Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ikke1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2007 18:09

Kinderwens

Berichtdoor ikke1986 » 17 dec 2007 16:18

Hallo,

Zijn hier ook meiden/vrouwen die zwanger willen worden maar het maar niet worden? Zo ja hoe ga je daar mee om? en je omgeving?

liefs ikke
Een mens stippelt zijn weg uit, maar de heer bepaalt de richting die het gaat

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 24 dec 2007 11:12

Hoi Ikke,

Ja hoor, ik ben er zo een! :wink:
Inmiddels zijn wij ruim 4 jaar getrouwd en hebben we de onderzoeksfase al achter de rug. Eigen kinderen kunnen we wel vergeten, is de conclusie ervan.
Toen we dat nog niet wisten draaide mijn leven om zwanger worden en leefde ik met mijn cyclus als klok, zeg maar. Echt een vreselijke tijd.
Nu we weten dat de kans op eigen kinderen nihil is konden we dat tijdperk afsluiten. Moeilijk, maar uiteindelijk hebben wij ervaren dat je leven een stuk ontspannener wordt! :wink:

Iets wat ik echt moest leren is het feit dat het leven niet ophoudt als je geen kinderen hebt/krijgt, en dat er ook een andere levensinvulling bestaat dan alleen het moederschap.
Nu kunnen we beiden zeggen dat we een druk, vol, maar ozo leuk en gezellig leven hebben! :D

Dat sluit niet uit dat er verdriet is over het feit dat we geen kinderen zullen krijgen. Hoe goed je die boodschap ook verwerkt, het blijft altijd als een dof verdriet op de achtergrond aanwezig. Nog steeds heb ik tijden dat ik huilend thuiskom van een verjaardag waar het vol is met kleine kinderen en er 3 moeders hun jongste spruit de borst geven. :x
Gelukkig zijn we er naar elkaar en anderen toe erg open over, en dat scheelt erg in het meeleven en de scheve blikken is onze ervaring.

Hoe sta jij/jullie erin?
Heel veel sterkte in ieder geval!!
A smile costs nothing, but gives much

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 24 dec 2007 11:24

HansenMirjam schreef:Iets wat ik echt moest leren is het feit dat het leven niet ophoudt als je geen kinderen hebt/krijgt, en dat er ook een andere levensinvulling bestaat dan alleen het moederschap.

Goed dat je dat nu zo kunt zien!
Wat ik me wel afvroeg, 'moederschap'... als je dat wilt, kan je ook denken aan adoptie of pleegkinderen...!?

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 24 dec 2007 11:36

Ja, das waar.
Hebben we ook wel over gedacht, maar mijn echtgenoot ziet adoptie nog niet zo zitten.
Pleegzorg voelen we wel wat voor, maar Hans is nog aan de studie, dus dachten we: laat hij dat nou eerst afmaken, dan kunnen we daarna in alle rust nadenken hoe we dat dan vorm willen gaan geven.

Ik vraag me alleen af of het voor mij een volwaardige invulling van het moederschap zou zijn, maar aangezien ik daar geen ervaringen mee heb ( :wink: ) neem ik van anderen, die er wel ervaring mee hebben, aan dat het wel een goede vervanging is.
A smile costs nothing, but gives much

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 00:16

mag ik vragen wat jij als een volwaardige invulling van het moederschap ziet??

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 20 jan 2008 12:52

Is IVF misschien geen optie? Of zijn jullie daar prinicipieel op tegen of hebben jullie dat al geprobeerd?
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2008 13:45

bij IVF komt ook heel veel bij kijken!

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 20 jan 2008 15:12

Ja dat besef ik ook wel. Het lijkt mij alleen een stap tussen zelf geen kinderen kunnen krijgen en adoptie. Maar dat ben ik.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2008 17:20

Daarin zijn zoveel meningen!!!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 20 jan 2008 18:24

Ja, wij zijn ook zo'n stel. Wij weten ook dat wij nooit zelf kinderen zullen krijgen. ICSI/IVF was voor ons geen optie om geloofsredenen en praktische redenen. Wij zijn nu in de laatste fase van de adoptieprocedure en hopen DV eind van dit jaar toch ouders te mogen worden. Ja, het is moeilijk, vooral als er in je omgeving veel zwangerschappen en kinderen zijn. Maar ik heb zelf veel rust mogen ervaren in de wetenschap dat de Heere mijn leven niet voor niets zo heeft laten lopen. Als je meer wilt weten mag je ook pb-en.

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 20 jan 2008 23:56

Een volwaardige invulling van het moederschap...tja dat weet ik niet eens zo goed, maar ik vraag me bijv. af of ik het geadpoteerde kindje wel als van mezelf zal gaan beschouwen. Zoiets bijvoorbeeld.

Daarbij, ja, over IF/ICSI hebben we goed nagedacht en daar staan we wel open voor, maar dat is echt een hele zware weg war je beiden achter moet staan. Wij willen ook niet dat er restembryo`s achter blijven, omdat we geen cryokindjes willen zeg maar. Er blijven voor ons nog zoveel vragen over dat we ons ook op andere dingen willen orienteren, bijv. adoptie, pleegzorg, evt. alternatieve behandelingen, voor zover ik daar achter kan staan etc.
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2008 07:41

Weet je dat ik het best vreemd vind dat IVF op zo'n grote schaal wordt toegepast terwijl de eerst IVF-baby nu bijna 30 is. Misschien zijn er wel schadelijke gevolgen op lange termijn, bijvoorbeeld voor de vruchtbaarheid van die kinderen. Zoiets zou ik wel een reden vinden om het niet te doen, ook al is het nu algemeen geaccepteerd om zo'n behandeling te ondergaan.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 21 jan 2008 13:56

Weet je dat ik het best vreemd vind dat IVF op zo'n grote schaal wordt toegepast terwijl de eerst IVF-baby nu bijna 30 is. Misschien zijn er wel schadelijke gevolgen op lange termijn, bijvoorbeeld voor de vruchtbaarheid van die kinderen. Zoiets zou ik wel een reden vinden om het niet te doen, ook al is het nu algemeen geaccepteerd om zo'n behandeling te ondergaan.


Het is geen napalm of Agent Orange hoor. :mrgreen:

FF zonder gekheid. IVF is gewoon de natuur een handje helpen. Maar goed daar is dit topic niet voor.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 21 jan 2008 18:03

er zitten wel degelijk nadelen aan IVF/ICSI. Kinderen hebben een grotere kans op een lager geboortegewict, Autisme (-verwante stoornissen) het is gebleken dat IVFkinderen meer kans hebben op ontwikkelingsachterstanden, ADHD etc.
Ook zijn er voor de (as) moeder gevaren/risico`s aan verbonden, zo heeft ze meer kans op kanker door de hormonen die toegediend moeten worden, hyperstimulatiesyndroom etc.

Dat zijn voor ons redenen om het echt als laatste redmiddel te houden!

Desondanks is 1 op de 43 kinderen tegenwoordig een IVFkindje. Best veel, vind ik
A smile costs nothing, but gives much

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 21 jan 2008 18:06

Hmm ja idd, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
"Being second is to be the first of the ones who lose."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten