De zondag op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 20 mar 2008 18:53

Ja maar hij zei wel in algemeen sport. Maar met topsport kun je ook aan geloof doen, alleen op andere manier, dus niet op zondag naar kerk.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 20 mar 2008 21:41

Er wordt met sport dus georganiseerde competatieve (in de regel betaalde) sport mee bedoeld.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 20 mar 2008 22:08

Het lijkt mij het handigst om de regels maar te nemen zoals ze zijn. Moet ik ook doen, de site had van mij helemaal dicht mogen zijn, maar dat istie ook niet...
Hoewel, helemaal dicht... Het zou net als een brievenbus moeten zijn, je kunt wel posten, maar het wordt dan gewoon pas op maandag geplaatst :mrgreen:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 21 mar 2008 00:10

Loucom schreef:
BJ schreef:Er is ook geen discussie namelijk. Op zondag wordt er op refoweb niet over sport gesproken. Mag je mee eens zijn of niet. Maar een discussie hierover is in het verleden, zoals henkie al aangegeven heeft, gevoerd. De beslissing is en blijft bij de forumleiding. En deze stelt: geen sport op zondag.


En dit topic dan: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=18625&postdays=0&postorder=asc&start=0, en wordt ook gewoon op zondag gepost.


:mrgreen:

Tja, hypocrisie ten top. Het gaat er steeds meer en meer op lijken dat men deze regel slechts voor de 'vorm' heeft ingesteld.

Overigens waren overduidelijk ook niet alle moderators het met de gestelde regel eens (zo valt in het topic waar Henkie ons op wees te lezen).

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Berichtdoor Maja de Bij » 22 mar 2008 11:05

Aragorn schreef:Je moet gewoon een consistent beleid voeren om geloofwaardig te blijven. Maw: als je je bij een regel beroept op een principe dat je in andere gevallen niet toepast, komt dat niet zo sterk over en gaat men dus twijfelen aan de legitimiteit van die regel.


Maar hierin verschilt Refoweb toch niet van iedere huisvader of moeder die de zondag apart wil stellen? Daar kun je dezelfde discussies voeren over bijvoorbeeld kopen op zondag en het gebruik van electriciteit, benzine of de telefoon.

Het consistente van de regel vind je niet door deze op een weegschaal te leggen. Het consistente zit hem in het belang dat aan de zondag wordt toegekend.

De kunst is nu om de zondag stipt in ere te houden met als randvoorwaarde dat het een feestdag moet zijn.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 25 mar 2008 15:24

BJ schreef:Er is ook geen discussie namelijk. Op zondag wordt er op refoweb niet over sport gesproken. Mag je mee eens zijn of niet. Maar een discussie hierover is in het verleden, zoals henkie al aangegeven heeft, gevoerd. De beslissing is en blijft bij de forumleiding. En deze stelt: geen sport op zondag.


Oftwel, de dictatoriale moderators gaan met oogkleppen op, door op een in het verleden gestelde regel zonder dat er serieus opnieuw naar gekeken word! Begrijp me goed, ik respecteer de regel, maar ik respecteer niet de manier waarop er mee omgesprongen word!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten

cron