Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 dec 2007 18:31

Atheist1984 schreef:
Acire schreef:Het is gewoon zo, denk ik, dat mannen graag naar vrouwen kijken, maar dat is niet alles.


Denk je dat vrouwen niet graag naar mannen kijken ;)


Ligt eraan welke man het is :mrgreen:

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 04 dec 2007 18:36

Hehe, dat bedoel ik :P

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 dec 2007 18:39

Jaren geleden was er een periode waarin ik weleens door wildvreemde jongens werd nageroepen, maar dat was niet zo positief, want dan riepen ze 'lelijkerd'. Dus ik heb dan toch liever iemand die laat merken dat ik mooi ben. Gelukkig doet mijn man dat heel vaak. (Nee, ik word nooit nageroepen op straat, misschien kom ik niet langs die plekken ofzo? Of ik ben gewoon niet zo mooi als jij...)

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 04 dec 2007 18:57

Het is een groot aantal mannen dat hier reageert. Dan doe ik ook maar mee, ik zou geloof ik niet snel naar een vrouw fluiten, maar als ik een knappe vrouw langs zie lopen, dan gaat mijn blik vrij onbewust er wel even heen. Er is toch wel een verschil tussen denken "wat een mooie vrouw" en een vrouw begeren denk ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2007 19:36

Ik heb het ook niet zo op fluiten, voel dan altijd de neiging om te gaan blaffen. Liever hoor ik:'Eej schoonheid!' Het liefst met een haags accent..

En als je echt niet meer wilt dat mannen kijken/ lachen of fluiten? Ga dan met een kinderwagen of buggy de straat op. :mrgreen:

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 19:38

Russell schreef:Dat kan, maar dat is iets anders dan wat je eerst zei, namelijk bespringen. Bovendien, is jezelf altijd bedwingen dan het hoogste goed?


Jij vroeg wat dierlijk precies was en waarin dat verschilde van de mens. Wat ik zei over dat bespringen was dus geen vergelijking.

Jezelf bedwingen in foute zaken is goed. Wat fout is moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.

@Lalage; Het spijt me dat je voor 'lelijkerd' werd nageroepen. Gelukkig heb je nu een lieve man die je mooi vindt. :) En schoonheid is sowieso subjectief.

Mannen,denken jullie nu echt dat vrouwen naar jullie kijken op dezelfde manier als jullie naar vrouwen kijken? Vrouwen vallen op hele andere dingen.

Spons, ja aan veel vrouwen kan ik me ook heel erg ergeren. Dat is ook niet goed, maar is dat dan een excuus of iets dergelijks?

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 04 dec 2007 20:02

Nemo20 schreef:
Niet dat ik me hoef te verdedigen, maar ik heb kleed mij niet 'bloot' , maar het is niet echt mogelijk om alle vrouwelijke vormen te verbergen en er toch leuk uit te zien.


Onzin. Ben je zelf niet net zo plat? Alleen wat subtieler misschien.

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Re: Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

Berichtdoor Lovely » 04 dec 2007 20:20

Nemo20 schreef:Hoi dames,

Ik vind het een beetje moeilijk om dit topic daadwerkelijk te plaatsen, omdat ik bang ben dat het arrogant overkomt. Dat is dus niet mijn bedoeling. :)
De laatste tijd maak ik vaak mee dat mannen naar me kijken of iets roepen etc. Tegelijkertijd lees ik veel op internet-forums, waar mannen vrijuit praten, dat mannen eigenlijk altijd naar ‘de vrouwelijke vormen’ kijken. Zelfs hier heb ik het gelezen. Die wetenschap en dat geloer beginnen mij steeds meer te benauwen, het idee dat ze eigenlijk denken dat ze recht hebben om te kijken naar iets wat gewoon van mij is maakt me heel kwaad en ik heb nu heel weinig respect voor mannen, ik vind ze dierlijk en zwak. Ik vraag me af of meer vrouwen zulke gevoelens hebben, in mijn omgeving vinden vrouwen het vooral vleiend of ze doen net alsof ze het heel irritant vinden maar eigenlijk vinden ze het wel leuk. Daarom vraag ik het hier maar eens. En als jullie dat hebben, doen jullie er ook wat aan?


Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, ik krijg ook wel vaak een soort van ‘hitsige’ opmerkingen naar me hoofd geslingerd van mannen. Soms voel ik het ook al aankomen, dan probeer ik het al vanuit de verte te negeren, door er geen aandacht aan te schenken (ze niet aankijken) dat helpt. Verder denk ik dat je er weinig tegen kan doen… Nog even wachten gewoon, tot over 30 jaar :wink: :P.

André

Berichtdoor André » 04 dec 2007 22:13

Vrouwen kwamen altijd spontaan op mij aflopen, sommigen ietwat onzeker, maar dat had meer met de winkelbranche van doen dan met mij. 8)
En dan ga je ze (ook zomers) natuurlijk gewoon in de ogen kijken. :)

DjieDjie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2007 18:49

Berichtdoor DjieDjie » 04 dec 2007 23:24

@ Nemo: wat mij een beetje opvalt is dat jij denkt te weten wat de algemene opvatting van vrouwen over dit onderwerp is terwijl je volgens mij toch zo ongeveer de enige bent die zo extreem denkt over dit onderwerp. Dat vrouwen misschien anders reageren op mannen dan andersom is juist een van de mooie diversiteiten in de mooie schepping waar wij in mogen leven. Misschien zou daarom wat meer respect voor hoe wij mannen op bepaalde dingen reageren op z'n plaats zijn i.p.v. ons af te schilderen als een stelletje zoogdieren. Is het niet juist het ontkennen of belachelijk maken van iets moois als aantrekkingskracht tussen de beide sexes die nu eenmaal ook uit een fysiek deel bestaat?

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Re: Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 23:59

Lovely schreef:
Nemo20 schreef:Hoi dames,

Ik vind het een beetje moeilijk om dit topic daadwerkelijk te plaatsen, omdat ik bang ben dat het arrogant overkomt. Dat is dus niet mijn bedoeling. :)
De laatste tijd maak ik vaak mee dat mannen naar me kijken of iets roepen etc. Tegelijkertijd lees ik veel op internet-forums, waar mannen vrijuit praten, dat mannen eigenlijk altijd naar ‘de vrouwelijke vormen’ kijken. Zelfs hier heb ik het gelezen. Die wetenschap en dat geloer beginnen mij steeds meer te benauwen, het idee dat ze eigenlijk denken dat ze recht hebben om te kijken naar iets wat gewoon van mij is maakt me heel kwaad en ik heb nu heel weinig respect voor mannen, ik vind ze dierlijk en zwak. Ik vraag me af of meer vrouwen zulke gevoelens hebben, in mijn omgeving vinden vrouwen het vooral vleiend of ze doen net alsof ze het heel irritant vinden maar eigenlijk vinden ze het wel leuk. Daarom vraag ik het hier maar eens. En als jullie dat hebben, doen jullie er ook wat aan?


Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, ik krijg ook wel vaak een soort van ‘hitsige’ opmerkingen naar me hoofd geslingerd van mannen. Soms voel ik het ook al aankomen, dan probeer ik het al vanuit de verte te negeren, door er geen aandacht aan te schenken (ze niet aankijken) dat helpt. Verder denk ik dat je er weinig tegen kan doen… Nog even wachten gewoon, tot over 30 jaar :wink: :P.


:D Ja dat helpt inderdaad, ze niet aankijken.

Eigenlijk is het niet perse dat ik wil dat mannen veranderen, al komt dat nu wel een beetje over door hoe ik reageer in dit topic. Ik wil er zelf niet meer mee zitten, want het is onnodig om er zo kwaad of verdrietig over te worden.

DjieDjie; nee, ik vraag juist hoe andere vrouwen zich erbij voelen.
Hoe jij het nu zegt heb ik het eigenlijk nooit bekeken. Maar ja, ik heb dan toch liever aantrekkingskracht met maar één speciaal persoon dan een onbekende op straat.

Jort, nee ik ben niet net zo plat. En wat is precies onzin?

Gebruikersavatar
verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 dec 2007 15:45
Locatie: where the wind blows, where the clouds flows
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 05 dec 2007 09:00

Ik denk dat de houding van veel vrouwen ook twee kanten heeft. Aan de ene kant kunnen de meeste een beetje aandacht wel waarderen. Helaas merk ik zelf heel vaak dat er vervolgens een 'gore' blik achteraan komt, of een opmerking waarvan ik denk :oops: hoe durf je hem te maken...

We gaan elkaar niet verbieden naar het andere geslacht te kijken, maar wat meer respect zou wel aardig zijn. Opmerkelijk vind ik ook het feit dat er de laatste tijd heel veel aandacht aan het uiterlijk van mensen wordt besteed. Forsere vriendinnen hebben regelmatig te horen gekregen: zou je niet afvallen? :? Weet niet of dit bij heren ook gebeurd, maar het is wel kwetsend voor de persoon in kwestie! Dit moet je niet willen.
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 dec 2007 10:58

Als ik een keer wordt nageroepen of nagevloten, dan reageer ik daar niet eens op. Ik heb geen behoefte aan die aandacht en gun ze dan ook niet de lol door er op te reageren.

Als ik mij afgelopen zomer had moeten ergeren aan het fluiten van de kerels, dan was ik zwaar gefrustreerd thuis gekomen. Waar we ook langs fietsten, overal werd wel gefloten, geroepen of gezwaaid.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 11:54

Heej Nemo,

Als ik jou reacties zo lees, valt het me op dat je het kijken wel heel erg in de richting van seksualiteit enzo trekt. Natuurlijk kijken veel mannen wel, de een meer dan de ander..... maar als ik dan lees dat je dit "dierlijk" vindt en later als reden daarvoor geeft "omdat dieren elkaar ook bespringen als ze er maar zin in hebben" trek je wel erg verkeerde conclusies. Alsof iedere man die naar een vrouw kijkt direct aan seks met haar gaat denken, haar bij wijze van spreken met de ogen uitkleedt...

Het is misschien wat lastig om het aan je uit te leggen... En zonder vrouwen met voorwerpen te vergelijken wil ik toch dit voorbeeld noemen: Auto's. Daar zijn mannen ook gek op... en die kan je niet bespringen. Het kan zijn dat er een auto langsrijdt en een man zegt: Wow. Waarom doet hij dat? Omdat hij die auto mooi vindt. Maar waarop beoordeelt hij die auto dan? Probeert hij zich helemaal in te leven dat hij die auto zit en vol gas er mee aan het scheuren is? Nee. Hij kijkt gewoon naar de uitstraling van de auto, naar de vormen. Ik heb wel eens mannen naar auto's zien kijken waarbij ze dan zeiden: Mooie voorkant. Of "mooie kont".

Misschien dat dat wat meer duidelijk maakt en het je visie iets verandert. Kijken hoeft niet gelijk vies, dierlijk en op seks gericht te zijn. Allicht zijn er mannen voor wie dat wel opgaat, maar in de meeste gevallen is het puur waardering voor vorm/uitstraling etc en niet dat die man gelijk haar voorstelt maar dan zonder kleren ofzo.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Als me hierin vergis hoor ik dat wel van de andere mannen hier :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 05 dec 2007 11:58

Marnix, je hebt helemaal gelijk en ik wil daarbij nog wel aanvullen dat iedere willekeurige vrouw wel tienduizenden keren mooier is dan de mooiste auto. Kan je nagaan!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten