huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

Berichtdoor MissF » 21 apr 2008 18:55

In het topic 'gezin en huishouden' kwam het al veel te veel aan de orde: hoe woon jij?
Vertel alles, show foto's etc.
En om de link naar relaties te leggen: waarom heb je het zo gedaan, waarom heb je voor dat huis gekozen, waarom voor die inrichting, hoe ervaren je partner/kinderen het etc etc... Dus alles wat je kwijt wilt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 21 apr 2008 19:01

Goed idee MissF, trap jij 'm af met een paar foto's van jouw stulpje? Even voor de leek (lees: mij), hoe plaats je foto's?

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 19:11

Goed idee! ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan plaatsen van ons stulpje..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 apr 2008 19:13

Een kamer van ongeveer 10 m2 10 minuten fietsen buiten het centrum van Utrecht ::)) Als meest dicht bijzijnde huisgenoot Collateral, wat verderop (een verdieping lager) woont de befaamde Aragorn. 9 Huisgenoten in totaal, bushalte voor de deur, snackbar als buurman en in de Terdege zijn foto's te vinden :P

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2008 20:52

behang van de gang:
Afbeelding


de 2 soorten behang van de woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding

In de woonkamer hebben we koloniale meubelen en de zitmeubels zijn van donker leer, dat wil zeggen de eetkamerstoelen, de bank en 2 (chesterfields) stoelen. Er staat een dressoir, een box (bij ons in het midden van de kamer) 2 enorme boekenkasten (beide propvol) een donkere schommelstoel met donkere rieten bekleding. Aan de muur wat foto's van ons trouwen, een enorm schilderij (roos) een schilderij met allemaal verschillende scheepsvlaggen, voor de rest vooral rode accesoires (met af en toe wat rose). De keuken is grijs behang met allemaal lettertjes, daarboven witte spachtelputz, grijs rolgordijntje en voor de rest lichtrose accesoires. Slaapkamer, hoofdzaklijk paars/ aubergine met een tikkeltje rood. babykamer, donkerbruin en wit, hoofdzakelijk kleine ruitjes (ben ik enorm trots op, is echt een supermooi kamertje (vind ik zelf) zal eens een foto maken). kamer van Christiaan ook hoofdzakelijk donkerbruin met wit. Witte meubeltjes met uitgezaagde hartjes donkerbruine vloerbedekking. camelkleurig behang met witte stippen idem gordijntjes en wat lichtblauwe dingetjes waar meestal ook wel weer de hartjes van de meubeltjes in terug komen.
tja, voor zover het huis van rosekapje en columbus.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 apr 2008 21:18

Hihi.... ik vind het echt zo verwonderlijk dat smaken zo uiteen kunnen lopen. Ik zou me hoogst ongemakkelijk voelen jouw huis, Rosekapje. Al dat donkere, leer... ik moet er niet aan denken:D Maar fijn dat jij het naar je zin hebt :D

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 21 apr 2008 21:42

Ik heb mijn foto's al es ergens gepost in het verhuistopic of in het topic; hoe ziet je (toekomstige) woonkamer eruit. En aangezien ik het altijd zo omslachtig gedoe vind met foto's posten (of ik doe het verkeerd) moet je daar maar kijken.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 21 apr 2008 21:51

LauraC schreef:Goed idee MissF, trap jij 'm af met een paar foto's van jouw stulpje? Even voor de leek (lees: mij), hoe plaats je foto's?

http://www.freeimagehosting.net/upload.php Verder lijkt het me wel duidelijk :P.
Laatst gewijzigd door *Annette* op 23 apr 2008 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 06:02

kan de webpagina nie vinden :|

link moet zonder .

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 06:08

Afbeelding

op de schouw in de keuken

dit is de behang rand:
Afbeelding
boven de rand is een stipje, eronder een ruitje.

verder blijk ik geen foto's van het behang te hebben, nog wel een van de vloer die in de keuken en kamer is:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 06:49

bij ons is het op dit moment nog van alles en nog wat! Niet echt een bepaalde stijle.. Maar dat komt nog wel. We gaan van boven naar beneden werken! En om nu de beneden verdieping te doen en dan over twee jaar weer te doen vindt ik een beetje sund van m'n geld.

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2008 10:11

Acire schreef:Hihi.... ik vind het echt zo verwonderlijk dat smaken zo uiteen kunnen lopen. Ik zou me hoogst ongemakkelijk voelen jouw huis, Rosekapje. Al dat donkere, leer... ik moet er niet aan denken:D Maar fijn dat jij het naar je zin hebt :D


geef mij maar (nep) leer met kinderen, ideaal, wij hadden eerst een rode stoffen bank, maar daar griezelde ik op een gegeven moment echt van, wat daar niet over heen ging, nu een lapje erover en het is weer fris.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 11:05

Ik dacht dat ik al lang foto's had neergezet, maar bij het terugkijken kwam ik alleen foto's tegen van toen het amper ingericht was. naja, dit is dus onze woonkamer en keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Keuken:
Afbeelding

Bar:
Afbeelding

Volgens mij staan ze er nu beter op :)
Laatst gewijzigd door MissF op 22 apr 2008 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 11:06

Mooi MissF, echt super ingericht!!!! Niet te druk, lekker modern en toch mooi :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 apr 2008 11:12

kwebbel schreef:Mooi MissF, echt super ingericht!!!! Niet te druk, lekker modern en toch mooi :lol:

Ghe wat maf, ik vind dit helemaal geen moderne inrichting. Meubels met randjes en dat soort gordijnen is eerder een romantische stijl.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten