Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 18:00

@Gerdien: Nou, idd... En het rare is, dat ik heel vaak een heel ander rooster heb. Pas had ik bijvoorbeeld: zaterdag en zondag werken, ma, di, wo vrij en donderdag op vrijdag de slaap en dan het weekend vrij. En ja, drie dagen vrij is best lekker, maar niet als dat vier weken achter elkaar is. Blijkbaar zijn nu al mijn overuren gecompenseerd en ben ik weer 'normaal' ingedeeld.

@Kwebbel: Groot gelijk, dat je de dienst van woensdag eerder hebt gedraaid, want dat is niet te doen anders...
Afbeelding

meissie88

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor meissie88 » 07 mar 2009 18:19

Oeps...En dan heb ik de neiging om 'n dag vrij te vragen omdat ik 5 dagdiensten achter elkaar heb 8-[ Valt dus nog best mee, vergeleken bij jullie!
Bij mij is 'tprobleem altijd dat ik dag 4 & 5 als een zombie over de afdeling loop..Die opmerking kreeg ik laatst te horen, dus ik snap nie waarom m'n afd.hoofd me dan nog zo inplant?! :lol:

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 18:21

Hehe, nee, daar heb ik gelukkig geen last van. Als ik maar genoeg nachtrust heb, dan kan ik veel. Anders ben ik na een dag of 5 ook een wrak inderdaad. Maar goed, ik kan natuurlijk veel uitslapen, want ik heb in verhouding heel veel avonddiensten. Heerlijk! 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 19:03

Ik hoor trouwens maandag eindelijk meer over het KDV. Ben er al een paar keer achteraan gegaan.
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor christien » 07 mar 2009 19:07

Spannend Daphne, succes dan hé.
Ben echt heel benieuwd wat er uitgekomen is.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 23:47

Morgen eindelijk de laatste dienst in de rij van negen... Maar ja, dan maar 1 dagje vrij en dan weer een slaapdienst. Gelukkig ben ik dan het weekend en maandag vrij, kan ik ff bijkomen en in huis flink aan de slag gaan.

Gisteren weer een bewoner opgenomen in het ziekenhuis. Bah, echt naar de laatste tijd! Dan is er weer dit en dan weer dat. Toen ik de overige bewoners vertelde dat diegene naar het ZH moest, en dat diegene daar zeker wel een week zou blijven maar dan hopelijk weer thuis zou komen, gaf één cliënt aan dat ze het niet snapte, dat hij weer thuis zou komen. Er zijn namelijk in het afgelopen jaar twee bewoners naar het ZH gebracht die niet meer levend terug kwamen. Zij associeert ZH gelijk met de dood... Ik hoop toch echt wel, dat het dit keer wél goed mag gaan!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mar 2009 23:49

Hoop het ook Daphne!

Hebben jullie het mee gekregen van stichting Philadelphia?
Zelf heb ik daar ook nog gewerkt. Het huis waar ik werkte was het ook een zooitje. De leiding was erg slecht, amper zorgplannen aanwezig en werden zelden besproken. Verder werd er bar weinig ondernomen met de bewoners. Ze werden op tijd in pyjama gehezen zodat personeel onderuit kon zakken en goede tijden slechte tijden kon kijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 23:52

Ik werk bij Philadelphia, maar heb niks gehoord. Wat is er nu weer? 8)
Onze regio wordt trouwens binnen Philadelphia altijd als 'de beste' beschouwd, wij hebben alles op orde, schrijven vanaf het begin (3 jaar geleden) zorgplannen, de reorganisatie binnen onze locatie loopt super, onze kas klopt altijd (itt andere locaties (ook binnen de regio) waarin men soms per maand wel 400 euro tekort komt...), etc.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 23:54

Als je trouwens de financiële problemen bedoelt, daar weet ik van, ja. Echt hopeloos, ze hebben pas gewoon een keer weet ik hoeveel geld van onze rekening gehaald om het in de top te besteden... :roll: Echt belachelijk, de voorzitter van de Raad van Bestuur is al lang ontslagen, maar rijdt nog steeds in een lease-auto. En zo kan er in de top nog steeds alles, terwijl locaties moeten bezuinigen. Het moet niet gekker worden!
Afbeelding

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 06:52

Daphne schreef:Echt belachelijk, de voorzitter van de Raad van Bestuur is al lang ontslagen, maar rijdt nog steeds in een lease-auto. En zo kan er in de top nog steeds alles, terwijl locaties moeten bezuinigen. Het moet niet gekker worden!
Als ze daar nou eens naar kijken i.p.v bezuinigen op de werkvloer. Mijn leidinggevende (= de top) interesseert het echt niet of ik rond kan komen ja of nee. Hun zitten er toch wel warmpjes bij.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor christien » 10 mar 2009 10:45

@ Koekie, hoe is het gegaan met je nachtdiensten? Of heb je nog niet in de nacht gezeten?

Ik ga vanavond de nacht in, kijk er echt mega tegenop maar kon ze dit keer echt niet ruilen met iemand anders helaas. Heb vanavond eerst nog cursus van 20-22.00 uur daarna nog even naar huis en dan toch maar door om te gaan werken. Misschien voor de cursus nog een
uurtje naar bed. Gelukkig zijn het maar drie nachten, dus aftellen.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor vpk » 10 mar 2009 12:34

@ daphne: heb je nu gisteren nog wat gehoord van het kdv?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 15:42

was ik ook al benieuwd naar :D

ik heb btw WEER een deelkwalificatie afgerond :D nu zitten we ver over het 2 jaar.. mijn mentor zegt nog een jaartje en dan hebben we ons diploma.... spannend! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 10 mar 2009 15:47

Nee, nog niet... :? Ik snap er niks van, ze waren dolenthousiast.
Ik heb toch maar het besluit genomen om er nu niet meer achteraan te bellen of te mailen. Ik heb het idee dat ik dan aan het smeken ben of ik alsjeblieft die baan mag hebben. Heb inmiddels al een aantal keer gebeld en een keer gemaild, dus ik vind het goed zo. Graag of helemaal niet...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 15:50

ik krijg dan het idee dat zij dan niet zo enthousiast zijn.. ik wil je niet ontmoedigen hoor!! Maar als je zelf initiatief moet nemen om er achter aan te gaan, lijkt mij niet zo enthousiast begin!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten