Staat de tijd van je sterven vast?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 15 aug 2008 12:59

Jantjes schreef:Christus leerde ons dat het kennen van 'God's wil' en het leven in gehoorzaamheid aan die wil de sleutel tot alles is! God is de ottenbakker; wij zijn de klei.


Vreemd hé, dat er dan zoveel verschillende kerken zijn, met verschillende uitleg en interpretatie van wat Gods wil is of zou zijn. blijkbaar is dat dan toch niet zo duidelijk.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
gerritse
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2008 14:15
Locatie: Zeist

Antwoord aan race 406

Berichtdoor gerritse » 15 aug 2008 13:03

Dag Race,

Je schreef:
...............................
En de mensen die omkomen bij een ongeluk of door een ziekte? Zoals je het nu stelt is iedereen die voor een jaar of 70 overlijdt onzorgvuldig, kortom: eigen schuld....
...................................
in antwoord op een posting van mij, waarin ik de äandacht vestigde op een term in de bijbel:
"mensen, die vóor hun tijd sterven".

Ik vind dat die reactie geen recht doet aan het beperkte gebied, waarover ik schreef.
De gevolgtrekking, die jij maakte, is - mijns inziens- niet uit het door mij geschrevene af te leiden.

Er zijn zo veel reacties in dit topic, dat deze aangelegenheid alweer dreigde onder te sneeuwen.
Maar ik wil er nog eens de nadruk op leggen, dat ik geen algemeen geldend antwoord wilde geven. Een groot gedeelte van de sterfgevallen ligt binnen het door Deut.20.v 28 afgepaalde gebied:
"De verborgen dingen zijn voor de HEER onze God".

De vreselijke gevolgen IN HET ALGEMEEN van de zonde en de persoonlijke inmenging van Gods tegenstander, de duivel , zijn punten van groot gewicht.
Natuurlijk bedoel ik met de zinsnede hiervoor niet om te zeggen, dat elk sterven een gevolg is van persoonlijke zonde, want dan zou het misverstand nog maar weer groter worden.

In ieder geval is het zo, dat God goed is en dat alles, wat ons verbijstert, duidelijk zal worden op de grote oordeelsdag van Matth 25, wanneer alle gevolgen van de zonde zullen worden ontmaskerd en de eindconclusie uit alles, wat er gebeurd is in al die millennia, zal zijn: éen volstrekte harmonie.

Lees je zó mijn bericht van - al weer bladzij 4- nog eens door RACE.

Daag
Ger.

mirjan25
Kapitein
Kapitein
Berichten: 822
Lid geworden op: 07 apr 2006 10:18
Locatie: rouveen

Berichtdoor mirjan25 » 15 aug 2008 19:18

Ik denk inderdaad ook dat het Gods bestuur is. God heeft het zo bepaald.
Maar het blijft inderdaad altijd moeilijk. Maar daar zijn we ook mens voor. Zou niet goed zijn als we al Gods besluiten kunnen begrijpen.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 aug 2008 12:05

mirjan22 schreef:Ik denk inderdaad ook dat het Gods bestuur is. God heeft het zo bepaald.
Maar het blijft inderdaad altijd moeilijk. Maar daar zijn we ook mens voor. Zou niet goed zijn als we al Gods besluiten kunnen begrijpen.

Er is wel een verschil tussen het besturen van een auto en het besturen van een koninkrijk..

Zo maar een gedachte...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten