huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 11:40

Wij hebben in de woonkamer een grenen houten vloer. Dus heel licht van kleur. Was helemaal niet duur en iedereen maar roepen, dat - omdat het 'zacht' hout is - we daar spijt van zouden krijgen.

Nou, die vloer ligt er nu een paar jaar en hij is nog steeds megamooi. We hebben hem onbehandeld gekocht, erin gelegd, en daarna heb ik voor de open haard met een donkere transparante lak een figuur/blaadjes gesjabloneerd. Helemaal passend bij de vorm van de open haard. Daarna nog 3 keer de vloer gelakt op mijn knietjes. Maar het is wel mooi geworden!

Misschien dat ik hem over een paar jaar schuur en dan white wash ga proberen. Ook leuk. Maar die planken zijn nog steeds mooi, en we gaan er echt niet voorzichtig mee om, ofzo. Ja, viltjes onder stoelen en banken, maar dat is logisch. En verder let ik op naaldhakken: mijn zus komt daar nog wel eens op naar binnen lopen, maar eigenlijk trekt ze die zelf meteen al uit, want op haar eigen laminaatvloer loopt ze ook niet met die hakken. Verder valt er regelmatig iets om hier, en ja, krassen en deuken komen er dan in, maar eigenlijk maakt dat de vloer karakteristieker.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
mirteboom
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 feb 2008 21:07

Berichtdoor mirteboom » 06 jun 2008 13:41

Ik heb een donkere laminaatvloer, was vrij goedkoop bij de praxis geloof ik. Als ie net gedweild is, en de zon schijnt er op, is ie zoooo mooi :D
Maar al heel snel komen er weer vlekken op. En stof zie je ook snel liggen. Maar ik heb geen last van krassen en deuken en ik heb er al veel op laten vallen!
ik heb trouwens één muur groen geverfd, iets lichter dan olijfgroen. Heb ik geen spijt van, staat mooi! En dan mijn zandkleurige bank van IKEA er voor. En tussen de bank en de muur een plank met spotjes er in.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jun 2008 14:10

Ik heb ook een laminaatvloer in m'n appartementje, ook bij het kookgedeelte. Ziet er na 3 jaar nog prima uit. Geen idee of het een dure is, want hij is door m'n huisbaas gelegd :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 06 jun 2008 14:22

Wij hebben een eiken houten vloer laten leggen na de oplevering van het huis. De vloer is vervolgens door mn man in de olie gezet. Dat moet elk jaar een keer. Ik vind het echt ideaal. het is behagelijk aan je voeten en het heeft een warme uitstraling. Een eiken vloer is niet goedkoop, maar wij hebben het wel voor een leuke prijs kunenn krijgen.

Ook boven hebben we een houten vloer....alleen even dweilen en je bent weer klaar...heerlijk!

In ons vorige huis hadden we laminaat. Dat vond ik echt helemaal niets. Misschien lag het ook wel aan het type laminaat. Het lag er namelijk al toen wij erin kwamen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 jun 2008 14:41

Bij ons lag er al een echte massief houten vloer in, maar dat schijnt duizenden euro's gekost te hebben, terwijl wij geen grote kamer hebben. Maar die ligt er dus minimaal 10 jaar, en die is nog steeds prachtig. En ik vind het veel mooier dan laminaat, maar zelf zou ik het geld er absoluut niet voor over hebben!

Trouwens, ik vind een rechthoekige kamer ideaal, dan staat alles altijd gezellig. Vierkant hadden mijn ouders in hun vorige huis, en da's een ramp. Ik heb liever supersmal en lang, dan dat.
Al is een echte grote L ook wel tof, dan heb je t een beetje gescheiden.

Mijn ideaal is een langwerpige kamer, met en-suite deuren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:45

In de keuken en in de gang hebben we marmer gelegd. Van dat getrommelde marmer. Dat hebben we ook in de toiletten en als tegeltjes in de keuken en bij de open haard.

Wow. Ik kijk om me heen en constateer dat ik eigenlijk een onwijs leuk huis heb :mrgreen:

Het is hier vrolijk, gezellig en helemaal rozig 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 jun 2008 14:50

Hhahaha, mooi toch?

Boven hebben wij trouwens wel vloerbedekking. In onze slaapkamer lag het al, hoogpolig, net nieuw. En eigenlijk was dat nog zo mooi, dat we het maar hebben laten liggen. Ik zou sowieso geen laminaat of zeil willen in de slaapkamer, omdat ik dat wat kil vind voor een slaapkamer.
Op de overloop hebben we het goedkoopste genomen, het moest gewoon heel donkerbruin zijn,dat stond leuk vbij het felle groen van de muren.
IN de studeerkamer ligt nu laminaat, maar zodra er een andere bestemming is voor die kamer gaat het er zo snel mogelijk uit, zo lelijk is het. Dan komt er denk ik eerder nieuw laminaat.
En op de zolderkamer ligt gewoon zeil in de vorm van laminaat, maar als dat studeerkamer wordt, kan dat gewoon blijven liggen.
En de trappen zijn onbekleed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 jun 2008 14:52

Galateia schreef:Wow. Ik kijk om me heen en constateer dat ik eigenlijk een onwijs leuk huis heb :mrgreen:

Ghe leuk! Dat heb ik ook heel vaak. Dan zit ik lekker op de bank te hangen met een boek en dan kijk ik een beetje om me heen en voel me superdesuper tevreden met ons heerlijke huis! (of dat is burgerlijk? ;))

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:54

Op de eerste verdieping ligt laminaat, die witte van IKEA. Onverwoestbaar en ik ben dol op wit en licht enzo. Ik had boven liever warme vloerbedekking gehad, maar onze kat kotst nog weleens iets uit en regelmatig poept hij op de overloop (kan hij niks aan doen, hij heeft een darmprobleem, het is zo zielig). Gelukkig altijd netjes op de overloop en op een lap of oude handdoek die er voor dat doel ligt (hij is wat dat betreft heel netjes) en dat moeten we gewoon goed schoon kunnen maken, dus laminaat is gewoon nodig!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:55

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Wow. Ik kijk om me heen en constateer dat ik eigenlijk een onwijs leuk huis heb :mrgreen:

Ghe leuk! Dat heb ik ook heel vaak. Dan zit ik lekker op de bank te hangen met een boek en dan kijk ik een beetje om me heen en voel me superdesuper tevreden met ons heerlijke huis! (of dat is burgerlijk? ;))


Dat laatste moeten we aan Abdij vragen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 06 jun 2008 17:50

Nou..ik heb besloten het allemaal even los te laten. Ik maak mezelf letterlijk gek, gisterenavond heb ik in bed nog anderhalf uur liggen malen over de inrichting :shock: (En echt woelen gewoon, om de minuut omdraaien, aaaaargh!) Vanacht moet ik er om 2:45 uit, dus ik ga zo fijn slapen, nergens aan denken en morgen samen met Arjen naar de stad om een waterpijp te kopen, want dat is het enige waar meneer momenteel nog aan denkt :mrgreen:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 06 jun 2008 20:30

jamillah schreef:Wij hebben een houten vloer, die lag er al in overigens. Ik zou nooit geen vloerbedekking meer willen. De pup heeft nog regelmatig een ongelukje en er gaat nog wel eens een een beker over.

Offtopic, Annet, je mag je schoenen wel eens poetsen 8) :mrgreen:


nooit geen?

Enne als je aan het klussen/verhuizen bent hoef je je schoenen niet te poetsen. Ben al wat ouder als jouw dus heb wat dat betreft dan wat minder energie. Zat me vandaag nog geregeld af te vragen waar jij/jullie de puf vandaan haalden om, de avond van je verhuizing, de buren al zo duidelijk te laten horen wat jullie hobby is :mrgreen: :D :P




Maarre, die Tundra vloer van Ikea is perfekt. Laten we het daar nog maar over hebben. Eerst wilde ik die witte voor boven, ook omdat ik dat with wash enzo zo schitterend vind, maar de bedden zijn ook al wit en ik dacht dat het dan zo ziekenhuis achtig zou worden. We hebben nu de grenen kleur en die is echt slijtvast. Op het proefstukkie van de winkel hebben we mega hard met een sleutel zitten krassen en je zag het niet. Op onze slaapkamer hebben we echt with wash kleur laminaat van Fixet, die is gaaf en niet zo gek duur. Dacht iets van 15 euro per m2.

Om Smurffie nog meer te laten duizelen: informeer naar de hardheid van de toplaag bij laminaat.

en wat is een waterpijp?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 20:36

Smurffie schreef:Nou..ik heb besloten het allemaal even los te laten. Ik maak mezelf letterlijk gek, gisterenavond heb ik in bed nog anderhalf uur liggen malen over de inrichting :shock: (En echt woelen gewoon, om de minuut omdraaien, aaaaargh!)

Herkenbaar....erg he!

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 06 jun 2008 22:11

Smurffie schreef:morgen samen met Arjen naar de stad om een waterpijp te kopen, want dat is het enige waar meneer momenteel nog aan denkt :mrgreen:


:mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jun 2008 22:35

Heerlijk nuchter zijn die mannen toch!
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten