Iedere dag een Bijbeltekst per email...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Voda

Iedere dag een Bijbeltekst per email...

Berichtdoor Voda » 03 jan 2008 00:49

Omdat ik denk dat het begin van een nieuw jaar een goed moment is om keuzes met betrekking tot ons geloofsleven te maken wil ik wat met jullie delen.

Sinds enige tijd krijg ik elke dag een mailtje toegestuurd met een pakkende Bijbeltekst. Het helpt mij om meestal aan het begin van de dag, stil te staan bij Gods woord en wat Hij mij daardoor wil zeggen. Kijk eens op:

www.dagelijkswoord.nl


en als het je wat lijkt: meld je aan en maak er wat reclame voor in je omgeving ! :wink:

De tekst die op 1-1-2008 werd opgestuurd geef ik hierbij als voorbeeld:

"Hij heeft zichzelf voor ons gegeven om ons van alle zonde vrij te kopen, ons te reinigen en ons tot zijn volk te maken, dat vol ijver is om het goede te doen." -- Titus 2:14

Ik vind het een prachtige tekst op de eerste dag van het nieuwe jaar ! Het is een tekst van hoop en een tekst om er BLIJ van te worden, want het bevat DE kern van het evangelie : de Heere Jezus kwam om ons van àlle zonden VRIJ te kopen. Hij wil ons (onze "wijnstok") reinigen, zodat we meeer vrucht gaan dragen. Hij komt niet voor mensen die al schoon zìjn maar tot hen die reiniging nodig hebben. Waar wij met lege handen staan, wil Hij ons vervullen. Ik ben blij met deze tekst op 1 januari 2008, omdat er hoop is op een leven in echte vrijheid als we de Heere leren kennen en een persoonlijke relatie met Hem krijgen. Dien je Hem nog niet ? dan is deze tekst een prachtige uitnodiging ! Als je Hem dient wil dat niet zeggen dat je leven altijd over rozen zal gaan, en je begrijpt niet altijd de weg die de Heere met je gaat, maar Hem dienen stelt nooit teleur. Van harte aanbevolen ! :D


Laat hier eens weten:

*wat vind je van elke dag die Bijbeltekst via DagelijksWoord ?
*heb je je geabonneerd ?
*als er meer mensen zich abonneren, reageer eens op de Bijbeltekst van vandaag; wat sprak jou aan ? etc.

Als we er hier wat over neerzetten dan hebben we denk ik een mooie richtlijn/uitgangspunt voor een dagelijks "gesprek" hier.. 8) Ik ben benieuwd.. :D


<><

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 03 jan 2008 11:56

Jep, ik ben geabonneerd :) Vind het echt een heel gaaf idee, elke dag een bijbeltekst krijgen via de mail, dus we wachten het af. Heb me gisteravond aangemeld en meteen op msn ff aan iemand de link doorgegeven ;) Over reclame maken gesproken he :)

En toen ik op die site een beetje ronddwaalde gisteravond terwijl ik ondertussen een gesprek had over moeilijkheden in je leven enzo, viel m'n oog op deze tekst:

U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u met de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan. -- 1 Korintiers 10:13

:) Dat geeft dan weer moed ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jan 2008 11:58

Die is heel mooi Liesien
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 03 jan 2008 13:13

Ik ben geabbonneerd op lifewords, weet niet of dat hetzelfde is. Kreeg op 1 jan. iig een andere tekst :wink:

Maar het is echt gaaf om gewoon elke dag een tekst te krijgen, ik heb er al zovaak wat aan gehad. En ik lees 'em, en denk er dan de rest van de dag over na.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 jan 2008 16:41

Ik heb het ook, op een oude mail, maar ik las ze nooit meer, eigenlijk. Ik weet niet meer hoe het heet eigenlijk.
Dus nu lees ik elke dag maar mijn eigen teksten in mijn bijbel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 05 jan 2008 16:18

Ik krijg dagelijks een blikopener. Niet per se een bijbeltekst, maar wel altijd bijbels geinspireerd en het zet eventjes tot nadenken bij het dagelijkse leven.

http://www.verrastdoordegeest.nl
pobody's nerfect

Voda

Berichtdoor Voda » 05 jan 2008 16:43

ziet er ook goed uit Jo'tje !

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2008 17:23

Ik ben nu ook geabonneerd, ziet er mooi uit! (dagelijkswoord), zet je volgens mij wel aan het denken :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 05 jan 2008 18:36

Ik ben nu ook geabonneerd.

Voda

Berichtdoor Voda » 05 jan 2008 18:39

moooi, mense !! :D

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 05 jan 2008 18:50

heb me ook geabonneerd. ben heel benieuwd. Lijkt me iig erg mooi
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kees314
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2007 14:33

Berichtdoor kees314 » 05 jan 2008 18:58

m
Laatst gewijzigd door kees314 op 01 aug 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Iedere dag een Bijbeltekst per Email.

Berichtdoor cornelis » 05 jan 2008 19:59

Ja,als ik dat een paar maanden geleden geweten had.
Had ik het dagboekje van Een handvol koren niet aangeschaft.
En s,avonds neem ik de dagtekst uit het dagboekje van C.H.Spurgeon.
En aan tafel wil ik trachten,om zelf een schema te volgen ,om zo de Bijbel van kaft tot kaft door te lezen.
Dus ik ben al aardig gevuld.
Vr Gr Cornelis.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 07 jan 2008 15:43

Wat een mooie teksten krijg je! Ook uit wat onbekende bijbelboken. Zo leer je de bijbel goed kennen. Die van gisteren paste heel goed bij het onderwerp van wat we op de JV behandelen.

Voda

Berichtdoor Voda » 07 jan 2008 18:46

Geweldig Vonkie !! Waar ging het over op JV ?

Ik vind de teksten ook mooi !


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten