Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2007 13:09

nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 dec 2007 13:56

bedoel je nu niet mannen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 dec 2007 14:16

Lalage schreef:nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Goede vraag! Want net zoals dat je iemand van het andere geslacht mooi kunt vinden, kan je ook iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden.

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Berichtdoor Nemo20 » 05 dec 2007 15:12

Marnix schreef:Heej Nemo,

Als ik jou reacties zo lees, valt het me op dat je het kijken wel heel erg in de richting van seksualiteit enzo trekt. Natuurlijk kijken veel mannen wel, de een meer dan de ander..... maar als ik dan lees dat je dit "dierlijk" vindt en later als reden daarvoor geeft "omdat dieren elkaar ook bespringen als ze er maar zin in hebben" trek je wel erg verkeerde conclusies. Alsof iedere man die naar een vrouw kijkt direct aan seks met haar gaat denken, haar bij wijze van spreken met de ogen uitkleedt...

Het is misschien wat lastig om het aan je uit te leggen... En zonder vrouwen met voorwerpen te vergelijken wil ik toch dit voorbeeld noemen: Auto's. Daar zijn mannen ook gek op... en die kan je niet bespringen. Het kan zijn dat er een auto langsrijdt en een man zegt: Wow. Waarom doet hij dat? Omdat hij die auto mooi vindt. Maar waarop beoordeelt hij die auto dan? Probeert hij zich helemaal in te leven dat hij die auto zit en vol gas er mee aan het scheuren is? Nee. Hij kijkt gewoon naar de uitstraling van de auto, naar de vormen. Ik heb wel eens mannen naar auto's zien kijken waarbij ze dan zeiden: Mooie voorkant. Of "mooie kont".

Misschien dat dat wat meer duidelijk maakt en het je visie iets verandert. Kijken hoeft niet gelijk vies, dierlijk en op seks gericht te zijn. Allicht zijn er mannen voor wie dat wel opgaat, maar in de meeste gevallen is het puur waardering voor vorm/uitstraling etc en niet dat die man gelijk haar voorstelt maar dan zonder kleren ofzo.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Als me hierin vergis hoor ik dat wel van de andere mannen hier :)


Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Net zoals ik kijk naar mooie kleren die sommige vrouwen aan hebben en naar een mooi gezicht. :) Ik heb er alleen een heel ander gevoel bij als ik mannen zie kijken en dat komt gewoon door de manier waarop ze kijken. Maar goed, als jij zegt dat de meeste mannen alleen maar kijken omdat het mooi is dan moet ik mij dat misschien meer bedenken. :)

Rosalie, Ik bedoelde niet te zeggen dat vrouwen heilig zijn. Kan zo wel een paar dingen opnoemen die het tegendeel bewijzen. Maar het is gewoon een feit dat mannen visueler zijn ingesteld en dat ze ook meer met ingesteld zijn op seks dan vrouwen.

Rusell, dat is inderdaad een cirkelredenering kom ik achter. Ik kan niet echt bedenken waarom het fout is als ik niet 'zich niet kunnen bedwingen' mag gebruiken. Lastig..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 15:51

Op zich is het niet fout. Als de man echter vervolgens gaat fantaseren over haar / over seks met haar en alles in die richting, is het duidelijk waarom dat niet goed is. Omdat Jezus dat zegt. Makkelijk he? Nou kan je zeggen: Ik ben het daar niet mee eens. Maar op een christelijk forum kan je natuurlijk verwachten dat zijn woord wet is. Dat is dus de argumentatie waarom het een verkeerde bezigheid is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 dec 2007 17:38

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Goede vraag! Want net zoals dat je iemand van het andere geslacht mooi kunt vinden, kan je ook iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden.


Inderdaad, ik kan ook zeer onder de indruk zijn van mooie vrouwen, al ben ik zo hetero als het maar zijn kan :wink:

Overigens stoor ik me niet aan roepende en fluitende mannen. Gun ze die lol gewoon, lach eens vriendelijk, draai een rondje, geef een handkus en loop fluitend verder :)

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 05 dec 2007 23:12

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Goede vraag! Want net zoals dat je iemand van het andere geslacht mooi kunt vinden, kan je ook iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden.


Inderdaad, ik kan ook zeer onder de indruk zijn van mooie vrouwen, al ben ik zo hetero als het maar zijn kan :wink:

Overigens stoor ik me niet aan roepende en fluitende mannen. Gun ze die lol gewoon, lach eens vriendelijk, draai een rondje, geef een handkus en loop fluitend verder :)


Same here, heb gister ook nog eens bewonderend naar Marilyn Monroe zitten kijken, maar ben hardstikke hetero ;)

Om je er nou aan te gaan storen, neuh, bij ons vlakbij school is groot stuk bouwterrein en gebeurt ook vaak dat ze dan fluiten, daar wen j wel aan. Gewoon zwaaien of gekke bek trekken ofzo, voel me dan echt geen seksobject ofzo ;)
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 09:52

Dreamster schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Goede vraag! Want net zoals dat je iemand van het andere geslacht mooi kunt vinden, kan je ook iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden.


Inderdaad, ik kan ook zeer onder de indruk zijn van mooie vrouwen, al ben ik zo hetero als het maar zijn kan :wink:

Overigens stoor ik me niet aan roepende en fluitende mannen. Gun ze die lol gewoon, lach eens vriendelijk, draai een rondje, geef een handkus en loop fluitend verder :)


Same here, heb gister ook nog eens bewonderend naar Marilyn Monroe zitten kijken, maar ben hardstikke hetero ;)

Om je er nou aan te gaan storen, neuh, bij ons vlakbij school is groot stuk bouwterrein en gebeurt ook vaak dat ze dan fluiten, daar wen j wel aan. Gewoon zwaaien of gekke bek trekken ofzo, voel me dan echt geen seksobject ofzo ;)

Inderdaad Smurffie en Dreamster, zo reageren is veel leuker dan negatieve gevoelens ervan krijgen ;)

Nemo20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:23

Berichtdoor Nemo20 » 06 dec 2007 12:11

rosalie83 schreef:
Dreamster schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:nemo: denk jij dan zelf nooit van heej dat is een mooie vrouw?

Goede vraag! Want net zoals dat je iemand van het andere geslacht mooi kunt vinden, kan je ook iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden.


Inderdaad, ik kan ook zeer onder de indruk zijn van mooie vrouwen, al ben ik zo hetero als het maar zijn kan :wink:

Overigens stoor ik me niet aan roepende en fluitende mannen. Gun ze die lol gewoon, lach eens vriendelijk, draai een rondje, geef een handkus en loop fluitend verder :)


Same here, heb gister ook nog eens bewonderend naar Marilyn Monroe zitten kijken, maar ben hardstikke hetero ;)

Om je er nou aan te gaan storen, neuh, bij ons vlakbij school is groot stuk bouwterrein en gebeurt ook vaak dat ze dan fluiten, daar wen j wel aan. Gewoon zwaaien of gekke bek trekken ofzo, voel me dan echt geen seksobject ofzo ;)

Inderdaad Smurffie en Dreamster, zo reageren is veel leuker dan negatieve gevoelens ervan krijgen ;)


Ja dat zal vast wel. Het is niet dat ik die negatieve gevoelens zelf graag wil, het gebeurt gewoon. Ik zou graag willen dat ik er neutraal tegenover stond. Ik vind blij zijn erover en zwaaien enz. weer wat te overdreven, zoals ik al eerder zei; dan leg je zelf een nadruk op uiterlijk terwijl ik het zie als gewoon een omhulsel en niks om trots op te zijn, want God heeft het zo gemaakt niet ik.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 12:33

Nemo20 schreef:Ja dat zal vast wel. Het is niet dat ik die negatieve gevoelens zelf graag wil, het gebeurt gewoon. Ik zou graag willen dat ik er neutraal tegenover stond. Ik vind blij zijn erover en zwaaien enz. weer wat te overdreven, zoals ik al eerder zei; dan leg je zelf een nadruk op uiterlijk terwijl ik het zie als gewoon een omhulsel en niks om trots op te zijn, want God heeft het zo gemaakt niet ik.

Juist omdát God je heeft gemaakt, mag je trots zijn :)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 dec 2007 13:15

Het gaat misschien niet eens om je uiterlijk maar om je vrouw-zijn...

Gebruikersavatar
nonno
Sergeant
Sergeant
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 dec 2004 12:43
Locatie: aan de ijssel
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 06 dec 2007 16:37

Acire schreef:Het gaat misschien niet eens om je uiterlijk maar om je vrouw-zijn...


Je voelt je meer aangevallen omdat ze jou vrouw-zijn beoordelen op je uiterlijk? Hmm wat een vage zin trouwens.
Persoonlijk heb ik er een hekel aan als mensen in de trant 'lekker wijf' praten. Gister bij de bushalte nog. Een jongen van jaar of 17: so, dat wijf op de poster is ook lekker.. :roll: . Dan krijg ik wel kots neigingen.

Ik heb er niet zo'n moeite mee als mensen fluiten. Het hangt van mijn stemming af hoe ik reageer. Soms negeer ik, soms glimlach ik, soms probeer ik ze mijn: 'je-bent-niet-wijs' toe te werpen.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2007 09:31

Als iemand 'hey lekker wijf' of iets dergelijks roept vind ik dat ook aso inderdaad :roll:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2007 11:25

nonno schreef:
Acire schreef:Het gaat misschien niet eens om je uiterlijk maar om je vrouw-zijn...


Je voelt je meer aangevallen omdat ze jou vrouw-zijn beoordelen op je uiterlijk? Hmm wat een vage zin trouwens.
Persoonlijk heb ik er een hekel aan als mensen in de trant 'lekker wijf' praten. Gister bij de bushalte nog. Een jongen van jaar of 17: so, dat wijf op de poster is ook lekker.. :roll: . Dan krijg ik wel kots neigingen.

Ik heb er niet zo'n moeite mee als mensen fluiten. Het hangt van mijn stemming af hoe ik reageer. Soms negeer ik, soms glimlach ik, soms probeer ik ze mijn: 'je-bent-niet-wijs' toe te werpen.


Dat heb je mooi verwoord schoonheid :D :lol: :-oo
Laatst gewijzigd door Marnix op 07 dec 2007 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2007 11:27

:schaterlach:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron