zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 sep 2008 17:44

Lorijntje schreef:
LeChat schreef:Haha, bijna wel hè.

Inderdaad, relaxed, normaal zijn we meer van de actievere vakanties (stedentrips ook e.d.), maar nu gaan we gewoon 'n x ontspannen, wandelen, etc. Het is tenslotte toch 'n speciale vakantie :D


zie je dat je meteen burgerlijk wordt als je getrouwd bent? :p
:mrgreen: Nou hè... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 26 sep 2008 08:31

Wij zijn ook naar Ameland geweest op huwelijksreis. Alleen wij zaten er begin maart.....het had enorm gesneeuwd. Het grappige wasdat wij met zn zessen in het hotel zaten.Erg gezellig!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 sep 2008 09:22

Wij zijn er dan begin juli, dan sneeuwt het vast niet meer. :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 26 sep 2008 17:37

Marnix schreef:
Evelien schreef:
Evelien schreef:wij willen ook op huwelijksreis. Iemand nog tips? (niet te duur en toch lekker weer, hoeft geen 30 graden te zijn) In Januari 2009.


Iemand een ideetje? tips?


De canarische eilanden zijn nog redelijk in de buurt, betaalbaar... en het klimaat is er goed. De gemiddelde temperatuur ligt in de winter op zo'n 18-20 graden, afhankelijk per eiland. Ik zou La Palma aanraden als eerste keuze, of anders Tenerife.


Ik zou dan Gran Canaria aanraden, over het algemeen net iets mooier weer dan de andere eilanden want ligt net iets zuidelijker.
Maar Tenerife moet ook erg mooi zijn.
Leef je droom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 sep 2008 09:09

Loucom schreef:
Marnix schreef:
Evelien schreef:
Evelien schreef:wij willen ook op huwelijksreis. Iemand nog tips? (niet te duur en toch lekker weer, hoeft geen 30 graden te zijn) In Januari 2009.


Iemand een ideetje? tips?


De canarische eilanden zijn nog redelijk in de buurt, betaalbaar... en het klimaat is er goed. De gemiddelde temperatuur ligt in de winter op zo'n 18-20 graden, afhankelijk per eiland. Ik zou La Palma aanraden als eerste keuze, of anders Tenerife.


Ik zou dan Gran Canaria aanraden, over het algemeen net iets mooier weer dan de andere eilanden want ligt net iets zuidelijker.
Maar Tenerife moet ook erg mooi zijn.


Tsja dan ga je puur op het weer af, maar als je ook nog wat wilt zien... zoveel verschillen die eilanden qua weer niet van elkaar denk ik :)
La Palma is zo'n beetje het meest groene eiland van de Canarische eilanden. Het is niet zo groot, maar heeft een ontzettend mooie natuur. De ene kant is supergroen, aan de andere kant heb je een vulkaan. Erg gaaf! Bovendien is het iets minder toeristisch. En de minidorpjes zijn geweldig! We hebben er toen ook erg mooie tochten gemaakt.
Je moet alleen aan de goede kant een verblijf zoeken. Vaak is het er wel mooi weer, maar een bepaalde kant van het eiland heeft een stuk meer zonuren.
Nouja, ik zou het iedereen aanraden er eens heen te gaan in ieder geval! :mrgreen:
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2008 09:13

en welke kant is dat dan? :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 sep 2008 09:15

Dat zal ik eens voor u navragen mevrouw :)
Wij zaten er een beetje tussenin geloof ik.
Maar je moet je er niet teveel heftigs bij voorstellen, er dreven soms wat wolkjes langs en dat was het. Wij waren er toen eind februari: heerlijk weer gehad, geen jas aan en veel gezwommen. (Zwart strand, echt maf)
Ik zal even zoeken, maar ik vermoed dat het niet de groene kant van het eiland zal zijn. Voor groen is af en toe wat regen nodig namelijk ;)
Dus het is een keuze: appartementje o.i.d. tussen het groen en kans op een buitje, of zongarantie aan de vulkaankant. Indrukwekkend ding trouwens :)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2008 09:18

oke... als m'n vriend dit zo leest gaatie volgens mij stuiteren....klinkt goed.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 sep 2008 09:22

http://nl.wikipedia.org/wiki/La_Palma_

Lees dat ook eens :)
Het was nog voor het digitale fototijdperk dat wij er waren (of nouja, wij liepen een beetje achter denk ik haha!) maar anders kon ik ze even aan je doorsturen ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 sep 2008 09:50

Ik vind Gran Canaria ook niet echt een huwelijksreis eiland. Erg toeristisch idd.
Mijn vriendin ging elk jaar met haar ouders, en die zei dat Tenerife veel mooier is. De andere eilanden heb ik nog nooit iets van gehoord :)

Maar Praag is ook onwijs gaaf, en dichterbij, net als Parijs. Maargoed, als je het niet erg vindt om te gaan vliegen, kunnen de eilanden idd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2008 09:52

mwah om in de winter naar Parijs of Praag te gaan neu. Dan kun je beter in Nederland blijven. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 sep 2008 13:04

Wij wilden juist wel een keer in de winter naar Praag, weer eens wat anders ;) Maar het is wel leuk om eens zo'n lekkere zonvakantie te doen als het in Nederland ijskoud is, ook goed tegen je winterdepressie. Het lijkt me dan wel vervelend om weer terug in de kou te komen, dan word je natuurlijk acuut verkouden.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 sep 2008 21:53

moet het perse iets warms zijn? en relaxed?
ander kan je het ook sportief doen, wij zijn naar Oostenrijk op wintersport geweest met onze huwelijksreis.
Zell am see is echt super!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2008 14:44

ja, ik wil gewoon lekker iets warms (niet te warm) en gewoon lekker relaxed. Ik hou van luie vakanties.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2008 14:20

mij lijkt het juist fantastisch, stedentrip in de winter.

Ik ben blij dat we net voor kerst naar Parijs gaan. Lekker kerstsfeertje overal, lijkt me heerlijk romantisch. 8)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten