Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 01:01

Hoi dames,

Ik vind het een beetje moeilijk om dit topic daadwerkelijk te plaatsen, omdat ik bang ben dat het arrogant overkomt. Dat is dus niet mijn bedoeling. :)
De laatste tijd maak ik vaak mee dat mannen naar me kijken of iets roepen etc. Tegelijkertijd lees ik veel op internet-forums, waar mannen vrijuit praten, dat mannen eigenlijk altijd naar ‘de vrouwelijke vormen’ kijken. Zelfs hier heb ik het gelezen. Die wetenschap en dat geloer beginnen mij steeds meer te benauwen, het idee dat ze eigenlijk denken dat ze recht hebben om te kijken naar iets wat gewoon van mij is maakt me heel kwaad en ik heb nu heel weinig respect voor mannen, ik vind ze dierlijk en zwak. Ik vraag me af of meer vrouwen zulke gevoelens hebben, in mijn omgeving vinden vrouwen het vooral vleiend of ze doen net alsof ze het heel irritant vinden maar eigenlijk vinden ze het wel leuk. Daarom vraag ik het hier maar eens. En als jullie dat hebben, doen jullie er ook wat aan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2007 02:16

Hier heb ik eigenlijk geen last van! Tuurlijk word je weleens nageroepen/gefloten of na gekeken! Maar echt tot irritatie toe niet!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 dec 2007 09:33

Hihi, ik heb dat soort gedrag ook een tijd dierlijk en zwak gevonden, en ik vond álle mannen vies en pervers. Het is gewoon zo, denk ik, dat mannen graag naar vrouwen kijken, maar dat is niet alles. Mannen die dat doen, zijn niet per definitie vies, ze kunnen ook gewoon lief zijn en leuk en wijs. Duurde bij mij een tijdje voor ik dat doorkreeg 8) Maar tis wel handig om dat in je achterhoofd te houden.

Misschien heb je een goede vriend, waar je veel respect voor hebt. Vraag eens aan hem hoe hij ermee omgaat. Misschien valt hij dan ook wel ineens in de categorie 'vies', maar voor hem heb je ook respect. Dat kan verwarrend zijn, maar ook wel leerzaam.

Daarnaast, tjek ook je kleding eens. Misschien draag je wel (onbewust) uitdagende kleding waardoor je de aandacht naar je toe trekt. Dat kan ook schelen. Als jij je zó aankleed, dat mannen niet zien wat ze van jou niet mogen zien, kun je met een geruster hart over straat gaan misschien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2007 11:34

:mrgreen:

Ach weet je waar ik altijd om moet lachen! Als van die bouwlui het liedje "Meisjes met rooie haren" gaan zingen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 dec 2007 12:06

"dierlijk en zwak"... scheer je nu niet teveel alle mannen over 1 kam? Enne, kijk jij dan nooit 'keurend' naar mannen? (Ik iig wel :wink:)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 04 dec 2007 12:06

Als iemand iets roept, roep ik iets terug of ik zwaai even.
Zorg voor een brede grijns op je face en doe vrolijk! Waarom zou je je daarover negatief voelen? Wees blij dat je er (blijkbaar) leuk uit ziet!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2007 12:17

rosalie83 schreef:Als iemand iets roept, roep ik iets terug of ik zwaai even.
Zorg voor een brede grijns op je face en doe vrolijk! Waarom zou je je daarover negatief voelen? Wees blij dat je er (blijkbaar) leuk uit ziet!


precies! *scheelt zo veel*

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 04 dec 2007 12:41

Acire schreef:Daarnaast, tjek ook je kleding eens. Misschien draag je wel (onbewust) uitdagende kleding waardoor je de aandacht naar je toe trekt. Dat kan ook schelen. Als jij je zó aankleedt, dat mannen niet zien wat ze van jou niet mogen zien, kun je met een geruster hart over straat gaan misschien.

Tja, dat is natuurlijk nogal logisch.
Ik mag toch hopen dat er geen dames zijn die dat niet snappen?! Of zouden ze zóveel moeite met logisch denken hebben? :shock:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 dec 2007 12:42

Wat is dat toch met vrouwen? Natuurlijk kan het overkomen alsof mannen vrouwen zien als "stukken vlees", maar blijkbaar hebben die mannen wél een reden om naar je te kijken. Maar draai het eens om: Als mannen niet naar jou omkijken, voel je je dan zoveel prettiger?
Ik denk dat de bijdrage van Acire een hele goede is.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 04 dec 2007 12:44

"....En wie een vrouw aanziet om haar te begeren heeft alrede overspel gepleegd..."

Wat dus helemaal niet goed praat dat vrouwen naar mannen kijken met de gedachte... daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten, wat niet wegneemt dat ik me er ook schuldig aan maak, alleen noemt ik het het bewonderen van de scheppende gaven van God!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 dec 2007 12:51

Moehahahaha, mooi omschreven, maar idd... je hebt wel een punt. Waar idd beide seksen zich aan schuldig maken.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 04 dec 2007 13:15

Als je iemand mooi vindt, wil dat nog niet zeggen dat je diegene ook wilt hebben (begeren = willen hebben).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 04 dec 2007 13:15

Echt veel last heb ik er nooit van gehad. Wel blikken, maar nooit roepen. Volgens mij heeft het wel een beetje met uitstraling te maken. Ik bedoel het niet arrogant ofzo, maar volgens mij heb ik geen uitstraling van :' roep maar naar me.' Eerder van:' Als je het maar laat om te roepen.'
En als iemand het dan wel eens doet, dan kan ik het alleen maar zielig vinden. Wat ik al helemaal niet doe is terugroepen of zwaaien ofzo. Laat ze lekker roepen, mij hebben ze er niet mee. Ik doe er niets mee.

Ik vind het op kleding letten wel heel goed inderdaad. Heel irrtant, dat als ik een kort rokje aan heb mannen wel kijken, en in mijn spijkerbroek loop niet. Dus loop ik liever door een stad met spijkerbroek en niet te laag shirt dan met rokje en laag shirtje idd. Dus je kunt er zelf ook aan meewerken dat het niet meer zo gebeurd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 04 dec 2007 13:19

Waarom zou je niet gewoon vrolijk 'hoi' terug roepen of even zwaaien? Dat is sowieso wat je kunt doen; mensen die je tegenkomt begroeten of naar mensen zwaaien die aan de andere kant van de straat lopen, ik noem maar wat. Probeer maar es, echt leuk :)

Overigens heeft het niet altijd met korte rokjes en zo te maken.

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 14:08

Bedankt voor jullie antwoorden. Wel jammer dat niemand dat gevoel deelt. Mensen zeggen inderdaad dat ik er juist blij om moet zijn. Mja dat kan ik dus niet. En waarom ik er mij precies negatief over voel kan ik eigenlijk ook niet echt zeggen. Daarom was ik benieuwd of meerdere vrouwen zulke gevoelens hebben.

Niet dat ik me hoef te verdedigen, maar ik heb kleed mij niet 'bloot' , maar het is niet echt mogelijk om alle vrouwelijke vormen te verbergen en er toch leuk uit te zien.

Als alle mannen zelf toegeven dat ze kijken naar vrouwen dan vind ik ze allemaal dierlijk en zwak. Dat is niet over één kam scheren denk ik. Volgens mij is het gewoon een feit.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten