Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 28 okt 2008 18:22

Rienuku schreef:' 2 kilo in plus' ;)

Ik moet hard mijn best doen om ervoor te zorgen dat ik mijn spijkerbroek nog 5 weken aankan :(
Ik kan hier niet zeggen dat ik niet meer eet, want dan ben ik ziek, en krijg ik een half uurtje later nog iets van pudding of taart :(
Hellup... het word oorlog!!

In Nederland maar eens flink gaan vasten! Dat kan geen kwaad!

Ja, ik herken dat wel ja, je voelt je net zo'n franse gans (foie gras) die volgepropt wordt met een trechter.......
De beste manier (die bij mij goed werkte) is uiteindelijk om gewoon wat op je bord te laten liggen, want als hij leeg is wordt hij weer bijgevuld :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 28 okt 2008 18:24

En er altijd rekening mee houden dat je drie gerechten krijgt: soep/ciorba, felul doi (hoofdgerecht) en een toetje, hoewel je dat 'je' ook wel eens weg kan laten ;)

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 18:36

Pff, dan moet je zowat de hele dag rekening houden met het diner :wink:

Ik heb zo'n vriendin die echt alles kan eten, 3 kinderen in 3 jaar heeft gekregen en er zelfs nog slanker op geworden is. En die kinderen idem dito, eten alles wat los en vast zit, maar je voelt ribbetjes als je ze optilt.
Maar ja, dat aanleg verhaal mag je nooit als smoes gebruiken :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 28 okt 2008 19:02

Saskia schreef:En er altijd rekening mee houden dat je drie gerechten krijgt: soep/ciorba, felul doi (hoofdgerecht) en een toetje, hoewel je dat 'je' ook wel eens weg kan laten ;)

En als je in het goede seizoen daar bent dan wordt je ook volgepropt met druiven....... Ik heb er toen zoveel op dat ik nu nog steeds een druif ben :P
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 28 okt 2008 19:05

smArtjan schreef:
Saskia schreef:En er altijd rekening mee houden dat je drie gerechten krijgt: soep/ciorba, felul doi (hoofdgerecht) en een toetje, hoewel je dat 'je' ook wel eens weg kan laten ;)

En als je in het goede seizoen daar bent dan wordt je ook volgepropt met druiven....... Ik heb er toen zoveel op dat ik nu nog steeds een druif ben :P

Hier nog een, en Rienuku net zo denk ik :)

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 28 okt 2008 19:25

Saskia schreef:
smArtjan schreef:
Saskia schreef:En er altijd rekening mee houden dat je drie gerechten krijgt: soep/ciorba, felul doi (hoofdgerecht) en een toetje, hoewel je dat 'je' ook wel eens weg kan laten ;)

En als je in het goede seizoen daar bent dan wordt je ook volgepropt met druiven....... Ik heb er toen zoveel op dat ik nu nog steeds een druif ben :P

Hier nog een, en Rienuku net zo denk ik :)


Idem...

alhoewel... het worden nu meer krenten... van die verschrompelde dingetjes weet je wel...

Grijns... bedankt voor jullie tips :) het werkt alleen nog niet zo...
Als ik thuis ben krijg ik nachtmerrries: eten, eten, eten, eten.... dat hoor ik tijdens het eten alleen maar, want ik eet te weinig... En het is goed om kilo's aan te komen :D het gaat niet om hoe je er uit ziet, maar of je goed bent in je hoofd... Nou dat ben ik denk ik wel... maar zit niet zo lekker in m'n vel :)
Haha... het heeft eigenlijk ook wel iets grappigs :D

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 29 okt 2008 19:43

Ik roep al jaren, dat als ik een tijdje onder de 80 kilo weeg, ik dan voor mezelf een lingeriesetje ga kopen.
En gisteren mocht ik dat :)

Sinds een jaar terug ongeveer 17 kilo afgevallen.
Hoe ik dat doe? tja, ik werk nu, waarbij ik best wel wat af loop. Ik eet gezonder, doe wat meer aan sport, snoep minder, en woon niet meer thuis.
Ik denk een combinatie van alles :)

Erg blij mee!

Ik wil nog wel meer kwijt, maar dat komt wel!

Succes voor degenen die ook willen afvallen :) het kan, echt waar!
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 29 okt 2008 20:25

Rienuku schreef:het gaat niet om hoe je er uit ziet, maar of je goed bent in je hoofd... Nou dat ben ik denk ik wel... maar zit niet zo lekker in m'n vel :)

Het is logisch dat je niet zo lekker in je vel zit want met al dat eten komt dat velletje natuurlijk ook een stukje strakker te zitten :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 29 okt 2008 20:58

Juist daarom... :)
In Nederland word alles beter :D
(Ik word al net als de Roemenen... Nederland is very sweet :D )

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 11:53

pffff ik krijg een blubberbuik :shock: ik schrok er echt van en m'n schoonouders ook toen wij op visite gingen. Terwijl ik echt niets bijzonders eet!!

's ochtends: een cracker met jam, of 20+ smeerkaas
10uur: een appel of een banaan of druiven etc
13.00: lunch bestaande uit 2 boterhammen met vleeswaren, kaas, zoetigheid o.i.d.
als ik uit m'n werk kom soms nog wat fruit, soms helemaal niets, anders een koek.
om 18.15: gewoon een maaltijd (1x opscheppen) meestal groente, aardappelen en een stukje vlees.
's avonds af en toe wat chippies, nootjes o.i.d Meestal niets, soms wel wat.
Ook koffie of thee met een koekje er bij.

Ik heb het idee dat ik niet veel snoep maar alles wat ik eet lijk ik daardoor dikker te worden :shock: ik wil nu vaker shakes gaan maken met echt vers fruit en melk (zonder suiker)
verder wil ik liever niet naar de sportschool want dat vind ik in mijn omgeving echt te duur.
Het probleem is dat we na het eten neerploffen en niets meer doen dus het eten zet zich niet om in energie :wink: zou dat het enige probleem zijn ??!! Ik voel me echt nu een blubberkont hebben :oops: :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 31 okt 2008 12:48

Zwangerschapstestje halen? 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 31 okt 2008 13:15

Kwebbel: 's avonds na het eten bewegen kan inderdaad heel veel schelen!
Je hoeft niet meteen naar de sportschool hoor. Loop eens lekker een blokje om 's avonds. Of ga iets totaal andesr doen, tennis ofzo :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 13:23

jamillah schreef:Zwangerschapstestje halen? 8)
nee werk momenteel bij het rode kruis! :roll: zegt niets hoor maar goed...

ik kan mijn buik nog wel intrekken en dan ben je niet zwanger (tenminste dat hoor ik dan)......

bewegen na het eten zou mss wel schelen ja!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 31 okt 2008 13:25

kwebbel schreef:nee werk momenteel bij het rode kruis! :roll: zegt niets hoor maar goed...

wa's dat nou weer voor opmerking :roll: :wink:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 31 okt 2008 13:28

ik kan mijn buik nog wel intrekken en dan ben je niet zwanger (tenminste dat hoor ik dan)......
(kwebbel) ik vind dit wel een leuke opmerking :lol:


Maar met bananen moet je ook weer uitkijken zit ook erg veel suiker in!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten