alleen-zijn als meisje/vrouw gemakkelijker als jongen/man???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ikkie89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:59
Locatie: op m'n kamer of thuis

alleen-zijn als meisje/vrouw gemakkelijker als jongen/man???

Berichtdoor ikkie89 » 22 mei 2008 21:39

In de vragenrubriek kwam ik het volgende tegen in de vraag van een jongen. Hij benoemd hierin dat voor meisjes het makkelijker is om met het alleen-zijn om te gaan door het volgende te noemen:
Als meisje heb je veel mogelijkheden om het alleen-gaan gemakkelijker te maken. Ze kunnen bijvoorbeeld afstand nemen van het maatschappelijk leven door bijvoorbeeld zich “op te sluiten” in het Diaconessenhuis in Amerongen of zonder problemen hun huishouden delen met andere meisjes door gezellig wat kamers te verhuren. Ook kan je als meisje zelfs, ondanks hun alleen zijn, kinderen adopteren.

http://www.refoweb.nl/index.php?rubriek ... rtikel=251

Hoe zien jullie dit? Ik kan me namelijk absoluut niet voorstellen dat ik me ooit gelukkig zou kunnen voelen door mezelf op te sluiten..?? :shock:
magoed blijkbaar zijn de meningen hier over verdeeld :wink:
Ben benieuwd naar jullie ideeën!!
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 22 mei 2008 21:42

Geen idee of dit iets voor de Slow Chat is, maar ik wil er wel serieus op reageren.
Dat kan namelijk vrij kort, want het maakt volgens mij geen moer uit. Overigens vraag ik me af wat het Diaconessenhuis er nou mee te maken heeft, want ik kan me niet indenken dat iedere vrijgezelle vrouw daar meteen aan denkt.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

ikkie89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:59
Locatie: op m'n kamer of thuis

Berichtdoor ikkie89 » 22 mei 2008 21:45

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Geen idee of dit iets voor de Slow Chat is, maar ik wil er wel serieus op reageren.


heej je heb gelijk! is foutje van mij..
is bedoeld voor onder relaties..
kan ik dit wijzigen?
alvast bedankt
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 22 mei 2008 21:50

De mods kunnen het wel wijzigen :wink: . Gaan we daar verder.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

ikkie89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:59
Locatie: op m'n kamer of thuis

Berichtdoor ikkie89 » 22 mei 2008 21:55

okeej :)
hopen dat ze 't snel doen
gaan we daar vrolijk verder 8)
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 mei 2008 21:57

ikkie89 schreef:okeej :)
hopen dat ze 't snel doen
gaan we daar vrolijk verder 8)


Ff de reportfunctie gebruiken of een pb sturen!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2008 10:27

Wat is er moeilijk aan alleen zijn?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 10:29

rafaell schreef:Wat is er moeilijk aan alleen zijn?


Er zijn mensen, die zich zonder relatie eenzaam kunnen voelen. Ik weet van mezelf dat ik - voordat ik mijn man tegenkwam - soms best wel eens naar een relatie kon verlangen. En me daardoor soms eenzaam voelde. Waarmee ik overigens niet 'zielig, vreugedeloos en verpieterd' bedoel.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 23 mei 2008 12:03

Ik denk dat het in "zware" refo kringen juist moeilijker voor de vrouw is, om alleen te zijn. Want er hangt soms nog wel eens een sfeer van; je bent rond de twintig en het word tijd dat je gaat trouwen" Teminste dat is wat ik hier en daar opvang. Je moet aan een bepaald verwachtingspatroon voldoen.
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: alleen-zijn als meisje/vrouw gemakkelijker als jongen/ma

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2008 12:13

Als meisje heb je veel mogelijkheden om het alleen-gaan gemakkelijker te maken. Ze kunnen bijvoorbeeld afstand nemen van het maatschappelijk leven door bijvoorbeeld zich “op te sluiten” in het Diaconessenhuis in Amerongen of zonder problemen hun huishouden delen met andere meisjes door gezellig wat kamers te verhuren. Ook kan je als meisje zelfs, ondanks hun alleen zijn, kinderen adopteren.


Abdij heeft het al verwoord, maar ik moet het ook even kwijt: wat een opmerkelijke redenering is het toch!

In welk opzicht maakt het jezelf opsluiten in een diaconessenhuis het alleen-zijn makkelijker?

Als alleenstaande man kun je je ook tijdelijk terugtrekken in een klooster, ofzo. Is nog hip ook.

Verder kun je als alleenstaande man ook prima kamers verhuren aan andere alleenstaanden. Waarom kan een man dat niet en een vrouw dat wel?!

Alleen het laatste klopt: als alleenstaande vrouw kun je inderdaad een kind adopteren (uit een klein aantal landen).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2008 13:02

Waarom kunnen vrouwen wel bij elkaar wonen en mannen niet? Als ik niet getrouwd was, dan zou ik ook graag in een woongroep of iets dergelijks willen wonen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2008 14:18

Ach ziet hoe goed en lieflijk het is dat zonen van hetzelfde huis als broeders samenwonen :-oo

;/
pobody's nerfect

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 23 mei 2008 14:35

:mrgreen:

:-oo *fluit lustig mee*
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2008 15:35

Waarschijnlijk is de vragensteller van mening dat samenwonende mannen homo's zijn, of bang dat er zo tegenaan gekeken wordt :roll:. Gek is dat, in refokringen is het inderdaad wel redelijk geaccepteerd als een paar vriendinnen besluiten in één huis te trekken, terwijl er raar gekeken wordt als mannen hetzelfde zouden doen (tenzij het broers zijn).

Zou de stelling dat vrouwen er beter tegen kunnen om alleen te zijn/blijven niet ook te maken hebben met het idee dat vrouwen wel (beter) in staat zijn hun eigen huishouding te regelen, maar dat mannen daar een vrouw voor nodig hebben? Da's niet mijn mening, laat dat duidelijk zijn, maar ik denk wel dat 't voor sommigen meespeelt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 23 mei 2008 15:36

LeChat schreef:Waarschijnlijk is de vragensteller van mening dat samenwonende mannen homo's zijn, of bang dat er zo tegenaan gekeken wordt :roll:. Gek is dat, in refokringen is het inderdaad wel redelijk geaccepteerd als een paar vriendinnen besluiten in één huis te trekken, terwijl er raar gekeken wordt als mannen hetzelfde zouden doen (tenzij het broers zijn).

Zou de stelling dat vrouwen er beter tegen kunnen om alleen te zijn/blijven niet ook te maken hebben met het idee dat vrouwen wel (beter) in staat zijn hun eigen huishouding te regelen, maar dat mannen daar een vrouw voor nodig hebben? Da's niet mijn mening, laat dat duidelijk zijn, maar ik denk wel dat 't voor sommigen meespeelt.


Dat denk ik ook wel ja.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.



Het is de toon die de muziek maakt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 90 gasten