Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2013 23:48

salty schreef:@Mo

over die photo s van die orthodoxen -- hahaha - typical dat soort mensen hebben ""grote liefde "" voor mensen die geloven dat Jezus de Messias is---- die zeggen tegen hun kinderen dat het beter is muslim te worden dan in Jezus als Messias aan te nemen. zij geloven net als muslims in de tawheed - alleen geloven ze niet dat muhammad een profeet is - maar verder bijna hetzelfde.

Mogelijk lusten ze dan ook een stukje onderdrukker! :lol:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2013 09:47

Diverse foto's tonen in elk geval aan dat je niet kunt spreken van "de joden", "de moslims" of "de christenen". Al deze geloofsgemeenschappen zijn divers en zijn het onderling vaak met elkaar oneens. Anders dan bepaalde extremisten (Wilders, Hitler, Achmadinedjad) ons willen doen geloven, zijn dit geen homogene groepen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 17 feb 2013 11:16

Optimatus schreef:Diverse foto's tonen in elk geval aan dat je niet kunt spreken van "de joden", "de moslims" of "de christenen". Al deze geloofsgemeenschappen zijn divers en zijn het onderling vaak met elkaar oneens. Anders dan bepaalde extremisten (Wilders, Hitler, Achmadinedjad) ons willen doen geloven, zijn dit geen homogene groepen.

Afbeelding
Ahmadinejad ontmoet joden.

Afbeelding
Denk je dat er zo'n foto van Hitler is te vinden?

Afbeelding
Wilders met Pamela Geller die beweerde dat de islam Hitler inspireerde.

Afbeelding
Dit initiatief van mevrouw Geller is je reinste stemmingmakerij.

Geert Wilders steunt een vrouw die bewust moslims schoffeert tot ze uiteindelijk reageren op de eindeloze pesterijen en zij kan zeggen: zie je wel, moslims zijn agressief. Nee beste Optimatus, hoewel we elkaar eindelijk ergens in hebben gevonden moet ik je nu toch even afvallen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2013 13:40

Het feit dat je het niet met me eens bent, betekent dat we stof tot bespreken hebben. Dat vind ik alleen maar leuk. Op zich zou ik dat met het zout ook hebben, maar die verdraait iedere kritiek op Israel tot het ontkennen van het bestaansrecht van Israel. Met dergelijk vulgus valt niet te praten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor boer » 17 feb 2013 14:15

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -past.html

Had Hitler ook geen genen-probleempje? selbsthass.....
Laatst gewijzigd door boer op 17 feb 2013 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2013 14:29

Sommige mensen sporen niet, met rampen als gevolg.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 17 feb 2013 20:16

boer schreef:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/6256173/Mahmoud-Ahmadinejad-revealed-to-have-Jewish-past.html

Had Hitler ook geen genen-probleempje? selbsthass.....

Jammer dat iemand die ik ondanks onze meningsverschillen hoog heb zitten zich verlaagt tot eens nietszeggende term als zelfhaat. Voor het hart van de discussie zal ik eens met je meegaan: als zelfhaat een reden is om iemand te censureren, waarom luister je dan wel naar het betoog van een jood die vol is van zichzelf en de staat Israël?

'Twee gewichten om te wegen, twee maten om te meten, beide zijn de HEER een gruwel.' (Spr 20,10)

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Byte » 17 feb 2013 22:20

Ik zie meer haat dan liefde in deze draad ik sla even over succes met jullie discussie
De felheid tegen Israel stuit mij zeer tegen de borst.
Zo zijn vele vervolgingen gestart aan de andere kant klopt het met wat komen gaat vele zullen tegen Israel op staan

Kleine kanttekening
Lukas 19 41-44

Jeruzalem zal in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Kanttekening 2

Hij is Rechter Joel 3 1 -21


Met groet :-) byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2013 09:12

Byte schreef:Ik zie meer haat dan liefde in deze draad ik sla even over succes met jullie discussie
De felheid tegen Israel stuit mij zeer tegen de borst.
Zo zijn vele vervolgingen gestart aan de andere kant klopt het met wat komen gaat vele zullen tegen Israel op staan

Kleine kanttekening
Lukas 19 41-44

Jeruzalem zal in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Kanttekening 2

Hij is Rechter Joel 3 1 -21


Met groet :-) byte

Dan zal de volgende tekst je ook met woede vervullen als je tenminste consequent bent.

Mat 23
37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijk een hen haar kuikens bijeenvergadert onder de vleugels; en gij hebt niet gewild.
38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

Zoals je duidelijk kan zien was Jezus klaar met Jeruzalem omdat deze stad hem vijandig gezind was. Elke vijand van Christus is mijn vijand, want wie niet met hem is is tegen hem, zie Mat 12,30.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor boer » 18 feb 2013 10:00

mohamed schreef:Jammer dat iemand die ik ondanks onze meningsverschillen hoog heb zitten zich verlaagt tot eens nietszeggende term als zelfhaat. Voor het hart van de discussie zal ik eens met je meegaan: als zelfhaat een reden is om iemand te censureren, waarom luister je dan wel naar het betoog van een jood die vol is van zichzelf en de staat Israël?

'Twee gewichten om te wegen, twee maten om te meten, beide zijn de HEER een gruwel.' (Spr 20,10)


Toch niet zo'n nietszeggende term hoor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_zelfhaat

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2013 21:38

mohamed schreef:Jammer dat iemand die ik ondanks onze meningsverschillen hoog heb zitten zich verlaagt tot eens nietszeggende term als zelfhaat. Voor het hart van de discussie zal ik eens met je meegaan: als zelfhaat een reden is om iemand te censureren, waarom luister je dan wel naar het betoog van een jood die vol is van zichzelf en de staat Israël?

'Twee gewichten om te wegen, twee maten om te meten, beide zijn de HEER een gruwel.' (Spr 20,10)

boer schreef:Toch niet zo'n nietszeggende term hoor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_zelfhaat

Wanneer dergelijke termen gebruikt worden om kritiek mee af te wentelen zijn ze nietszeggend. Ook een selfhating jew kan de waarheid spreken, of misschien wel juist een selfhating jew, want die weet tenminste waar hij over praat.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Byte » 18 feb 2013 22:18

mohamed schreef:Dan zal de volgende tekst je ook met woede vervullen als je tenminste consequent bent.

Mat 23
37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijk een hen haar kuikens bijeenvergadert onder de vleugels; en gij hebt niet gewild.
38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

Zoals je duidelijk kan zien was Jezus klaar met Jeruzalem omdat deze stad hem vijandig gezind was. Elke vijand van Christus is mijn vijand, want wie niet met hem is is tegen hem, zie Mat 12,30.


Ja hoor consequent als ik ben :)

Ro 11:26 en aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Wat een ere plaats.

Met groet Byte.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 18 feb 2013 23:35

Er is geen verschil tussen joden en Grieken, schrijft Paulus.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2013 00:05

Byte schreef:Ja hoor consequent als ik ben :)

Ro 11:26 en aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Wat een ere plaats.

Met groet Byte.

Dan mogen we wel snel naar Israël emigreren, want het vers ervoor leert ons dat gans Israël zalig wordt op het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. Inderdaad een ereplaats. :)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor boer » 19 feb 2013 09:17

Het lijkt erop dat we evenveel moeite hebben met her begin van deze bedeling als met het aanstaande einde ervan.
Deze tijdelijke (!) genadebedeling gaat voorbij, en dan zal God weer strijden voor Zijn aardse Volk, Israel.
Net als wij zullen zij ook onder de ONgehoorzaamheid worden gered.
Net als wij, dus NIET omdat we zulke fijne mensen zijn, maar uit zijn barmhartigheid en genade.
En omdat Hij zijn beloften in het verbond met hen na zal komen.
Maar goed, als er staat ondoorgrondelijk, moeten we misschien maar een stoegeven aan het niet kunnen weten van allles.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten