(vrijwilligers)werk in het buitenland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vrijevogel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2008 14:33

(vrijwilligers)werk in het buitenland

Berichtdoor vrijevogel » 10 jun 2008 10:43

Hallo allemaal,

Ik zou graag na mijn studie enkele maanden naar het buitenland (buiten Europa) willen. Tot zover weet ik wat ik wil. Maar verder...ik kan van alles gaan doen: vrijwilligerswerk, betaald werk, verder studeren of whatever. Studeren wordt het in elk geval niet, dus ik ben van plan om al dan niet betaald werk te gaan doen. Maar dan staat de wagen stil; ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik moet beginnen om dit te regelen. Daarom heb ik dit topic geopend; ik hoop dat jullie me 1000 en 1 tips en suggesties aan de hand kunnen doen van organisaties waar ik terecht kan bijvoorbeeld, of van personen die me verder kunnen helpen. Ik ben zeer benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Vrije Vogel

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2008 10:49

Wat voor soort (vrijwilligers)werk lijkt je leuk?
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 11:23

Daphne schreef:Wat voor soort (vrijwilligers)werk lijkt je leuk?


Dat is inderdaad een handige vraag ;)

Wil je in de zorg, met kinderen, met sport werken?
Wil je evangeliseren? Wil je rondtrekken of op 1 plaats werken?

We kunnen 1000 en 1 tips geven, maar er zijn zeker ook zoveel mogelijkheden ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 18:27

Welk land spreek je aan dan buiten Europa?
Bij mijn weten moet je voor betaald werk in het buitenland een bepaald visum hebben.

groot
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2004 11:42

Berichtdoor groot » 11 jun 2008 18:40

Echt leuk dat je van plan bent om naar het buitenland te gaan. Zet voor je zelf op een rij wat je zo een beetje wil.
Israel (kan je werken in een kibboets of als vrijwilliger bij diverse projecten is als christen ook een super land)
Australie en Nieuw-Zeeland (Een beetje werken en een beetje trekken, diverse vrienden/bekende zijn in een van de twee landen geweest en erg positief)
Evangelisatieprojecten in veel landen buiten Europa.
travel active verzorgt reizen met taalstudie en vrijwillgerswerk.
Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen, maar surf rond en zet zelf op een rij wat je wil.

Groeten,

Heleen

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 19:49

Volgens mij zijn er ook verschillende Afrikaanse landen waar je als vrijwilliger aan de slag kunt.

vrijevogel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2008 14:33

Berichtdoor vrijevogel » 27 jun 2008 09:17

Daphne schreef:Wat voor soort (vrijwilligers)werk lijkt je leuk?


Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Ik volgt momenteel nog een studie behorend tot de richting Geesteswetenschappen; ik heb dus niet een specifieke studie gevolgd waarmee ik heel concreet iets kan doen (in het buitenland). Het (vrijwilligers)werk moet dus ook niet al te concreet zijn; mij dunkt dat er genoeg werkzaamheden in het buitenland zijn waar je vooral je gezonde verstand kunt gebruiken, ook al heb je er niet specifiek voor gestudeerd. Maar iets in de zorg bijvoorbeeld, lijkt me gezien mijn achtergrond niet echt ideaal :)
Australië of Nieuw Zeeland heb ik al overwogen, en overweeg ik nog steeds. De mogelijkheden tot betaald werk zijn daar vrij groot. Mijn gedachten gaan in elk geval wel uit naar een niet-Europees land. Iets in Afrika spreekt me ook sterk aan. Betaald werk vind ik wel een pré, aangezien ik momenteel praktisch niks te verteren heb. Maar ik realiseer me wel, dat deze mogelijkheid misschien wat lastiger te realiseren is. Ik ben in elk geval benieuwd naar vervolgreacties!

Groeten,
vrije vogel

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2008 09:22

Pfff, dat wordt lastig... Je noemt alleen de dingen die je zeker niet wil. Het lijkt me handig als je zelf ff wat googlet, zodat je in ieder geval wat meer informatie opdoet.
En wat betreft betaald werk: dat krijg je denk ik niet voor elkaar, of je moet druiven gaan plukken in Frankrijk o.i.d. Als je via een stichting gaat, zorgen ze alleen voor kost en inwoning, extra dingen moet je zelf betalen.
In Oost-Europa/Afrika vragen stichtingen ook nog wel eens mensen om dingen te bouwen, maar volgens mij gaat dat alleen om (zomer)vakanties.
Succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 13:58

Al wat gevonden?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 02 sep 2008 10:32

Je kunt in Australie/NZ op een boerderij betaald gaan werken maar zie maar eens wat voor kosten je kwijt bent om daar uberhaupt te komen!!!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 02 sep 2008 18:22

Lorijntje schreef:Je kunt in Australie/NZ op een boerderij betaald gaan werken maar zie maar eens wat voor kosten je kwijt bent om daar uberhaupt te komen!!!


als je een beetje goed zoekt moet een ticket voor zo'n 1000 euro te regelen zijn. een maandje vooraf stevig werken hier in nederland, en je hebt dat wel bij elkaar. je onderhoud ter plekke kun je met werk regelen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten