Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jun 2008 12:28

Omega schreef:Tot de reformatorische kerken worden officieel gerekend: PKN (GB/Convenant.), HHK, Ger. Gem. (syn), Ger. Gem. in Ned. (BV), Oud Ger. Gem., Chr. Geref. Dus als je je niet reformatorisch voelt, wil dat nog niet zeggen dat je het niet bent ;-) Concreet: ruim 70 procent van de deelnemers op dit forum behoort tot de reformatorische kerken; een ruime meerderheid dus.

Opm. De Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) wordt officieel niet gerekend tot de reformatorische kerken, wel tot de gereformeerde gezindte.


En toch is de Vrijgemaakte kerk de wáre kerk ;-)

Maar niet meer de enige ware kerk gelukkig!

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 10 jun 2008 12:41

sela schreef:
Lalage schreef:Ik zat me af te vragen: Praten refo's moeiljker over hun geloof, waardoor het hier lijkt alsof ze niet in de meerderheid zijn terwijl dat wel zo is? En hoe zou dat komen? Misschien zijn er refo's die niet zo van discussie houden, maar als ze iets willen weten dan zoeken ze het op in de drie formulieren of in een boek van Calvijn en nemen ze dat voor waar aan. Is dat zo of praat ik nu onzin?


denk dat 'refo's' niet makkelijk over het geloof praten omdat je jezelf weleens rijker kan rekenen dan je bent. het is een groot spanningsveld. heb ik genade ontvangen of niet? en het gaat ook over een eeuwigheid. en God is een groot en te vrezen God. grote zaken die je onzeker kunnen maken.


Ja, en toen....??

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jun 2008 12:53

Toen ging jij je vraag even op een normale manier formuleren, of lekker niet reageren.

Zo gaan we hier niet met elkaar om alstublieft.

Riska

Berichtdoor Riska » 10 jun 2008 14:29

Race406 schreef:
Omega schreef:Ik zie vandaag een artikel in het RD staan over een plan van reformatorische kerken in Tholen om een deel van de algemene begraafplaats alleen te bestemmen voor overleden reformatorische christenen. Is dit dan de verzuiling die we zoeken? Alles refo, onszelf afscheiden, tot zelfs op de begraafplaats toe? Lieve mensen, we vormen toch geen reservaat met elkaar? Het hokjesdenken lijkt steeds ernstiger vormen aan te nemen in onze achterban. Ik zou me er diep voor schamen als Refoweb daar ook aan mee zou doen.


Reservaat? Leuk! Met hekken er omheen, kunnen de mensen entree betalen. En dan een bordje erbij: "Niet voederen! Lusten alleen Statenvertaling en Oude Berijming!" :mrgreen: :mrgreen:

Even zonder gein: Om de kosten te drukken is wel een argument, maar je kunt ook zeggen dat je als kerken een deel van de begraafplaats voor je rekening neemt. En dan onderhoud je ook graven van anders-/nietgelovigen. Ook daar kan een getuigenis van uitgaan!

Zie: http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=13178
Dus toch ook wel een beetje een bewuste scheiding van anderen, gezien deze zin:
De Thoolse predikant schrijft verder dat leden van de reformatorische kerken zich zouden kunnen storen aan de 'onbijbelse wijze van rouwuitingen in de directe omgeving van het eigen graf'.

Riannee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2008 09:12
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Riannee » 10 jun 2008 15:00

Riska schreef:
Omega schreef:Tot de reformatorische kerken worden officieel gerekend: PKN (GB/Convenant.)

Dus niet PKN-Hervormd(niet GB) en GKN ?

Dan val ik toch buiten de boot... :wink:


Ik zit daar ook in, maar volgens mij hoort het wel gewoon tot de reformatorische kerk hoor! :wink:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 15:01

Jeronimuz schreef:Toen ging jij je vraag even op een normale manier formuleren, of lekker niet reageren.

Zo gaan we hier niet met elkaar om alstublieft.
WWJD? :wink:

Jezus ging ook met hoeren en tollenaars om. Waarom zouden wij niet refo's dan niet toelaten tot refoweb? We kunnen nog wat van ze leren :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jun 2008 15:20

Mijn reactie op Qwerty ging niet over wel of niet refo, maar gewoon om fatsoen! Dat mogen we toch van iedere bezoeker verwachten en vragen? :-)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 15:21

Jeronimuz schreef:Mijn reactie op Qwerty ging niet over wel of niet refo, maar gewoon om fatsoen! Dat mogen we toch van iedere bezoeker verwachten en vragen? :-)
sorry :oops: jazeker mogen jullie dat verwachten en vragen!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23641
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2008 15:59

Jeronimuz schreef:
Omega schreef:Tot de reformatorische kerken worden officieel gerekend: PKN (GB/Convenant.), HHK, Ger. Gem. (syn), Ger. Gem. in Ned. (BV), Oud Ger. Gem., Chr. Geref. Dus als je je niet reformatorisch voelt, wil dat nog niet zeggen dat je het niet bent ;-) Concreet: ruim 70 procent van de deelnemers op dit forum behoort tot de reformatorische kerken; een ruime meerderheid dus.

Opm. De Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) wordt officieel niet gerekend tot de reformatorische kerken, wel tot de gereformeerde gezindte.


En toch is de Vrijgemaakte kerk de wáre kerk ;-)

Maar niet meer de enige ware kerk gelukkig!


Dat dit nog maar eens Grevo-web moge worden :D:D:D:D :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jun 2008 18:36

Amén!

:mrgreen:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 10 jun 2008 18:49

:mrgreen:

Gebruikersavatar
hananja
Sergeant
Sergeant
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:29
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor hananja » 11 jun 2008 21:00

tsss vrijgo's :mrgreen:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jun 2008 22:03

Jeronimuz schreef:
Omega schreef:Tot de reformatorische kerken worden officieel gerekend: PKN (GB/Convenant.), HHK, Ger. Gem. (syn), Ger. Gem. in Ned. (BV), Oud Ger. Gem., Chr. Geref. Dus als je je niet reformatorisch voelt, wil dat nog niet zeggen dat je het niet bent ;-) Concreet: ruim 70 procent van de deelnemers op dit forum behoort tot de reformatorische kerken; een ruime meerderheid dus.

Opm. De Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) wordt officieel niet gerekend tot de reformatorische kerken, wel tot de gereformeerde gezindte.


En toch is de Vrijgemaakte kerk de wáre kerk ;-)

Maar niet meer de enige ware kerk gelukkig!


Ik ken er nog wel een paar :-)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 11 jun 2008 22:28

Ik geloof zelf dat God over kerkmuren heen kijkt, en dat de kerk waar in de bijbel van gesproken wordt een verzameling is van al zijn kinderen, in welke gemeente dan ook.

Kunnen we op refoweb soms nog wel iets van leren denk ik!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 22:30

Dat weet ik wel zeker. Op moment ben ik kerkloos hier op aarde maar ik behoor wel tot de Kerk van God.

maar... dwalen we niet heel erg af?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten