Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huis kopen!

Berichtdoor ajl » 01 mei 2011 19:29

Het huis van mijn collega heeft precies 2 weken te koop gestaan en is al weg. Daar zijn zij dubbel zo blij mee, want ze vertrekken met 3 mnd naar de andere kant van het land ( en dat weten ze ook pas een maand). Nu daar een huurwoning zoeken in de vrije sector, dus dat is ook niet zo prettig.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2011 19:33

Die hadden mazzel dan! Ons huis stond in 2009 ook maar heel kort te koop, duurdere kant starterssegment, maar heel sfeervol (jaren 20/30) en 200 meter van de stad, dat wil ook wel... Wij waren eigenlijk gegadigde nr 2, maar gelukkig voor ons kreeg de 1e de financiering (toen ook al) niet rond.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huis kopen!

Berichtdoor ajl » 01 mei 2011 19:36

Inderdaad mazzel, al moet ik zeggen dat het wel een super huis was. Een echte jaren 30 woning, 2 onder 1 kap, met zonnige, vrije tuin en authentiek glas in lood. Al het qua afstand wat gunstiger had gelegen, had ik het zelf ook wel willen hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door ajl op 01 mei 2011 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2011 19:41

Juist, in deze tijden moet je het hebben van uitstraling +ligging en dan liefst goed onderhouden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Riska

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Riska » 01 mei 2011 20:13

Het huis van de kinderen is ook een jaren-30 huis, twee onder een kap, glas in loodramen en een heel groot stuk grond erbij.
Het schijnt financieel rond te zijn... ze komen nog een keer kijken - met bouwkundige...
Er zit dus - hoop ik - schot in!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huis kopen!

Berichtdoor jans1 » 01 mei 2011 20:41

LeChat schreef:Vanaf 2011 is het alleen maar lastiger geworden om een hypotheek te krijgen... Echt jammer voor starters, én voor mensen die wel willen doorstromen maar hun huis niet verkocht krijgen.


Nou, ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis :wink: En anders zal ik gewoon een aantal maanden moeten wachten totdat ik in aanmerking kom voor een huurhuisje...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2011 21:25

Gelijk heb je, hoor. Bij voorbaat de moed laten zakken is het andere uiterste :wink: Het ligt er ook aan hoeveel eisen je stelt natuurlijk (tuin/aantal kamers...) en of je handige familie/vrienden hebt :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huis kopen!

Berichtdoor jans1 » 02 mei 2011 18:21

LeChat schreef:Gelijk heb je, hoor. Bij voorbaat de moed laten zakken is het andere uiterste :wink: Het ligt er ook aan hoeveel eisen je stelt natuurlijk (tuin/aantal kamers...) en of je handige familie/vrienden hebt :)


Daarvoor heb ik jou toch onder andere?? :P
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2011 09:18

Riska schreef:Het huis van de kinderen is ook een jaren-30 huis, twee onder een kap, glas in loodramen en een heel groot stuk grond erbij.
Het schijnt financieel rond te zijn... ze komen nog een keer kijken - met bouwkundige...
Er zit dus - hoop ik - schot in!


Dat zou wel heerlijk wezen!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Riska » 03 mei 2011 09:33

Inderdaad....

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 03 mei 2011 11:25

LeChat schreef:Gelijk heb je, hoor. Bij voorbaat de moed laten zakken is het andere uiterste :wink: Het ligt er ook aan hoeveel eisen je stelt natuurlijk (tuin/aantal kamers...) en of je handige familie/vrienden hebt :)


jans1 schreef:[Daarvoor heb ik jou toch onder andere?? :P


Ehm...... wil je perfecte resultaten of ben je met (iets) minder ook tevreden? 8) PS. Ik ben wel goed in meubels shoppen :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Jannoek » 03 mei 2011 12:28

Ons huis stond in 2009 ook maar heel kort te koop. Op de dag dat het op funda verscheen zag ik het, belde de makelaar, 2 dagen later gingen we kijken en waren verkocht. ;-)
Toen heeft het nog ruim een week geduurd voordat we een tweede keer konden kijken, omdat de eigenaresse net bevallen was.
Uiteindelijk ook na 2 weken verkocht dus. En wij waren ook één van de vele kijkers, maar veel mensen haakten af omdat in ons huis wél veel moest gebeuren.
Nu is het ons paleisje 8) en als ik zie hoe snel de huizen hier in de buurt verkocht worden maak ik me wat dat betreft nog niet echt zorgen voor de toekomst.
Maar voorlopig willen we ook écht nog niet weg!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2011 15:21

Hier staan heel wat huizen te koop in de omgeving, maar het blijft allemaal gerust 2 jaar te koop staan voor het verkocht wordt. het is een beetje overgewaardeerd hier. Dus men wacht tot er gezakt wordt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huis kopen!

Berichtdoor jans1 » 03 mei 2011 15:24

LeChat schreef:
Ehm...... wil je perfecte resultaten of ben je met (iets) minder ook tevreden? 8) PS. Ik ben wel goed in meubels shoppen :lol:


Helaas.. de meubels heb ik al uitgezocht, alleen hopen dat ze tegen die tijd nog te verkrijgen zijn :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Riska

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Riska » 03 mei 2011 15:47

Gerdien B. schreef:Hier staan heel wat huizen te koop in de omgeving, maar het blijft allemaal gerust 2 jaar te koop staan voor het verkocht wordt. het is een beetje overgewaardeerd hier. Dus men wacht tot er gezakt wordt.
Rond maart waren wij - mijn zoon en ik - klaar met het ontruimen, leegruimen van het huis en in overleg met de makelaar niet alles weggedaan. Bankstel, eethoek, bedden in de slaapkamers.
Vanaf het moment dat we klaar waren staat het huis te koop, dus nu een maand of 14.
In de stille verkoop stond hij sinds begin januari.
Hier staan veel huizen te koop. Een enkele wordt vrijwel gelijk verkocht, maar de meeste staan anderhalf of twee jaar minstens te koop.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten