Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Yael » 21 jul 2014 16:58

Optimatus schreef:Ik word stilaan kotsmisselijk van de propaganda van zowel Israël als Hamas. Ik geloof beide partijen niet meer en hun mensenverachtend geweld roept alleen maar meer aversie op. De verliezers zijn de gewone mensen.


Wat zou Israël dan moeten doen volgens jouw? Raketbeschietingen toelaten en in de schuilkelders zitten zodat het dagelijks leven constant in verwarring gebracht wordt, maatschappij ontwrichtend werkt?
Oorlog is nooit een pretje, Israël heeft tnt 18 soldaten verloren. De Hamas geeft geen barst om hun eigen bevolking men geeft dat ook zelf toe. En al helemaal niks om de Israëlische bevolking, als ik lees dat de Hamas ook op Jerusalem schiet dan zegt dat al genoeg. Ze nemen zelfs het risico hun eigen heilige plaatsen te raken.

Verder waarom de collectieve verontwaardiging over de Palestijnse doden, terwijl er zoveel doden vallen in bv. Syrië, Iraq, Afghanistan daar kraait geen haan naar. Dagblad Trouw is erg in mijn achting gedaald daar staan opiniestukken in waar ik kotsmisselijk van wordt. Blijkbaar begrijpt men niet dat Israël haar burgers wil beschermen en geprobeerd heeft een grondoorlog te mijden, die is er nu wel, met als gevolg veel doden.
De burgers zijn inderdaad de grote verliezers in dit conflict en degene die de prijs betalen, vaak met hun leven.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Yael » 21 jul 2014 17:04

Xenius schreef:Het is daar natuurlijk gigantisch uit de hand gelopen. Door de zwakke ontwikkeling van de omringende landen ontstaat o.a. extremisme. Wanneer de bevolking het slecht heeft is zij vatbaarder voor extreme standpunten. Handige leiders maken daar gebruik van.

Jammer dat Israël niet altijd alles rechtstatelijk heeft opgelost. Zal allemaal nog moeilijker worden omdat de orthodoxie in Israël enorm groeit.



Dat extremisme was er al, voordat er überhaupt in de omringende landen de ''Arabische lente'' (yeah right...) los barstte.
Hoe zie je dat dan voor je, dat rechtsstatelijk oplossen?

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Yael » 21 jul 2014 17:13

Faramir schreef:Het uiteinde aan de eigen zijde ligt dus binnen een veel kleiner zoekgebied (10% tov 90%) lijkt me nog een argument om juist aan eigen zijde te gaan zoeken. Via de tunnel kan je wel een pakketje explosieven uitrollen die de gehele tunnel verwoesten.


u lif in lalaland?? 8) Hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Hamas gebruikt deze tunnels om aanvallen op Israël uit te voeren. Het heeft ook heel wat geld in deze tunnels geïnvesteerd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 20:53

Yael, het interesseert me niet eens meer wie welke propaganda uitkotst, geen van de strijdende partijen spreekt de waarheid. Ze manipuleren je waar je bij staat.

De echte held aldaar zou zijn degene die het geweld oplost. Maar daar zie ik Likoed en co en Hamas en co niet toe in staat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 21 jul 2014 21:26

Optimatus schreef:Yael, het interesseert me niet eens meer wie welke propaganda uitkotst, geen van de strijdende partijen spreekt de waarheid. Ze manipuleren je waar je bij staat.

De echte held aldaar zou zijn degene die het geweld oplost. Maar daar zie ik Likoed en co en Hamas en co niet toe in staat.


Ik weet niet of je al het nieuws gevolgd hebt, maar Saudie Arabie en Egypte keuren proportioneel geweld af, maar keuren de actie van Israel niet af. Dit is voor het eerst dat diverse arabische landen terughoudend reageren. Hamas zal een keuze moeten gaan maken. Zelfs Iran is verdacht stil.

Dubieuze figuren in Europa staan opeens op en meneer Erdogan is zich ook gaan roeren.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Brandnetel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jul 2014 10:11
Locatie: Hier

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Brandnetel » 21 jul 2014 21:37

Er komt daar geen vrede tot onze Heer Jezus Christus weer terugkomt.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 21 jul 2014 21:51

Optimatus schreef:Yael, het interesseert me niet eens meer wie welke propaganda uitkotst, geen van de strijdende partijen spreekt de waarheid. Ze manipuleren je waar je bij staat.

De echte held aldaar zou zijn degene die het geweld oplost. Maar daar zie ik Likoed en co en Hamas en co niet toe in staat.
De oorlog tussen Israël en de Palestijnen is vooral een propagandaoorlog met af en toe een uitbarsting van geweld, zoals nu. Daarmee is het, ondanks de soms onsmakelijke beelden, een low-intensity conflict. Dat komt ook omdat dit conflict al zo lang duurt. Dit in tegenstelling tot high-intensity conflicts, zoals bijvoorbeeld in Syrië, waar veel meer slachtoffers vallen (meer dan in alle Israëlisch/Arabische oorlogen bij elkaar) en er veel minder propaganda aan te pas komt. Daar zijn dan ook vaak geen camera's bij. In een land als Syrië gaat het over het verpletteren van je tegenstander. In Israël/Gaza draait het veel meer om perceptie en het winnen van de wereldopinie om die wereld van je eigen gelijk te overtuigen. Dit omdat men er onderling niet uit komt en er dus ook niet spoedig een politieke oplossing te verwachten valt. Daarom draaien de camera's er volop en wordt er veel meer over gediscussieerd dan bijvoorbeeld Syrië of Irak, waar veel meer slachtoffers vallen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 22:10

Hamas en Likoed zijn mijns inziens beide verantwoordelijk voor de puinhoop die nu wordt aangericht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Brandnetel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jul 2014 10:11
Locatie: Hier

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Brandnetel » 21 jul 2014 22:20

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 22:22

Hamas is niet zo sterk meer, daar Egypte niet meer meewerkt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 22 jul 2014 07:27

Optimatus schreef:Hamas en Likoed zijn mijns inziens beide verantwoordelijk voor de puinhoop die nu wordt aangericht.
Mij lijkt toch dat in dit geval echt alleen hamas verantwoordelijk gesteld kan worden. Immers, binnen een week is er drie keer een bestand afgekondigd. Alle drie de keren was het (zoals gewoonlijk) hamas die het bestand schond. Valt er met zo'n onbetrouwbare terroristenorganisatie dan nog steeds te praten?
Binnen de heersende doodscultuur van hamas intersseert een mensenleven ze helemaal geen ene bal. Het gaat hen, al dan niet ten koste van de Palestijnse bevolking, alleen maar om zoveel mogelijk Joden uit te roeien. Wie dat nu nog steeds niet ziet moet wel stekeblind zijn.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 07:44

En Hamas beweert weer iets anders. Dit conflict kent alleen maar verliezers en het eerste slachtoffer is de waarheid. De propaganda is van alle kanten misleidend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Brandnetel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jul 2014 10:11
Locatie: Hier

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Brandnetel » 22 jul 2014 08:34

Hamas heeft een januskop, één gezicht voor het westen en één gezicht voor het midden-oosten. Daarom beweert hamas meerdere dingen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 22 jul 2014 08:50

Brandnetel schreef:Hamas heeft een januskop, één gezicht voor het westen en één gezicht voor het midden-oosten. Daarom beweert hamas meerdere dingen.



Afbeelding

Arme stakkers..

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2014 09:19

Brandnetel schreef:Hamas heeft een januskop, één gezicht voor het westen en één gezicht voor het midden-oosten. Daarom beweert hamas meerdere dingen.

Wel, je zou de Talmoed ook het andere gezicht van het jodendom kunnen noemen, maar aangezien geloofd wordt dat joden Gods volk zijn hebben we natuurlijk liever dat Hamas het allemaal gedaan heeft.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten