij een rottijd doorgemaakt hebben. Knap van je dat je het hele verhaal hier neer zet; dat zal ook niet meevallen. Prachtig om te lezen hoe je geworden bent. Zonder die troost is het leven uitzichtloos!

Overigens, die dominee ooit nog gesproken? Je zou in staat zijn hem aan te klagen...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 20 jun 2008 13:36

Dank voor je verhaal, Denkertje.

Ik begreep altijd dat die therapiën gestoeld waren op de gedachte dat ieder mens in meerdere of mindere mate homosexuele en heterosexuele gevoelens heeft. Niemand zou voor 100% hetero zijn, en ook niemand 100% homo. Een therapie zou dan die balans in gewenste richting bewerken.
Maar als ik dat hersen-verhaal moet geloven, wordt je juist als óf hetero óf homo geboren - wat volgensmij niet helemaal juist is, er zijn ook mensen met een voorliefde voor beide geslachten. Maar het maakt wel duidelijk dat iemand die met een uitgesproken geaardheid wordt geboren (hetero of homo), niet zomaar omgeturnd kan worden.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 13:50

Giovannino schreef:Dank voor je verhaal, Denkertje.

Ik begreep altijd dat die therapiën gestoeld waren op de gedachte dat ieder mens in meerdere of mindere mate homosexuele en heterosexuele gevoelens heeft.


Therapieën gaan er vanuit dat homofilie een ziekte is die genezen moet worden.

Niemand zou voor 100% hetero zijn, en ook niemand 100% homo. Een therapie zou dan die balans in gewenste richting bewerken.


Voorts gaat men er vanuit dat iedereen hetero is, maar dat je de homoseksuele ziekte moet uitbannen.

Maar als ik dat hersen-verhaal moet geloven, wordt je juist als óf hetero óf homo geboren - wat volgensmij niet helemaal juist is, er zijn ook mensen met een voorliefde voor beide geslachten.


Bij biseksuelen is er een afwijking te vinden in de seksueel dimorfe kern die tussen die van een homo en hetero inligt. Biseksualiteit is dus ook aangeboren en is in feite een dubbele geaardheid. of twee halve geaardheden natuurlijk.

Maar het maakt wel duidelijk dat iemand die met een uitgesproken geaardheid wordt geboren (hetero of homo), niet zomaar omgeturnd kan worden.


Een biseksueel kun je ook niet omturnen, maar die kunnen zich simpelweg makkelijker aanpassen aan het heteroseksuele ideaal. Overigens is seksualiteit volgens mij nooit te veranderen. Zo zal een pathologichische geaardheid als pedofilie ook niet te genezen zijn. Maw: wat je ook doet: een pedofiel blijft pedofiel en je kunt alleen maar proberen te voorkomen dat het een pedoseksueel word.

Over spontane veranderingen in seksualiteit ben ik nog niet helemaal uit, maar het lijkt erop dat in uitzonderlijke gevallen iemand van geaardheid kan veranderen. Maar een geaardheidsverandering forceren is gedoemd te mislukken.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 20 jun 2008 14:08

Denkertje21 schreef:'Genezen' betekent dus ook je hersenen verbouwen getuige dit artikel in Elsevier deze week:

Scans tonen 'homoseksuele' hersenen

Dr. Qazi Rahman, een vooraanstaande Britse wetenschapper, zei tegen de BBC dat er wat hem betreft geen discussie meer mogelijk is. ‘Als je homo bent, word je als homo geboren.’
Ik zou nog niet spoorslags de conclusies die populair-wetenschappelijke journalisten verbinden aan het onderzoek volgen. Zelf maak ik mijn kanttekeningen:
- De vermeende 'robuustheid' van het onderzoek, uit het artikel kan ik die robuustheid nou niet echt opmaken
- Er zijn in het verleden verschillende onderzoeken gedaan naar de hersenen van misdadigers. Krijgen we straks voor de rechter advocaten (de broer van Rahman?) die beweren dat hun client er ook niks aan kan doen omdat hij nou eenmaal zou in de baarmoeder gevorms is?
- Het onderzoek is uitgevoerd bij een hele kleine groep en de gevonden verschillen zijn echt minimaal.
"Een leugen heeft de kans om de halve aarde rond te reizen voordat de waarheid zijn broek heeft aangetrokken", het is afwachten op het eerste onderzoek dat de hooggespannen verwachtingen uit de gay-community zal temperen. Er zal vast een kern van waarheid inzitten maar de conclusies die uit dit onderzoek getrokken worden zijn geen vrijbrief.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 20 jun 2008 14:41

Niet dat ik Denkertje zijn verhaal wil ondergraven, toch heb ik wel zo mijn ideeën bij het verhaal. Ook dit werkt 2 kanten op m.i. De ene kant, dat iemand zo in de richting van een therapie geduwd kan worden, aan de andere kant vraag ik mij af, waar is het gezond verstand gebleven van zowel de deelnemer aan zulk soort therapiën als de therapie-verstrekker?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten