Iedere dag een Bijbeltekst per email...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 07 jan 2008 21:49

Gods genade is openbaar geworden tot redding van alle mensen. Ze leert ons dat we goddeloze en wereldse begeerten moeten afwijzen en bezonnen, rechtvaardig en vroom in deze wereld moeten leven, in afwachting van het geluk waarop wij hopen: de verschijning van de majesteit van de grote God en van onze redder Jezus Christus. -- Titus 2:11-13

Dit was de tekst van gisteren. Samen met mijn zusje hield ik een inleiding over het Volgen van Jezus. Na de inleiding hadden we vragen opgesteld en gingen we die in groepjes bespreken. Een vraag was: Als je je nu eens 30 dagen bij alles afvraagd wat Jezus zou doen, wat moet je dan allemaal laten (zondige begeerten, en allerlei andere zonden)?
In deze tekst gaat het over het afwijzen van de wereldse begeerten. Dus dat paste er wel mooi bij :D .

Voda

Berichtdoor Voda » 07 jan 2008 21:58

bijzonder dat juist dìe tekst in je mail kwam zeg ! Dat is geen toeval en dat klopt ook wel want:

http://home.filternet.nl/~fn004456/Visj ... is_111.jpg

En op zich zit er in làten van zonden geen verdienste; want we worden uit 100% genade zalig door het werk van Jezus, maar als we Hem kennen krijgen we weer genade om een ander leven te gaan leven..

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 10 jan 2008 13:51

Gods weg is volmaakt, het woord van de HEER is zuiver, een schild is hij voor allen die bij hem schuilen. -- Psalm 18:31

Dit is tof :) Gisteravond moest ik er ineens aan denken toen ik een brief schreef aan een vriendin van me. Maar dan in de trant van: Is dit echt Gods weg en is deze weg echt volmaakt? Ik dacht nog, misschien krijg ik die ook nog eens toegestuurd via dagelijkswoord. En nu is dat meteen vandaag al zo! :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 jan 2008 18:59

Wow, super joh!

jnien

Berichtdoor jnien » 14 jan 2008 18:01

Ik heb me ook aangemeld.. [L]

Voda

Berichtdoor Voda » 14 jan 2008 19:54

@ Liesien: wat pràchtig !!! \o/

@ Jnien: Welkom ! :D


<><

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 18 jan 2008 16:09

Ben al een tijdje lid van "het dagelijks Woord"

De tekst van vandaag is Filippenzen 4:19
Maar mijn God zal naar Zijn rijkdom u voorzien van alles wat u nodig hebt, in heerlijkheid, door Christus Jezus

Soms dan hebben die teksten die als toegestuurd worden bemoediging of troost, ook dan lijkt het wel eens of ik antwoord krijg op al onze zorgen :oops:.
Laatst gewijzigd door Hadassa op 27 jan 2008 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 23 jan 2008 08:37

Mooi Teuntje!

Hij zal je beschermen met zijn vleugels, onder zijn wieken vind je een toevlucht, zijn trouw is een veilig schild. -- Psalm 91:4

Tekst van vandaag. Ik heb vanmiddag een gesprek op mijn stage waar ik beetje zenuwachtig voor ben en dan krijg je zo´n tekst. Geweldig.ik hb net zitten bidden of God me wilde helpen en 5 minuutjes later heb je een soort van bemoedeging :D .

Voda

Berichtdoor Voda » 23 jan 2008 19:13

Geweldig Teuntje en Vonkie !! Ook ik liep met vraagtekens vanmorgen en ik voelde me getroost door de tekst van vandaag. Zijn leiding betreft ons heeele leven !


<><

Gebruikersavatar
Wolkje
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:32
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Wolkje » 30 jan 2008 09:49

heb me ook aangemeld.
in de hoop dat ik dan iets meer bezig ga met mijn geloof ed
schiet er nog wel eens bij in :oops:

Voda

Berichtdoor Voda » 30 jan 2008 10:48

eeej wolkje welkom ! :D

het is voor ons allemaal een steun in de rug hoor denk ik !! :wink:


<><

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 03 mar 2008 11:41

Mooie tekst weer gisteren, kwam precies op het goede moment :D .

Voda

Berichtdoor Voda » 03 mar 2008 13:31

dat was:

"Moge de HEER u antwoorden in dagen van nood en de naam van Jakobs God u beschermen, moge hij hulp zenden uit zijn heiligdom, uit Sion u bijstaan. -- Psalm 20:2-3"

das zéker een mooie tekst !! Ik vind ze haast keer op keer verrassend :D

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 16 apr 2008 06:09

Ook vandaag mooie tekst :) Ik zit/zat me vanaf gisteravond al zorgen aan 't maken over vandaag en over hoe alles verder moet..

Tekst: Wees niet bang, wacht rustig af. Dan zult u zien hoe de HEER vandaag voor u de overwinning behaalt.. De HEER zal voor u strijden, u hoeft zelf niets te doen. -- Exodus 14:13a, 14

:) (misschien iets uit zn context gehaald.maar het geeft toch wel 'moed' ;))
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 apr 2008 18:16

Prachtige tekst vandaag inderdaad.

Ik moest vandaag mijn afstudeerproject presenteren en verdedigen en dan krijg je zo´n tekst. Geweldig bemoedigend. Het is ook helemaal goedgegaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten