Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 23 aug 2008 17:12

Fluitje schreef:
smArtjan schreef:Hierbij een filmpje waarbij collega's van me een functionele test van een (50 persoons) vrije val reddingsboot uitvoeren met 110% overgewicht.
Achterop is het haaksysteem te zien wat we jaarlijks moeten servicen en testen.

Hierbij hetzelfde verhaal alleen vanuit een ander oogpunt.

De boot valt hier vanaf 35 meter en dat is zelfs voor een free fall lifeboat een aardige hoogte......


50 persoons???
maar dit lijkt mij zo gaaf om een keertje te doen.

Ik kan helaas geen plaatje vinden van het interieur maar ik zal binnenkort eens een foto maken, dan kun je zien hoe je in zo'n bootje zit :) Je zit in ieder geval achterstevoren in de boot zodat je lichaam bij de klap op het water in de stoel gedrukt wordt ipv eruit getrokken.
Ik vond nog een leuke foto:

Afbeelding
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 aug 2008 17:37

Nou, ik ook dan:

Ik ben groepsleidster op een Kinderdagverblijf in Capelle aan den IJssel en heb daar mijn eigen Baby-Dreumes groep 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 24 aug 2008 20:09

Fluitje schreef:
smArtjan schreef:Hierbij een filmpje waarbij collega's van me een functionele test van een (50 persoons) vrije val reddingsboot uitvoeren met 110% overgewicht.
Achterop is het haaksysteem te zien wat we jaarlijks moeten servicen en testen.

Hierbij hetzelfde verhaal alleen vanuit een ander oogpunt.

De boot valt hier vanaf 35 meter en dat is zelfs voor een free fall lifeboat een aardige hoogte......


50 persoons???
maar dit lijkt mij zo gaaf om een keertje te doen.


Mij ook, heb het een keer gezien in Rotterdam was er een oefening en we hadden net mazzel dat ze op dat moment gingen oefenen.
Het moet wel zeer doen als je met zo'n klap naar beneden gaat en wel goed vastgelijnd zit.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 26 aug 2008 11:41

christien schreef:
LeChat schreef:Hier staat 'ie. :wink:


Bedankt, ik heb hem even door gelezen en uit geprint echt geweldig.
Dit ga ik zeker uitproberen. ben benieuwd naar de reactie's.
De lijst ligt naast de telefoon, dus laat ze nu maar bellen :wink:


Ik werd vorige week ook gebeld voor een aanbieding (weet helaas niet welk bedrijf). Het was een buitenlandse jongen die me steeds in de reden viel. Ik heb 5x! gezegd dat ik geen belangstelling had, dat ik geen tijd had en dat ik niet geinteresseerd was. Hij praatte continu door me heen en uiteindelijk zei hij 'k****hoer' en smeet hij 'm er op. Ik bleef gewoon beleefd, maar hij ratelde maar gewoon door!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 aug 2008 12:00

heeeerlijk zulke mensen! Ik had er gister ook weer eentje...van vodafone, een aanbieding, heb ook 4x gezegd dat ik het niet wilde, en ook tot 4x toe vroeg ie me waarom, dus op gegeve moment zei ik; na 4x uit gelegd te hebben, hoop dat ik dat je nu genoeg tijd hebt verspild...Succes nog! *tuut tuut tuut*

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 aug 2008 12:33

Mijn beroep is project planner. Ik doe dat in de olie en gas industrie, ons bedrijf is verantwoordelijk voor de bouw van boorplatforms voor de winning van olie en/of gas. Het is dus in de staalindustrie, want we hebben ook wel eens andere grote staalconstructies die we maken. Ik plan dus vanaf ontwerp tot installatie op zee.
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 13:44

meissie88 schreef:heeeerlijk zulke mensen! Ik had er gister ook weer eentje...van vodafone, een aanbieding, heb ook 4x gezegd dat ik het niet wilde, en ook tot 4x toe vroeg ie me waarom, dus op gegeve moment zei ik; na 4x uit gelegd te hebben, hoop dat ik dat je nu genoeg tijd hebt verspild...Succes nog! *tuut tuut tuut*
ik gooi ook gewoon de hoorn er op hoor! Ze bellen altijd anoniem die stelletje achterbakse loeders :x ik zeg altijd meteen: "Geen interesse en waag het niet nog een keer te bellen." :mrgreen:
Een keer vroeg een bedrijf mij om te collecteren in onze wijk want er was een uitgevallen. Ik vroeg hoe ze in &%(#@naam mijn nummer had! Had ze in het telefoonboek gekeken en gewoon iedereen die in de wijk woonde afgebeld. Wat een brutaliteit!!! :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 26 aug 2008 17:26

Loucom schreef:
Fluitje schreef:
smArtjan schreef:Hierbij een filmpje waarbij collega's van me een functionele test van een (50 persoons) vrije val reddingsboot uitvoeren met 110% overgewicht.
Achterop is het haaksysteem te zien wat we jaarlijks moeten servicen en testen.

Hierbij hetzelfde verhaal alleen vanuit een ander oogpunt.

De boot valt hier vanaf 35 meter en dat is zelfs voor een free fall lifeboat een aardige hoogte......


50 persoons???
maar dit lijkt mij zo gaaf om een keertje te doen.


Mij ook, heb het een keer gezien in Rotterdam was er een oefening en we hadden net mazzel dat ze op dat moment gingen oefenen.
Het moet wel zeer doen als je met zo'n klap naar beneden gaat en wel goed vastgelijnd zit.

Vanaf een meter of 18 gaat het pas gevaarlijk(er) worden, dan ga je dingen kneuzen, forceren of beschadigen. Waarschijnlijk was dat bij Falck Nutec op de Maasvlakte waar je dat hebt gezien? Ook daar doen wij het onderhoud van de reddingsboten en davits-systemen :wink:
Veiliger kun je dus niet vallen :mrgreen:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wolfie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:47

Berichtdoor Wolfie » 29 aug 2008 14:46

Ik heb een baan als administratief medewerker.

Daarnaast ben ik actief als brandweervrijwilliger, verry interesting!
Treat first what kills first!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 03 sep 2008 18:21

help :)

Ik ben 1 dag in de week ak lerares op een middelbare school. Ik vind het heel belangrijk om erg snel alle namen van de leerlingen te weten (liefst de eerste les al...). Hebben andere mensen die werken in het onderwijs tips om nieuwe namen snel te leren?

Ik werk (in elk geval de eerste tijd) met een plattegrond, dat vergemakkelijkt het al wel iets..

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 sep 2008 22:02

Ik had destijds 2 van die mega-brugklassen havo/vwo. Het voordeel was dat die elkaar(s namen) ook nog niet zo goed kenden, dus toen heb ik met de klassen een kennismakingsspel gedaan - iets wat ook wel een educatief element Nederlands had, weet alleen ff niet meer wat. :wink:

Maar da's dus alleen als je brugklassen hebt. Krijg je geen klassenlijst met foto's? Wij kregen van elke klas een vel vol pasfoto's met de namen eronder, dat helpt ook al - kun je bestuderen/oefenen zonder dat de jongelui er last van hebben. :)

En ach, verder ging het wel snel - kwestie van combinaties/ezelsbruggetjes in je hoofd 'Oh ja, die is bevriend met die' en 'Dat was die jongen die...' en dan juist ook extra aandacht besteden aan het onthouden van de stillen, want vaak weet je van de drukteschoppers al snel de naam en verdwijnen de rustigen op die manier helemaal naar de achtergrond...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 04 sep 2008 10:32

LeChat schreef:Ik had destijds 2 van die mega-brugklassen havo/vwo. Het voordeel was dat die elkaar(s namen) ook nog niet zo goed kenden, dus toen heb ik met de klassen een kennismakingsspel gedaan - iets wat ook wel een educatief element Nederlands had, weet alleen ff niet meer wat. :wink:

Maar da's dus alleen als je brugklassen hebt. Krijg je geen klassenlijst met foto's? Wij kregen van elke klas een vel vol pasfoto's met de namen eronder, dat helpt ook al - kun je bestuderen/oefenen zonder dat de jongelui er last van hebben. :)

En ach, verder ging het wel snel - kwestie van combinaties/ezelsbruggetjes in je hoofd 'Oh ja, die is bevriend met die' en 'Dat was die jongen die...' en dan juist ook extra aandacht besteden aan het onthouden van de stillen, want vaak weet je van de drukteschoppers al snel de naam en verdwijnen de rustigen op die manier helemaal naar de achtergrond...


Ik werk gewoon met naambordjes...Lekker ouderwets en ze vinden het helemaal niet raar!

MissA

Berichtdoor MissA » 10 sep 2008 19:02

Ik leer voor operatieassistent. Zit in het 3e (= laatste) jaar. Erg leuke opleiding maar ik zal blij zijn als ik de verplichtingen voor mijn opleiding niet meer heb en gewoon lekker kan werken.

Gebruikersavatar
hananja
Sergeant
Sergeant
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:29
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor hananja » 13 okt 2008 13:22

Jannoek schreef:help :)

Ik ben 1 dag in de week ak lerares op een middelbare school. Ik vind het heel belangrijk om erg snel alle namen van de leerlingen te weten (liefst de eerste les al...). Hebben andere mensen die werken in het onderwijs tips om nieuwe namen snel te leren?

Ik werk (in elk geval de eerste tijd) met een plattegrond, dat vergemakkelijkt het al wel iets..


Ik doe sinds september de lerarenopleiding Engels. Aangezien we in onze klassen geen vaste plekken hebben vroegen de meeste leraressen (we hebben amper leraren) om onze eigen naam te noemen en een apart feit over onszelf waaraan ze ons zouden kunnen onthouden. Voordelen van deze methode zijn dat je in de klas elkaar meteen een stukje beter leert kennen en dat ook meteen een beetje een idee krijgt wat voor personen de leerlingen zijn.

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 okt 2008 21:24

meissie88 schreef:heeeerlijk zulke mensen! Ik had er gister ook weer eentje...van vodafone, een aanbieding, heb ook 4x gezegd dat ik het niet wilde, en ook tot 4x toe vroeg ie me waarom, dus op gegeve moment zei ik; na 4x uit gelegd te hebben, hoop dat ik dat je nu genoeg tijd hebt verspild...Succes nog! *tuut tuut tuut*

Je kunt je tel.nr. laten blokkeren voor reclame-belletjes op:
www.infofilter.nl
Hebben wij ook gedaan... en nooit meer zo'n zeurpiet aan de telefoon :) [/b]


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten