Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 26 jun 2008 14:53

Maaikje schreef:Juist omdat ik het zelf zo irritant vind, is het wel grappig om te bellen. De meeste mensen kappen je heel snel af. Sommige collega's bellen dan terug en krijgen het dan nog voor elkaar om toch die klant binnen te halen.

Ik bel nou voor de NUON, maar je hebt veel leukere projecten. Het is heus niet zo dat je altijd voor bijv. energiemaatschappijen moet bellne(die de grootste irritaties opwekken), maar bijv. ook naar restaurants om afspraken te maken voor SPA-vertegenwoordigers, of gezinnen afbellen voor 'n enquete over de dagelijkse boodschappen, bedrijven bellen namens Viking Direct...dat zijn de leuke projecten. Of voor de Wehkamp, dat was echt leuk, dan bel je gewoon klanten omte vragen of ze wat willen bestellen met korting en een leuk cadeau.

Je kan je trouwens ook afmelden voor telefoontjes van energiemaatschappijen! wereldwijdweb.infofilter.nederland...


dankjewel heb ik gelijk even gedaan.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 26 jun 2008 14:57

Ik werd net gebeld door iemand voor ontwikkelingshulp VSO.. Eerst moest ik drie keer vragen waar ie voor belde, toen wat het inhield precies. Kreeg ik een lijstje met dingen opgedreund na een langgerekt: ehhhhhhhhhh. Dus toen ik dat aangehoord heb zei ik tegen hem:

'Moet je luisteren, je klinkt alsof het jezelf niets interesseert dus hoe denk je mij te kunnen overtuigen van het nut?'

'Ehmmmmm dus u heeft geen interesse?'

'Nope, ik ga zelf wel even kijken op internet wat het inhoud dan kan ik altijd nog donateur worden of iets'

'Ow, dus niet bij mij?'

'Nee sorry jongen, ga anders lekker in het zwembad liggen de rest van de dag..'

'Grinnik, fijne dag verder..'

'Jij oooook' :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 15:02

liefie schreef:dankjewel heb ik gelijk even gedaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 15:03

jamillah schreef:Ik werd net gebeld door iemand voor ontwikkelingshulp VSO.. Eerst moest ik drie keer vragen waar ie voor belde, toen wat het inhield precies. Kreeg ik een lijstje met dingen opgedreund na een langgerekt: ehhhhhhhhhh. Dus toen ik dat aangehoord heb zei ik tegen hem:

'Moet je luisteren, je klinkt alsof het jezelf niets interesseert dus hoe denk je mij te kunnen overtuigen van het nut?'

'Ehmmmmm dus u heeft geen interesse?'

'Nope, ik ga zelf wel even kijken op internet wat het inhoud dan kan ik altijd nog donateur worden of iets'

'Ow, dus niet bij mij?'

'Nee sorry jongen, ga anders lekker in het zwembad liggen de rest van de dag..'

'Grinnik, fijne dag verder..'

'Jij oooook' :mrgreen:


:mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 26 jun 2008 15:05

Ha, ik heb ook bij een callcenter gewerkt en vond t echt onwijs leuk. Ik moest proefabonnementen aansmeren van de Volkskrant en je wilt niet weten hoeveel mensen daar in trappen zeg. Een man had al vijf keer een proefabonnement gehad die nooit bezorgd werd. En ja hoor, ik heb um omver weten te lullen voor een zesde keer. Eigenlijk best zielig :)
Ik moest ook voor de Wehkamp bellen maar om te vragen of de mensen de gids hadden gehad. Krijg je allemaal van die mannen die zeggen: weet ik veel, dat zal mn vrouw wel weten. En dan komt de vrouw aan de lijn en zegt: ow mevrouw, ik heb echt iets leuks gekocht maar heeft u die ook in een andere kleur blablabla hahaha. Een keer was iemand heel boos en die zei: moet u langskomen! Ik zei: prima, gezellig een keer op de koffie, u woon tin Friesland he. HOEEEE WEET U DAT hahahah .Nee, ik lag elke keer weer dubbel aan de telefoon. En boze mensen interesseerde me echt niets haha.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 26 jun 2008 15:14

Lorijntje schreef:Ha, ik heb ook bij een callcenter gewerkt en vond t echt onwijs leuk. Ik moest proefabonnementen aansmeren van de Volkskrant en je wilt niet weten hoeveel mensen daar in trappen zeg. Een man had al vijf keer een proefabonnement gehad die nooit bezorgd werd. En ja hoor, ik heb um omver weten te lullen voor een zesde keer. Eigenlijk best zielig :)
Ik moest ook voor de Wehkamp bellen maar om te vragen of de mensen de gids hadden gehad. Krijg je allemaal van die mannen die zeggen: weet ik veel, dat zal mn vrouw wel weten. En dan komt de vrouw aan de lijn en zegt: ow mevrouw, ik heb echt iets leuks gekocht maar heeft u die ook in een andere kleur blablabla hahaha. Een keer was iemand heel boos en die zei: moet u langskomen! Ik zei: prima, gezellig een keer op de koffie, u woon tin Friesland he. HOEEEE WEET U DAT hahahah .Nee, ik lag elke keer weer dubbel aan de telefoon. En boze mensen interesseerde me echt niets haha.


Hahahaha, mijn vader is zo'n figuur die overal intrapt! Hij is al weet ik het hoe vaak overgestapt naar een andere verzekering en andere telefoonprovider enz! Gelukkig regel ik mn eigen zaakjes! ;)

Maar, het werk lijkt me best vervelend! Zo wordt ik al maanden gebeld met de mededeling dak een prijs gewonnen heb, maar je moet altijd wel iets betalen. Kheb altijd aangegeven dat ze me uit het bestand moeten halen, maar dat wordt niet echt gedaan. Weten jullie of dat dan ook echt gedaan wordt, of wordt er 'ja' gezegd en 'nee' gedaan?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 26 jun 2008 15:16

ik trap echt helemaal nergens in wat ze me ook beloven je moet altijd wel betalen. Pas had ik ook iets gewonnen weet al niet eens meer wat maar aan het einde van het liedje moest ik lid worden en de verzend kosten betalen. Nou dat noem ik geen kado.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 26 jun 2008 15:21

Dat heb ik ook eens gehad ja, n.a.v. één of andere enquête die ik ingevuld had. Ze bleven maar bellen. Op den duur ben ik zó boos geworden, dat ze me blijkbaar toen pas écht uit het bestand hebben gewist.

Mijn pa had ooit zo'n lijst bij de telefoon liggen met allerlei tegenvragen die je zo iemand kunt stellen. Heeft 'ie een paar keer gedaan, toen werd er vanaf de andere kant opgehangen op den duur.
Das nog eens de wereld op z'n kop ;/
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 26 jun 2008 15:34

Maaikje schreef:Juist omdat ik het zelf zo irritant vind, is het wel grappig om te bellen. De meeste mensen kappen je heel snel af. Sommige collega's bellen dan terug en krijgen het dan nog voor elkaar om toch die klant binnen te halen.

Ik bel nou voor de NUON, maar je hebt veel leukere projecten. Het is heus niet zo dat je altijd voor bijv. energiemaatschappijen moet bellne(die de grootste irritaties opwekken), maar bijv. ook naar restaurants om afspraken te maken voor SPA-vertegenwoordigers, of gezinnen afbellen voor 'n enquete over de dagelijkse boodschappen, bedrijven bellen namens Viking Direct...dat zijn de leuke projecten. Of voor de Wehkamp, dat was echt leuk, dan bel je gewoon klanten omte vragen of ze wat willen bestellen met korting en een leuk cadeau.

Je kan je trouwens ook afmelden voor telefoontjes van energiemaatschappijen! wereldwijdweb.infofilter.nederland...


ik werk ook nog in een callcenter (naast m'n ak juf baan ;)) maar dat is inderdaad leuk. Lekker blij blijven doen tegen stomme mensen en zo :D.
't Callcenter waar ik werk is trouwens alleen op de zakelijke markt gericht, dus je belt geen arme mensjes onder etenstijd. Ik bel nu voor een telecom provider maar goed, daar worden bedrijven ook niet heel vrolijk van :D


Trouwens; iemand nog tips om een laatste les in te vullen? Wil geen gewone les gaan doen morgen, maar iets leuks, weet alleen nog niet zo goed wat :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 26 jun 2008 16:39

Jannoek schreef:
Maaikje schreef:Juist omdat ik het zelf zo irritant vind, is het wel grappig om te bellen. De meeste mensen kappen je heel snel af. Sommige collega's bellen dan terug en krijgen het dan nog voor elkaar om toch die klant binnen te halen.

Ik bel nou voor de NUON, maar je hebt veel leukere projecten. Het is heus niet zo dat je altijd voor bijv. energiemaatschappijen moet bellne(die de grootste irritaties opwekken), maar bijv. ook naar restaurants om afspraken te maken voor SPA-vertegenwoordigers, of gezinnen afbellen voor 'n enquete over de dagelijkse boodschappen, bedrijven bellen namens Viking Direct...dat zijn de leuke projecten. Of voor de Wehkamp, dat was echt leuk, dan bel je gewoon klanten omte vragen of ze wat willen bestellen met korting en een leuk cadeau.

Je kan je trouwens ook afmelden voor telefoontjes van energiemaatschappijen! wereldwijdweb.infofilter.nederland...


ik werk ook nog in een callcenter (naast m'n ak juf baan ;)) maar dat is inderdaad leuk. Lekker blij blijven doen tegen stomme mensen en zo :D.
't Callcenter waar ik werk is trouwens alleen op de zakelijke markt gericht, dus je belt geen arme mensjes onder etenstijd. Ik bel nu voor een telecom provider maar goed, daar worden bedrijven ook niet heel vrolijk van :D

Ik moet altijd zo lachen om van die ouwe mensjes, die helemaal níks snappen van al dat energie-gebeuren. Vanmorgen was er een vrouwtje die ik vroeg: Uw energieleverancier is Essent?! Zegt die vrouw: Eh, nee ik ga altijd naar de Albert Heijn. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 16:48

Maaikje schreef:Ik moet altijd zo lachen om van die ouwe mensjes, die helemaal níks snappen van al dat energie-gebeuren. Vanmorgen was er een vrouwtje die ik vroeg: Uw energieleverancier is Essent?! Zegt die vrouw: Eh, nee ik ga altijd naar de Albert Heijn. :mrgreen: :mrgreen:


:mrgreen:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2008 17:22

Die infofilter werkt volgens mij wel! Ik was een paar keer gebeld terwijl ik op het station of in de trein was, heel irritant. Kwam er zo een trein langs, dus enorme herrie in die telefoon. Zegt die vrouw: 'wat was dat?' Ze had nog niet eens opgehangen! Ik vind achteraf altijd dat ik eerder had moeten afkappen.... gelukkig bellen ze nu niet meer want ik vind het heel vervelend als ik zomaar gebeld wordt.
Die vragenlijst met tegenvragen is echt geniaal! Alleen bij een mobiele telefoon is dat niet zo praktisch ;)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 26 jun 2008 18:05

Ik heb daar echt zo´n ontzettende hekel aan, al dat gebel.
Ik denk altijd en dat zeg ik ook, als ik iets nodig heb dan bel ik jullie zelf wel. Snap ook echt niet hoe sommige mensen dat leuk vinden en altijd maar weer vriendelijk blijven

Werd vorige week gebeld over een of andere vage actie. Was voor mn broer, die houd al helemaal niet van dat soort telefoontjes.
Ik gezegd dat hij die actie niet wilde, mw ik bel van de week nog wel een keer terug als die en die er wel is, ik nee bel niet terug want hij wil het toch niet. Wie belt er de volgende dag, een keer raden. grrrrr :x

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 26 jun 2008 18:06

Lalage schreef:Die infofilter werkt volgens mij wel! Ik was een paar keer gebeld terwijl ik op het station of in de trein was, heel irritant. Kwam er zo een trein langs, dus enorme herrie in die telefoon. Zegt die vrouw: 'wat was dat?' Ze had nog niet eens opgehangen! Ik vind achteraf altijd dat ik eerder had moeten afkappen.... gelukkig bellen ze nu niet meer want ik vind het heel vervelend als ik zomaar gebeld wordt.
Die vragenlijst met tegenvragen is echt geniaal! Alleen bij een mobiele telefoon is dat niet zo praktisch ;)


Kan je die lijst niet ff op het forum zetten, dat lijkt me wel een goed idee.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 26 jun 2008 19:08

Lorijntje schreef:Ha, ik heb ook bij een callcenter gewerkt en vond t echt onwijs leuk. Ik moest proefabonnementen aansmeren van de Volkskrant en je wilt niet weten hoeveel mensen daar in trappen zeg. Een man had al vijf keer een proefabonnement gehad die nooit bezorgd werd. En ja hoor, ik heb um omver weten te lullen voor een zesde keer. Eigenlijk best zielig :)


Is dat wel christelijk om daar aan mee te werken?
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 103 gasten