huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 11:16

rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Mooi MissF, echt super ingericht!!!! Niet te druk, lekker modern en toch mooi :lol:

Ghe wat maf, ik vind dit helemaal geen moderne inrichting. Meubels met randjes en dat soort gordijnen is eerder een romantische stijl.

Haha, en dat is idd net waardoor onze inrichting echt van ons samen is.
De gordijnen, de stoelen met de randjes, de klassieke lampjes en de kroonluchter zijn mijn stijl.
De strakke kast zonder tierlantijntjes, de beetje robuuste bank, de bruine muur met strepen is mijn mans ding. Daardoor is het een mengelmoesje geworden.
Ik ben er dolblij mee, dat zeker. En ik zie nu dat de meeste dingen toch meer van mij zijn dan van hem ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 22 apr 2008 11:19

heeel gaaf MissF!!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 11:38

Lenny schreef:heeel gaaf MissF!!


die tuindeuren (of zijn het ramen) met gordijnen, prachtig!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2008 11:57

Mooi MissF!!

Rosekapje en Annet: Leuke behangetjes! Als je in de winkel al die boeken met behang ziet vind ik het vaak echt een drama om een keuze te moeten maken :shock:

Hier een plaatje van ons nederige stulpje. De box is een lekkere sta in de weg nu...

Ik ben niet zo iemand van een hele uitgebalanceerde inrichting eigenlijk. Daardoor is het soms wel een beetje rommelig, maar ach, zo zijn wij :mrgreen:

Afbeelding
(de schouw gaat nog een keer geverfd worden, steenstrips vind ik lelijk)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 12:04

Supergezellig, zo'n smalle kamer! Daar hou ik echt van :)
En die schouw, super!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 12:05

Haai, jij hebt schitterende ramen! Je woont zeker ook in een wat ouder huis?

Behang uitzoeken, de eerste selectie begint bij mij met de prijsklasse! :?
en dan: de keuken wilde ik echt in keukenstijl, kamer neutraal zodat ik met accesoires kan rommelen. Caroline haar kamer werd een echte meidenkamer en de jongens mochten min of meer zelf uitzoeken.

Die steenstrips, daar houd ik ook niet van. We, of eigenlijk hij, heeft de witkwast er even overheen gejasd en het is voorlopig al een stuk opgeknapt.

en nu ga ik mijn tuinbankje wit verven. Kinders in bed en naar school, ik doe een overall aan en ga aan de gang.

bye

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2008 12:19

Wij hebben een arbeidershuisje van begin 1900. Aan de achterkant hebben we helemaal een leuk raam: een poortraam (halfrond dus) met glas - in - lood. Maar die zet ik niet op de foto voor ik hem geverfd heb want nu ziet het er niet uit :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 22 apr 2008 12:31

*Annet* schreef:Haai, jij hebt schitterende ramen! Je woont zeker ook in een wat ouder huis?

Behang uitzoeken, de eerste selectie begint bij mij met de prijsklasse! :?
en dan: de keuken wilde ik echt in keukenstijl, kamer neutraal zodat ik met accesoires kan rommelen. Caroline haar kamer werd een echte meidenkamer en de jongens mochten min of meer zelf uitzoeken.

Die steenstrips, daar houd ik ook niet van. We, of eigenlijk hij, heeft de witkwast er even overheen gejasd en het is voorlopig al een stuk opgeknapt.

en nu ga ik mijn tuinbankje wit verven. Kinders in bed en naar school, ik doe een overall aan en ga aan de gang.

bye


:mrgreen: zal je vast charmant staan.
is het ondertussen al gelukt.
hier ben ik een wandje aan het stucken.
weliswaar zonder overall..

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 22 apr 2008 12:44

sela schreef:
:mrgreen: zal je vast charmant staan.
is het ondertussen al gelukt.
hier ben ik een wandje aan het stucken.
weliswaar zonder overall..


wow, stuck jij zelf?! Ideaal!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 apr 2008 13:28

Ha 3 huisgenoten, kamer van ong 10m2, een huiskamer met 2 banken, 2 stoelen, werkend stoplicht, tv, posters, rondslingerend vuil. Buiten kun je in het gras liggen en voor de deur bbq'en. 10 min fietsen naar de kroeg en 5 naar de supermarkt en de uni. Heerlijk.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2008 13:50

Zes kamers van verschillende grootte. De gemiddelde kamer is middelmatig schoon tot enigszins bevuild. Keuken is zeer geslaagd om bier te drinken, aan de tafel te hangen, nog meer bier te drinken. Een groot balkon waar we ook goed bier kunnen drinken. Een klein balkon waar dat ook kan, maar dan niet met z'n allen tegelijk. Toilet met kaarten en een BNN-scheurkalender. Ideaal om te gebruiken naardat je bier hebt gedronken.
Mijn eigen kamer bestaat uit bed, bank, bureau, inbouwkast, boekenkastje, grote planken die én lang zijn én breed, veel boeken, cd's, dvd's, lp's, papieren, rotzooi, nog meer papieren, nog meer rotzooi, een pc, tv, stereo, bakken onder mijn bed met nog meer papieren en rotzooi... Binnenkort gaat het bankje misschien weg en komt er óf een slaapbank óf mijn bed gaat ook weg en er komt een tweepersoonsbed. Goed... Verder... Ehm... We hebben een soort dakterras waar je, je raadt het al, bier kunnen drinken. (Dat kan trouwens ook gewoon op mijn kamer, maar dat terzijde.)

Tsja... effectief, zo zou ik onze inrichting met een woord omschrijven.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 apr 2008 13:57

*knip*

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 14:05

Uhm...ze noemen het een drive-in stadswoning.
Op gelijk niveau met de straat de garage van 53m2. Bij de straatkant een garagedeur, bij de andere kant een gewone deur.
In de garage een halletje met de trap naar de woonkamer.
Naast de garagdeur van de buurman een trap. Aan de achterkant van het huis een soort plateau met 3 voordeuren, de middelste is van ons. Inimini halletje, toilet. Deur naar keuken. Door de keuken naar de woonkamer met dubbele tuindeuren naar balkon.
In de kamer trap naar garage en trap naar eerste verdieping. Slaapkamer, badkamer en studeerkamer. Op de overloop trap naar zolderkamer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2008 14:12

rosalie83 schreef:*knip*


Schaam je je voor je inrichting? ;-)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 14:22

rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Mooi MissF, echt super ingericht!!!! Niet te druk, lekker modern en toch mooi :lol:

Ghe wat maf, ik vind dit helemaal geen moderne inrichting. Meubels met randjes en dat soort gordijnen is eerder een romantische stijl.
haha ja daar heb je ook wel gelijk in :wink:
@Haai: leuk zo'n kamer zeg!! De box is idd wel een opstakel maar ach... :wink:
ik ga ff wat foto's maken van ons stulpje dan post ik ze zo.
Laatst gewijzigd door kwebbel op 22 apr 2008 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten