Internetrelatie meestal snel weer uit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jun 2008 19:12

keessie schreef:
88alries88 schreef:
Dat hoeft geen nadeel te zijn hoor! Zeker niet meer in deze tijd...
En ik moet eerlijk zeggen...ben meestal blij als ik weer een weekend bij mn ouders wegben....Je kan idd niet zomaar bij elkaar binnen wippen, maar moet dat dan perse in een verkering? Ik zie mijn vriend nu elke dag omdat hij 500 meter verder woont en verder niet zoveel heeft in het dorp, maar ik vind het heerlijk als ik ff een avondje mn eigen dingen kan doen! En die reizen naar zijn ouderlijk huis...die zijn heerlijk om te discussieren! :D


Het hoeft geen nadeel te zijn maar je moet altijd rekening houden met de reistijd. AL ligt het er natuurlijk aan hoe lang het is. Het scheelt natuurlijk nogal wat of het 20 min of 3 uur reistijd is.

Het voordeel van ver weg wonen is idd wel weer dat je heel het weekend daar blijft :)


Hmm, mijn man en ik kennen elkaar via Refoweb. Wij woonden toen ongeveer 65 km (3 kwartier met de auto) bij elkaar vandaan. We zagen elkaar in het weekend en meestal 1 avond doordeweeks. Bij ons was de afstand niet echt een probleem. Het scheelt wel, dat we allebei van autorijden houden en dat ik na een half jaar verkering ook mijn rijbewijs haalde, zodat ik met mijn vaders auto nog wel eens heen en weer kon karren. Als ik het weekend bij mijn man was, kwam hij me ophalen. In een weekend reed hij dan dus sowieso 260 km, maar hij heeft er nooit over geklaagd... 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 06 jun 2008 20:05

CaptainCaveman schreef:
Lalage schreef:
keessie schreef:Het voordeel van ver weg wonen is idd wel weer dat je heel het weekend daar blijft :)

Dat is inderdaad een groot voordeel, vooral als je liefje al op kamers woont en jij nog niet :)
Maar je mag niet naar je liefje als hij/zij op kamers woont. Tenminste, in 9 van de 10 gevallen.


Hangt misschien van de leeftijd af? In het studentenhuis waar ik woonde (allemaal net opgevoede reformatorische jongetjes) kwamen de 'liefjes van' ook regelmatig een weekend langs.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 20:35

Toen ik ging studeren was er een introweek. De eerste avond kwam ik netjes thuis, want ik mocht van mijn ouders ook niet bij een jongen op de kamer slapen, althans niet bij hun thuis. Echter, er waren in de groep waarin ik was ingedeeld in de introweek geen andere meisjes. Dus toen zeiden mijn ouders: blijf maar slapen.
Verder ben ik niet reformatorisch en ook niet streng opgevoed, ik mocht altijd veel. Zelf denk ik ook dat als je een kind zelf dingen laat doen het dan ook beter zal leren om verantwoording af te leggen over de eigen daden.

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 06 jun 2008 21:35

Ik heb ook een internet relatie..... Ook refoweb relatie...

Ben zelfs met haar getrouwd en heb nu een hele lieve dochter....


Wij woonde ook ver bij elkaar vandaan en ik wertke ook nog onregelmatig dus het gebeurde ook nog wel eens dat we elkaar een weekend niet zagen. Dan ligt het denk ik ook aan de personen of je elkaar wat dat betreft vrij kan laten.


Ik zelf had er persoonlijk totaal geen moeite mee als zij met haar vrienden op zaterdag avond iets leuks ging doen. Ik zei altijd geniet ervan.

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 07 jun 2008 08:10

Inderdaad, moet kunnen vind ik.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2008 10:16

Alwin schreef:Ik zelf had er persoonlijk totaal geen moeite mee als zij met haar vrienden op zaterdag avond iets leuks ging doen. Ik zei altijd geniet
ervan.


Zou haast zeggen: zo hoort het ook, als er geen basis van vertrouwen is dan kun je beter geen verkering hebben.

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 07 jun 2008 11:06

Dat hoeft natuurlijk niet altijd een vertrouwenskwestie te zijn. Het kan ook zijn dat je perse de zaterdagavond bij elkaar op de bank wil doorbrengen.
Dat laatste lijkt me trouwens ook een ramp, maar goed. Een stukje vrijheid is wel zo prettig.

Gebruikersavatar
Mary Pickford
Mineur
Mineur
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:29

Berichtdoor Mary Pickford » 07 jun 2008 11:11

Juist. En als je partner op een gegeven moment tóch vaker voor zijn/haar vrienden kiest dan voor jou, dan weet je ook weer genoeg 8).
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2008 12:30

tinos schreef:Dat hoeft natuurlijk niet altijd een vertrouwenskwestie te zijn. Het kan ook zijn dat je perse de zaterdagavond bij elkaar op de bank wil doorbrengen.
Dat laatste lijkt me trouwens ook een ramp, maar goed. Een stukje vrijheid is wel zo prettig.


Hier ging het om dat hij er niet elk weekeind was en dat ze dan met haar vrienden weg ging.
Ik zou het vreemd vinden om met vrienden weg te gaan als je verkering er is, en die niet mee te nemen.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 07 jun 2008 13:39

Ik heb ook mijn ex via internet leren kennen. Maar goed dat is dus uit door allerlei dingen ook wel doordat ik veel in weekend en vakantie werkte.

Maar dat internetrelatie bij elkaar uit de buurt ligt wil niet zeggen dat een relatie in echt ook niet kan. Heb genoeg kennissen 200km verderop wonen. Dus kan ook net zo makkelijk daar iemand beter leren kennen.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 07 jun 2008 16:39

Loucom schreef:Maar dat internetrelatie bij elkaar uit de buurt ligt wil niet zeggen dat een relatie in echt ook niet kan. Heb genoeg kennissen 200km verderop wonen. Dus kan ook net zo makkelijk daar iemand beter leren kennen.


Maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei alleen dat ik het een nadeel vond als je ver van elkaar woont. En dat is meestal bij een internetrelatie het geval. Maar over internetralties in het algemeen ben ik juist positief!
Stap voor stap, weer een stapje verder.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten