Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2008 15:09

ik ben juist blij dat ik geen les geef op de school waar ik zelf heb gezeten. Ik geef dus ook (onbevoegd) les, 1 dag in de week, aardrijkskunde. Ben in januari dit jaar ineens in het diepe gegooid en hoe wel het soms onwijs zwaar is is het ook echt super tof :)

Alphonsus
Sergeant
Sergeant
Berichten: 268
Lid geworden op: 28 apr 2008 12:50

Berichtdoor Alphonsus » 09 jun 2008 15:24

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 16 jun 2008 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2008 15:56

Een meisje bij mij uit de flat is ook opzoek naar ander werk omdat ze als lerares duits over was. Minder aanmeldingen voor het komende jaar aan leerlingen en zij staat nu op straat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riannee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2008 09:12
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Riannee » 09 jun 2008 17:46

Ik hoop volgend jaar examen te doen van de Havo. Helaas ben ik dit jaar blijven zitten en van vwo naar havo gegaan dus vandaar dat ik er een jaartje langer over doe.

Wat ik ga studeren weet ik nog niet precies, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch hbo-rechten gaan doen. Ik zit alleen nog best wel te twijfelen of ik de sociale kant of de zakelijke kant op ga, maar dat kan met die studie opzich allebei nog wel. Zijn er mensen die ervaring hebben met een rechten-studie op hbo-niveau?

Als bijbaantje werk ik nu al bijna 3 jaar bij de C1000, eerst in de vulploeg, toen bij de kassa en nu meestal bij de klantenservice/bloemen/sigaretten/medicijnen. Beter dan de hele tijd saai achter de kassa zitten! :P

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 10 jun 2008 07:47

Dat de Duitse taal en allerlei andere dingen interessant zijn begrijp ik. :) Wel wil ik vragen ontopic te blijven (oftewel antwoorden op de vraag: Wat is je beroep/werk?)

Indien er behoefte aan is, en dat lijkt me als 'kwartduitser' zeker niet onaardig ;) , wil ik wel de 'Duitse' reacties wel afsplitsen tot een nieuw topic.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 11:00

Riannee schreef:Ik hoop volgend jaar examen te doen van de Havo. Helaas ben ik dit jaar blijven zitten en van vwo naar havo gegaan dus vandaar dat ik er een jaartje langer over doe.

Wat ik ga studeren weet ik nog niet precies, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch hbo-rechten gaan doen. Ik zit alleen nog best wel te twijfelen of ik de sociale kant of de zakelijke kant op ga, maar dat kan met die studie opzich allebei nog wel. Zijn er mensen die ervaring hebben met een rechten-studie op hbo-niveau?



Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik hoor natuurlijk regelmatig wat om me heen in het studentenwereldje ;)
'Recht' is nogal algemeen en komt in ontzettend veel opleidingen naar voren. Zelfs bij Journalistiek krijg je een blok recht...
Wat ik eigenlijk even aan wilde stippen: er zijn een heleboel studies die wat specifieker zijn, maar wel behoorlijk met recht te maken hebben.
Denk aan de MER (Management, Economie en Recht) Personeel & Arbeid en zelfs bij wat meer maatschappelijk gerichte opleidingen zoals MWD krijg je nog een héleboel recht.
Ik vergeet vast een heleboel. Maar ga lekker rondkijken! Bezoek een hoop open dagen en vraag studenten en docenten de oren van het hoofd.
1 op de 3 studenten maakt een verkeerde eerste keuze, dus een goede voorbereiding is erg handig :)
pobody's nerfect

Riannee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2008 09:12
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Riannee » 10 jun 2008 14:46

Jo'tje schreef:
Riannee schreef:Ik hoop volgend jaar examen te doen van de Havo. Helaas ben ik dit jaar blijven zitten en van vwo naar havo gegaan dus vandaar dat ik er een jaartje langer over doe.

Wat ik ga studeren weet ik nog niet precies, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch hbo-rechten gaan doen. Ik zit alleen nog best wel te twijfelen of ik de sociale kant of de zakelijke kant op ga, maar dat kan met die studie opzich allebei nog wel. Zijn er mensen die ervaring hebben met een rechten-studie op hbo-niveau?



Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik hoor natuurlijk regelmatig wat om me heen in het studentenwereldje ;)
'Recht' is nogal algemeen en komt in ontzettend veel opleidingen naar voren. Zelfs bij Journalistiek krijg je een blok recht...
Wat ik eigenlijk even aan wilde stippen: er zijn een heleboel studies die wat specifieker zijn, maar wel behoorlijk met recht te maken hebben.
Denk aan de MER (Management, Economie en Recht) Personeel & Arbeid en zelfs bij wat meer maatschappelijk gerichte opleidingen zoals MWD krijg je nog een héleboel recht.

Ik vergeet vast een heleboel. Maar ga lekker rondkijken! Bezoek een hoop open dagen en vraag studenten en docenten de oren van het hoofd.
1 op de 3 studenten maakt een verkeerde eerste keuze, dus een goede voorbereiding is erg handig :)


haha ja idd ik weet het! Ik heb me op al die studies al georienteerd en ben al bij een paar open dagen geweest. Ik zat eerst heel erg te twijfelen tussen Sociaal Juridische Dienstverlening en hbo-rechten, maar bij hbo-rechten heb je toch echt het meest rechten-vakken dus ik denk dat die het wordt!

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 10 jun 2008 16:36

Persoonlijk vond ik het 'rechten-gehalte' bij de MER wel meevallen. Het was overigens wel genoeg om me enthousiast te maken voor het recht waardoor ik de overstap heb gemaakt naar rechten op de universiteit.
Hoe het met hbo-recht of SJD zit weet ik niet.

Rondneuzen is sowieso goed, zoals Jo'tje al zei. Lekker naar open dagen, meeloopdagen enz...

Het gaat er in mijn ogen primair om of je de studie leuk vindt, niet zozeer wat je er uiteindelijk mee kan doen.

Overigens, bot, werk ik als griffier bij de rechtbank Utrecht. Ik hoop wel na de zomer te gaan verkassen naar iets anders, bij voorkeur een notariskantoor.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 26 jun 2008 13:54

*werkt in een callcenter*

Heerlijk de hele dag mensen lastig vallen en irriteren, en er nog voor betaald worden ook :) :wink:
Overigens als bijbaan/vakantiewerk. Mensen die ik aan de telefoon krijgen roepen wel eens heel sjacharijnig: Ga een vak leren, mens!

8)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 14:01

Maaikje schreef:*werkt in een callcenter*

Heerlijk de hele dag mensen lastig vallen en irriteren, en er nog voor betaald worden ook :) :wink:
Overigens als bijbaan/vakantiewerk. Mensen die ik aan de telefoon krijgen roepen wel eens heel sjacharijnig: Ga een vak leren, mens!

8)


Dat zou ik écht niet kunnen, werken in een callcenter! Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan om gebeld te worden door allerlei bedrijven die weer één of andere superactie/aanbieding zeggen te hebben! :| Ik weet hoe irri dat is, dus dan zou ik anderen er ook niet mee lastig gaan vallen...
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 26 jun 2008 14:07

Daphne schreef:
Maaikje schreef:*werkt in een callcenter*

Heerlijk de hele dag mensen lastig vallen en irriteren, en er nog voor betaald worden ook :) :wink:
Overigens als bijbaan/vakantiewerk. Mensen die ik aan de telefoon krijgen roepen wel eens heel sjacharijnig: Ga een vak leren, mens!

8)


Dat zou ik écht niet kunnen, werken in een callcenter! Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan om gebeld te worden door allerlei bedrijven die weer één of andere superactie/aanbieding zeggen te hebben! :| Ik weet hoe irri dat is, dus dan zou ik anderen er ook niet mee lastig gaan vallen...


Haha hier nog een amper voor ze hun zin af hebben zeg ik geen intresse en hoorn erop echt super irri.
Ik zou dat werk ook echt niet kunnen doen.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 14:17

liefie schreef:
Daphne schreef:
Maaikje schreef:*werkt in een callcenter*

Heerlijk de hele dag mensen lastig vallen en irriteren, en er nog voor betaald worden ook :) :wink:
Overigens als bijbaan/vakantiewerk. Mensen die ik aan de telefoon krijgen roepen wel eens heel sjacharijnig: Ga een vak leren, mens!

8)


Dat zou ik écht niet kunnen, werken in een callcenter! Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan om gebeld te worden door allerlei bedrijven die weer één of andere superactie/aanbieding zeggen te hebben! :| Ik weet hoe irri dat is, dus dan zou ik anderen er ook niet mee lastig gaan vallen...


Haha hier nog een amper voor ze hun zin af hebben zeg ik geen intresse en hoorn erop echt super irri.
Ik zou dat werk ook echt niet kunnen doen.


Ik neem de telefoon niet eens meer op als er geheim gebeld wordt. Dan is het toch 9 van de 10 keer een bedrijf en als ze me echt nodig hebben, bellen ze wel mobiel of spreken ze het antwoordapparaat in.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 26 jun 2008 14:22

Daphne schreef:
liefie schreef:
Daphne schreef:
Maaikje schreef:*werkt in een callcenter*

Heerlijk de hele dag mensen lastig vallen en irriteren, en er nog voor betaald worden ook :) :wink:
Overigens als bijbaan/vakantiewerk. Mensen die ik aan de telefoon krijgen roepen wel eens heel sjacharijnig: Ga een vak leren, mens!

8)


Dat zou ik écht niet kunnen, werken in een callcenter! Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan om gebeld te worden door allerlei bedrijven die weer één of andere superactie/aanbieding zeggen te hebben! :| Ik weet hoe irri dat is, dus dan zou ik anderen er ook niet mee lastig gaan vallen...


Haha hier nog een amper voor ze hun zin af hebben zeg ik geen intresse en hoorn erop echt super irri.
Ik zou dat werk ook echt niet kunnen doen.


Ik neem de telefoon niet eens meer op als er geheim gebeld wordt. Dan is het toch 9 van de 10 keer een bedrijf en als ze me echt nodig hebben, bellen ze wel mobiel of spreken ze het antwoordapparaat in.


mijn man belt geheim door zijn werk en van mijn werk bellen ze ook geheim dus opnemen doe ik altijd. :D

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 14:30

Ja, dan moet het idd wel. Mijn man belt altijd met zijn mobiel, als hij van zijn werk af belt en mijn werk belt niet geheim, dus vandaar.
Wij worden nu al 3 dagen lang ongeveer 6x per dag geheim gebeld, word je echt str*ntziek van... :x
Afbeelding

Maaike

Berichtdoor Maaike » 26 jun 2008 14:35

Juist omdat ik het zelf zo irritant vind, is het wel grappig om te bellen. De meeste mensen kappen je heel snel af. Sommige collega's bellen dan terug en krijgen het dan nog voor elkaar om toch die klant binnen te halen.

Ik bel nou voor de NUON, maar je hebt veel leukere projecten. Het is heus niet zo dat je altijd voor bijv. energiemaatschappijen moet bellne(die de grootste irritaties opwekken), maar bijv. ook naar restaurants om afspraken te maken voor SPA-vertegenwoordigers, of gezinnen afbellen voor 'n enquete over de dagelijkse boodschappen, bedrijven bellen namens Viking Direct...dat zijn de leuke projecten. Of voor de Wehkamp, dat was echt leuk, dan bel je gewoon klanten omte vragen of ze wat willen bestellen met korting en een leuk cadeau.

Je kan je trouwens ook afmelden voor telefoontjes van energiemaatschappijen! wereldwijdweb.infofilter.nederland...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten

cron