De ANTICHRIST ONTSLUIERD!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

De ANTICHRIST ONTSLUIERD!

Berichtdoor mayflower » 09 mar 2008 08:03

Paus is de antichrist
Laatst gewijzigd door mayflower op 13 sep 2008 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 mar 2008 12:55

Ik geloof niet dat de paus de anti-christ is. Heb je dit stuk trouwens zelf geschreven? Christengemeente, behoort je gemeente tot de Noorse Broeders?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 09 mar 2008 13:19

Niets nieuws onder de zon: er zijn ook reformatorische theologen geweest die gezegd hebben dat de paus van Rome de antichrist zou zijn.

Bovenstaande artikel vind ik wat suggesties. Neem bijvoorbeeld dit citaat: 'Bovendien hebben er meer gebeurtenissen plaatsgevonden waar de Paus openlijk het Evangelie tegensprak, zoals op 13 mei van het 'Jubeljaar' 2000.' Er wordt niet bijgezegd wat de Paus toen heeft gezegd en in welke situatie. Zo kan ik ook iemand zwart maken en in de hoek plaatsen waar de klappen vallen.

Tip: Lees het laatste boek van Benedictus met de titel 'Jezus', en kom dan terug.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

Berichtdoor mayflower » 09 mar 2008 21:13

[quote="Flappie"]
Laatst gewijzigd door mayflower op 13 sep 2008 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

Berichtdoor mayflower » 09 mar 2008 21:22

hamlap schreef: Tip: Lees het laatste boek van Benedictus met de titel 'Jezus', en kom dan terug.


Benedictus is een valse belijder van het evangelie, en een antichrist, want anti- betekent niet alleen tegen iets, maar anti- betekent ook: in plaats van, en dat is hoe de paus zich zelf noemt namelijk de "vicar"!!!!
Wat blasphemie om je zelf te de titel te laten geven als vicar of hoofd van de gemeente. Ik ben God in Zijn dierbare genade dankbaar, dat Hij mij uit het roomse systeem heeft getrokken, en dat ik de paus niet meer hoeft te belijder als hoofd van de kerk, maar dat de Here Jezus Christus als Hoofd mag zien, en de Heilige Geest als de ware Vicar!
Benedictus is de antichrist want net zoals elke paus onderschrijft hij volledig het Concilie van Trent, waarin een ieder vervloekt wordt, die geloofd dat men alleen behouden kan zijn vanuit het geloof in de Here Jezus Christus zonder de zeven sacramenten van de RKK.
Laatst gewijzigd door mayflower op 13 sep 2008 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2008 21:35

Grappenmaker :D

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Berichtdoor marin » 10 mar 2008 10:15

Een godsdienst van uiterlijkheden is aantrekkelijk voor het niet-wedergeboren hart. De pracht en praal van de rooms-katholieke eredienst oefent een verleidende, betoverende kracht uit die velen misleidt. Ze gaan de rooms-katholieke kerk dan beschouwen als de enige poort naar de hemel. Alleen zij die zeer vast staan op het fundament van de waarheid en wier hart is vernieuwd door Gods Geest, zullen bestand zijn tegen haar invloed. Duizenden die Christus niet door ei­gen ervaring hebben leren kennen, zullen wel de vormen van de gods­vrucht overnemen, maar de kracht daarvan missen. Zo'n godsdienst heeft de massa juist nodig.

Zij die het licht der waarheid verwerpen, zullen de hulp inroepen van deze zogenaamd onfeilbare macht om een rooms-katholieke instelling wettelijk ver­plicht te stellen. Het ligt voor de hand dat Rome de protestanten heel graag te hulp zal snellen. De rooms-katholieke leiders weten immers beter dan wie ook hoe men degenen die de kerk niet willen gehoorza­men moet aanpakken.

De rooms-katholieke kerk vormt met al haar vertakkingen over de wereld één grote organisatie onder leiding van „de Heilige Stoel" en moet de belangen van de „Stoel van Petrus" dienen. Aan haar miljoe­nen gelovigen, die verspreid zijn over alle landen ter wereld, leert men dat ze de paus trouw verschuldigd zijn. Tot welke nationaliteit ze ook behoren of onder welke regeringsvorm ze ook leven, ze moeten altijd het gezag van de rooms-katholieke kerk boven elk ander stellen. Hoewel ze de eed van trouw aan de staat mogen afleggen, heeft hun gelofte van gehoorzaamheid aan Rome voorrang. Rome ontslaat hen van elke andere eed die in strijd zou zijn met haar belangen.

Men moet bovendien bedenken dat Rome er zich op beroemt dat ze nooit verandert.
De beginselen van Gregorius VII en Innocentius III zijn nog altijd de principes van de rooms-katholieke kerk. De protestanten weten gewoon niet wat ze doen wanneer ze willen ingaan op de hulp van Rome om de zondagsviering verplicht te stellen. Terwijl ze volop bezig zijn aan de verwezenlijking van hun doel, probeert Rome haar macht te her­stellen en haar verloren heerschappij te heroveren.

Gods Woord heeft ons gewaarschuwd voor het dreigende gevaar. Als de protestanten niet willen luisteren zullen ze Rome's doelstellingen pas ontdekken wanneer het al te laat is om aan de valstrik te ont­komen. Ongemerkt groeit de macht van Rome. Haar leerstellingen oefenen hun invloed uit in parlementen, in kerken en in de harten van de mensen. Ze gaat voorzichtig en in het geheim te werk om haar positie te verstevigen zodat ze haar eigen doelstellingen kan verwezenlijken wan­neer de tijd gekomen is om toe te slaan. Ze wenst een zo gunstig mo­gelijke positie te verwerven en die wordt haar al gegeven. Het zal niet lang meer duren of wij zullen merken wat de opzet van Rome is.

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

Berichtdoor mayflower » 10 mar 2008 10:18

rafaell schreef:Grappenmaker :D


Wat vind jij zo grappig, dat de RKK een banvloek uitspreek over een ieder die zijn geloof enkel en alleen op Christus stelt, en vind jij het grappig dat de paus zich als de helige vader en vicar van Christus beshouwd ?

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Berichtdoor marin » 10 mar 2008 10:41

Hallo Maryflower

Je geeft aan wat het systeem van rome het plaatsvervangerd werk van Christus op aarde zich aanmeet, en zich aanmeet "tijden en Wet te doen veranderen" Daniel, dan zie ik op je site dat je op de dag die rome heeft ingesteld jullie erediensten houden, dan heeft het systeem je toch te pakken.

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

mayflower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mei 2007 09:15

Berichtdoor mayflower » 10 mar 2008 13:26

marin schreef:Hallo Maryflower

Je geeft aan wat het systeem van rome het plaatsvervangerd werk van Christus op aarde zich aanmeet, en zich aanmeet "tijden en Wet te doen veranderen" Daniel, dan zie ik op je site dat je op de dag die rome heeft ingesteld jullie erediensten houden, dan heeft het systeem je toch te pakken.

marin


Beste Marin,

Wat is er rooms aan om overeenkomstig Handelingen 20:7 samen te komen en het brood te breken ?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2008 15:22

marin schreef:Een godsdienst van uiterlijkheden is aantrekkelijk voor het niet-wedergeboren hart. De pracht en praal van de rooms-katholieke eredienst oefent een verleidende, betoverende kracht uit die velen misleidt. Ze gaan de rooms-katholieke kerk dan beschouwen als de enige poort naar de hemel. Alleen zij die zeer vast staan op het fundament van de waarheid en wier hart is vernieuwd door Gods Geest, zullen bestand zijn tegen haar invloed. Duizenden die Christus niet door ei­gen ervaring hebben leren kennen, zullen wel de vormen van de gods­vrucht overnemen, maar de kracht daarvan missen. Zo'n godsdienst heeft de massa juist nodig.
marin


Mwah... ik vind de Ordo Missae Novo nou niet bepaald pracht en praal...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Berichtdoor marin » 10 mar 2008 16:11

mayflower schreef:
marin schreef:Hallo Maryflower

Je geeft aan wat het systeem van rome het plaatsvervangerd werk van Christus op aarde zich aanmeet, en zich aanmeet "tijden en Wet te doen veranderen" Daniel, dan zie ik op je site dat je op de dag die rome heeft ingesteld jullie erediensten houden, dan heeft het systeem je toch te pakken.

marin


Beste Marin,

Wat is er rooms aan om overeenkomstig Handelingen 20:7 samen te komen en het brood te breken ?




Beste maryflower,

Het breken van het brood kan/mag op elke dag van de week in een dienst aan God gewijd, van God mag je elke dag bij elkaar komen over Hem te leren/bidden enz. zie Hand.20:7

Je weet dat God een aparte dag heeft ingesteld aan Hem gewijd (de Sabbat) een geheiligde tijd, dat is het zichtbaar teken, om gehoorzaam te zijn aan Zijn dienst en Gods geboden.
Dat zal op de nieuwe hemel en de aarde ook zo zijn van Sabbat tot Sabbat.

Dat is niet de zondag, houd je die dag aan God gewijd, dan vaar je onder vlag van rome ( die de wet van God meende te kunnen veranderen), Dan.7:25.

Het romeinse rijk (rome) naar het romeinse geestelijk (rome).

Er is hierover al zoveel gezegd op dit forum, de keus is aan de mensen zelf.

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

goofy1978
Sergeant
Sergeant
Berichten: 410
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:14

Berichtdoor goofy1978 » 10 mar 2008 16:43

Openbaring 17
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.

Christenen zijn door rome vervolgd en op de brandstapels gezet.

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.

Openbaring 18
4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.

Dus verlaat de roomse kerk met de anticrist als leider, als je niet in haar plagen wilt delen.

8 Daarom zullen haar plagen op één dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt.

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 10 mar 2008 17:11

mayflower schreef:
hamlap schreef: Tip: Lees het laatste boek van Benedictus met de titel 'Jezus', en kom dan terug.


Benedictus is een valse belijder van het evangelie, en hij is de antichrist, want anti- betekent niet alleen tegen iets, maar anti- betekent ook: in plaats van, en dat is hoe de paus zich zelf noemt namelijk de "vicar"!!!!
Wat blasphemie om je zelf te de titel te laten geven als vicar of hoofd van de gemeente.

In zekere zin is iedere ambtsdrager (ja, zelfs iedere gelovige) een plaatsvervanger van Christus. Juist door mensen heen handelt en spreekt God, zoals Hij ook door Christus heeft gesproken.
Je leuke Griekse grammatica overtuigt dan niet echt. Beoordeel Benedictus op wat Hij schrijft en wat Hij doet. Ook Benedictus wil leiding geven aan de kerk in gehoorzaamheid aan Christus, zoals Christus dat ook deed bij Zijn discipelen. Ik heb Benedictus niet horen zeggen dat hijzelf de Middelaar is tussen God en de mensen.
Je kan hoogstens zeggen dat je het niet eens bent met de leer en positie van de kerk in de soteriologie, maar dat is nog wat anders dan zeggen dat de paus zelf de anti-christ is.

Ik ben God in Zijn dierbare genade dankbaar, dat Hij mij uit dat roomse verderflijke systeem heeft getrokken, en dat ik de paus niet meer hoeft te belijder als hoofd van de kerk, maar dat de Here Jezus Christus als Hoofd mag zien, en de Heilige Geest als de ware Vicar!!!!!

Fijn. Ik ken meer mensen die de stap uit de RKK hebben gemaakt. Pas op dat je je niet laat leiden door je eigen biografie. Het komt nu nogal ongenuanceerd op me over.
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2008 19:02

goofy1978 schreef:Openbaring 17
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.

Christenen zijn door rome vervolgd en op de brandstapels gezet.

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.

Openbaring 18
4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.

Dus verlaat de roomse kerk met de anticrist als leider, als je niet in haar plagen wilt delen.

8 Daarom zullen haar plagen op één dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt.


Veel Roomsen zijn er niet tegenwoordig op het Refoweb...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten