40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 feb 2008 13:21

Floefloe schreef:Wat heeft dit met gezondheid te maken?


Slapen is geen luxe voor ons. Het is broodnodig. Zonder slaap gaan wij gewoon dood. Tijdens onze slaap geneest ons lichaam zichzelf ook beter.

Mbt. tot het hart, alsmede de calorieënverbranding, dat effect kun je ook krijgen door flink te sporten.


Kan, maar ik vind sex eigenlijk een stuk lekkerder :P

Mbt. het verliezen van kankerverwekkende stoffen, daar is niet per definitie geslachtsgemeenschap voor nodig. Een zaadlozing is voldoende.


Klopt, maar sex geeft mensen een goed gevoel. Dus sex is ook goed voor je geestelijke gezondheid. En het is goed voor je relatie omdat het mensen verbind. Komt door die neurotransmitters die uitgescheiden worden.

Oh trouwens, masturberen is ook sex en het is ook gezond!

Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.


Klopt, maar sex is gewoon een heerlijke activiteit. Ik ken eigenlijk niks wat lekkerder is als sex. Dus ik verkies sex boven andere manieren om aan mijn portie dopamine te komen.

Seks is gezond, zonder meer, maar geen seks is niet per definitie ongezond.


Maar wel sex is gezonder.

Atheist1984 schreef:Ik zie onthouding niet als een straf van God. Onthouding is een keuze. Eentje die ik zonder meer gemaakt heb vanuit een geloofsovertuiging. Ik begrijp totaal niet waarom je de link legt tussen onthouding en straf van God. Misschien heb je een wat verdraaid Godsbeeld?


Mensen die niet aan sex doen hebben meer kans om ziek te worden, meer kans op stress ect. Waarom zou god dat doen? God vind onthouding blijkbaar iets goeds. Waarom benadeeld hij mensen dan die aan onthouding doen ten opzichte van mensen die wel lekker aan sex doen?

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 12 feb 2008 13:31

Atheist1984 schreef:
Floefloe schreef:Wat heeft dit met gezondheid te maken?


Slapen is geen luxe voor ons. Het is broodnodig. Zonder slaap gaan wij gewoon dood. Tijdens onze slaap geneest ons lichaam zichzelf ook beter.

Mbt. tot het hart, alsmede de calorieënverbranding, dat effect kun je ook krijgen door flink te sporten.


Kan, maar ik vind sex eigenlijk een stuk lekkerder :P

Mbt. het verliezen van kankerverwekkende stoffen, daar is niet per definitie geslachtsgemeenschap voor nodig. Een zaadlozing is voldoende.


Klopt, maar sex geeft mensen een goed gevoel. Dus sex is ook goed voor je geestelijke gezondheid. En het is goed voor je relatie omdat het mensen verbind. Komt door die neurotransmitters die uitgescheiden worden.

Oh trouwens, masturberen is ook sex en het is ook gezond!

Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.


Klopt, maar sex is gewoon een heerlijke activiteit. Ik ken eigenlijk niks wat lekkerder is als sex. Dus ik verkies sex boven andere manieren om aan mijn portie dopamine te komen.

Seks is gezond, zonder meer, maar geen seks is niet per definitie ongezond.


Maar wel sex is gezonder.

Atheist1984 schreef:Ik zie onthouding niet als een straf van God. Onthouding is een keuze. Eentje die ik zonder meer gemaakt heb vanuit een geloofsovertuiging. Ik begrijp totaal niet waarom je de link legt tussen onthouding en straf van God. Misschien heb je een wat verdraaid Godsbeeld?


Mensen die niet aan sex doen hebben meer kans om ziek te worden, meer kans op stress ect. Waarom zou god dat doen? God vind onthouding blijkbaar iets goeds. Waarom benadeeld hij mensen dan die aan onthouding doen ten opzichte van mensen die wel lekker aan sex doen?


Door mijn werk ben ik ietwat bevooroordeeld, maar ik zie ook nadelige gevolgen van seks voor de gezondheid (STDs). Verder zijn veel van je argumenten qua geestelijke gezondheid mooie argumenten voor monogamie. Je argument met betrekking tot slaap is wat gezocht. Een beker warme melk is volgens mij niet minder slaapverwekkend dan seks :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 feb 2008 13:39

parsifal schreef:Door mijn werk ben ik ietwat bevooroordeeld, maar ik zie ook nadelige gevolgen van seks voor de gezondheid (STDs).


Ja soa's. Daar werd veel de nadruk opgelegd door de overheid. Want ze hebben belangen te verdedigen. Veel soa's kosten meer geld omdat mensen er een behandeling. Dus, veilig vrijen.

Afbeelding

Verder zijn veel van je argumenten qua geestelijke gezondheid mooie argumenten voor monogamie.


Mensen worden vaak niet gelukkig van sex met heel veel verschillende mensen maar sex met 1 partner in een vaste relatie.

Je argument met betrekking tot slaap is wat gezocht. Een beker warme melk is volgens mij niet minder slaapverwekkend dan seks :).


:lol:

No way. Ik heb het zelf wel eens uitgeprobeerd. Ik heb vroeger namelijk echt slaap problemen gehad :cry: Ook wel eens meerder malen geprobeerd een glaasje warme melk te drinken. Bij mij werkt het dus totaal niet. En als ik sex heb gehad met mijn partner dan val ik echt als een blok in slaap.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 feb 2008 13:43

Slapen is geen luxe voor ons. Het is broodnodig. Zonder slaap gaan wij gewoon dood. Tijdens onze slaap geneest ons lichaam zichzelf ook beter.


Ik slaap al 23 jaar uitstekend zonder voorafgaand geslachtsgemeenschap te hebben gehad.

Klopt, maar sex geeft mensen een goed gevoel. Dus sex is ook goed voor je geestelijke gezondheid. En het is goed voor je relatie omdat het mensen verbind. Komt door die neurotransmitters die uitgescheiden worden.

Oh trouwens, masturberen is ook sex en het is ook gezond!


Wat je eerste opmerking betreft, ik citeer mijzelf: 'Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.'

Wat je tweede opmerking betreft, ik heb het in mijn posting toch over geslachtsgemeenschap, tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw? Masturberen is net als geslachtsgemeenschap gezond, maar niet ongezonder dan het niet doen.

Klopt, maar sex is gewoon een heerlijke activiteit. Ik ken eigenlijk niks wat lekkerder is als sex. Dus ik verkies sex boven andere manieren om aan mijn portie dopamine te komen.


Dat is dan jou keuze. Verketter anderen er niet om dat zij hier niet voor kiezen.

Maar wel sex is gezonder.


Mooie bewering, onderbouwing? Volgens mij heb ik in mijn vorige en deze post al je argumenten met betrekking tot het zogenaamd gezonder zijn van het hebben van seks dan het niet hebben van seks redelijk effectief onderuit gehaald.

Mensen die niet aan sex doen hebben meer kans om ziek te worden, meer kans op stress ect. Waarom zou god dat doen? God vind onthouding blijkbaar iets goeds. Waarom benadeeld hij mensen dan die aan onthouding doen ten opzichte van mensen die wel lekker aan sex doen?


A. Onderbouwing. B. Al gedacht aan een spurieus verband? C. Hoe bedoel je precies dat God mensen die wel aan sex doen benadeeld? Waarom spreek je überhaupt over benadelen?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 feb 2008 13:54

Floefloe schreef:Ik slaap al 23 jaar uitstekend zonder voorafgaand geslachtsgemeenschap te hebben gehad.


Met sex slaap je makkelijker in. Ik heb ook nooit beweerd dat mensen die niet aan sex doen ook slecht slapen.

Wat je eerste opmerking betreft, ik citeer mijzelf: 'Er zijn meer manieren om een vorm van genot te ervaren door dopamine. Dopamine wordt niet per definitie alleen bij geslachtsgemeenschap af gescheiden.'


Ik citeer mezelf dan ook maar. Ik vind sex de prettigste activiteit dat er is. Dus heb de voorkeur voor sex dan voor andere manieren om aan dopamine te komen.

Wat je tweede opmerking betreft, ik heb het in mijn posting toch over geslachtsgemeenschap, tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw? Masturberen is net als geslachtsgemeenschap gezond, maar niet ongezonder dan het niet doen.


En in een artikel staat (wat hier gepost is door een andere user) dat mannen die regelmatig klaarkomen minder risico lopen op prostaat kanker en dat mensen die op oudere leeftijd nog aan sex doen ouder worden dan mensen die dat niet doen.

Dat is dan jou keuze. Verketter anderen er niet om dat zij hier niet voor kiezen.


Dat doe ik niet. Als jij het niet wilt doen, het zou me een rotzorg wezen.

Mooie bewering, onderbouwing?


Dat stond toch in dat artikel! lezen! Mensen die aan sex doen hebben relatie minder kans op gezondheids klachten dan mensen die niet aan sex doen. Ik had het net toch over prostaat kanker.

A. Onderbouwing.


http://www.antonvantuyl.nl/pdf/HP28_seksisgezond.pdf

B. Al gedacht aan een spurieus verband?


Dan mag jij aantonen wat de 3de variable is.

C. Hoe bedoel je precies dat God mensen die wel aan sex doen benadeeld? Waarom spreek je überhaupt over benadelen?


*censuur*

Omdat mensen meer kans lopen om gezondheids klachten te krijgen. Sex is bevordelijk voor de gezondheid (safe sex uiteraard).

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 feb 2008 14:23

Atheist1984 schreef:Met sex slaap je makkelijker in. Ik heb ook nooit beweerd dat mensen die niet aan sex doen ook slecht slapen.


Waarom heb je dan een posting of tien geleden de volgende opmerking geplaatst?

Atheist1984 schreef:Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.


Vervolgens beweer je dat goed slapen gezond is. Dat klopt. Daarop stel ik dat je zonder seks ook goed kan slapen. Dat beaam je. Toch gebruikte je bovenstaande quote om te onderbouwen dat seks gezond is. Dan is het toch niet heel vreemd dat ik op grond van wat jij aandraagt tot de conclusie kom dat jij beweert dat seks hebben ervoor zorgt dat je beter slaapt?

Ik citeer mezelf dan ook maar. Ik vind sex de prettigste activiteit dat er is. Dus heb de voorkeur voor sex dan voor andere manieren om aan dopamine te komen.


Dat mag, maar dan is het toch geen argument om te stellen dat het niet hebben van seks ongezond is? Dat probeerde je eerder toch te zeggen?

En in een artikel staat (wat hier gepost is door een andere user) dat mannen die regelmatig klaarkomen minder risico lopen op prostaat kanker en dat mensen die op oudere leeftijd nog aan sex doen ouder worden dan mensen die dat niet doen.


Wat dat eerste betreft heb je gelijk, blijft staan dat je daar niet persé geslachtsgemeenschap voor moet hebben.
Wat dat tweede betreft, quote uit desbetreffende artikel:
Een vraag die opdoemt, heeft te maken met de kip en het ei. Zijn bepaalde mensen al gezonder en doen ze daarom meer aan seks of wórden ze juist extra vitaal door het vrijen?

Overigens hoor je volgens mij niemand zeggen dat geslachtsgemeenschap op hoge leeftijd niet zou mogen, maar dan wel binnen wat wij christenen een huwelijk noemen.

Dat doe ik niet. Als jij het niet wilt doen, het zou me een rotzorg wezen.


Ik doel voornamelijk op deze opmerking:

Ik begin me toch steeds vaker af te vragen waarom god mensen straft die zich onthouden


Ik ervaar dit alsof ik één of andere achtergebleven idioot ben die niet wijzer is. Daarnaast ervaar ik dit als een beledigende opmerking richting mijn geloof en mijn God. Daar doel ik op met verketteren.

http://www.antonvantuyl.nl/pdf/HP28_seksisgezond.pdf


Dat seks gezond is, dat weet ik, en daarover verschil ik niet met je van mening. Dat geslachtsgemeenschap gezonder zou zijn als geen geslachtsgemeenschap, daarover ben ik het niet met je eens. Dit artikel gaat daar niet over.

Dan mag jij aantonen wat de 3de variable is.


Omdat mensen meer kans lopen om gezondheids klachten te krijgen. Sex is bevordelijk voor de gezondheid (safe sex uiteraard).


Ik neem deze twee even samen. Ook invloed op de gezondheid hebben omgevingsfactoren, zoals bijvoorbeeld naast geen seks hebben ook niet sporten, om een voorbeeld eerder uit de discussie aan te halen. Geen geslachtsgemeenschap hebben en slechte eetgewoonten is een ander voorbeeld.

Kort samen gevat: je kunt niet vasthouden dat geslachtsgemeenschap één op één er voor zorgt dat je gezonder leeft, beter slaapt en je lekkerder voelt. Daarnaast kun je niet vasthouden dat géén geslachtsgemeenschap hebben ertoe leidt dat je ongezonder leeft, minder goed slaapt en je slechter voelt.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 12 feb 2008 14:58

BTW zijn er ook wetenschappelijke artikelen waar naar verwezen kan worden? Ik kan met google Scholar weinig vinden (Ook door het ontbreken van de juiste zoektermen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

meelezer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:30

Berichtdoor meelezer » 12 feb 2008 18:24

Er worden door atheist1984 allerlei beweringen gedaan.

Van die kankerverwekkende stoffen bijvoorbeeld. Daar geloof ik niets van. Overigens als het waar zou zijn. Zou het wel gevaarlijk zijn voor de partner.

Van die prostaatkanker geloof ik ook niet. Maar ook andere beweringen geloof ik niet.


Mannen die pompoenpitten eten die krijgen veel minder prostaatkanker.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 12 feb 2008 18:35

meelezer schreef:Er worden door atheist1984 allerlei beweringen gedaan.

Van die kankerverwekkende stoffen bijvoorbeeld. Daar geloof ik niets van. Overigens als het waar zou zijn. Zou het wel gevaarlijk zijn voor de partner.

Van die prostaatkanker geloof ik ook niet. Maar ook andere beweringen geloof ik niet.


Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar het is hier in Nederland bekend dat seks veel voordelen heeft.


Seks: nu nog gezonder

26 april 2006 www.planet.nl
Regelmatige seks is goed voor een mens. Nu blijkt het zelfs nog beter. Een van de weinige dingen die echt lekker zijn en niet verboden of slecht voor je gezondheid; regelmatige seks. Niet vreemd. Het is gratis, voelt fantastisch en werkt uitermate ontspannend.

Maar wetenschappers komen er steeds meer achter dat het 'goede gevoel' dat aan seks kleeft ,eigenlijk maar het topje van de ijsberg der goede zaken is. Seks is goed tegen een depressie, verkoudheid, een zwak hart en zelfs tegen kanker.

Hoge bloeddruk
Het laatste stukje bewijs is gevonden door professor Stuart Brody van de Universteit van Paisley. Hij toonde aan dat seks een te hoge bloeddruk kan verlagen. ″En dan hebben we het niet over de effecten die gelijk intreden na het hebben van fijne seks″, aldus Brody. ″De gunstige effecten kunnen wel een week of langer aanhouden″.

Een van zijn theorieën is dat het hebben van gemeenschap een bonte mengeling van zenuwen beroerd. Waaronder de zenuw die direct belast is met het kalmeren en relaxen van de menselijke geest.

Volgens Brody is het vreemde aan zijn theorie dat hij alleen opgaat voor heteroseksuelen. Alleen seks waarbij zowel en penis als een vagina aan te pas komt, draagt bij aan een betere psychologische en fysieke gezondheid op de langere termijn.

Knuffelhormoon
Bij vrouwen zorgt heteroseksuele seks voor een verhoogde staat van emotioneel bewustzijn, dit wordt veroorzaakt door het liefdeshormoon oxytocin. Dit is een hormoon dat een rol speelt bij het gevoel van verbondenheid in relaties, het orgasme en voortplanting. Onderzoekers vermoeden dat dit hormoon wordt aangemaakt als geliefden elkaar veel aanraken. Daarom wordt het wel het knuffelhormoon genoemd.

Een andere Britse studie wijst zelfs uit dat mannelijk zaad een positieve bijdrage aan de vrouwelijke stemming kan geven. Ook in dit zaad bevinden zich hormonen die zich bezighouden met het gemoed. Zoals oestrogeen, testosteron, prolactin en diverse andere hormonen die in de vrouwelijke bloedstroom worden opgenomen.
Dit zou dus betekenen dat seks zonder condoom uiteindelijk een prettiger en langdurig gevoel van gelukszaligheid met zich meebrengt.

De artsen waarschuwen wel voor de negatieve kanten van seks zonder condoom, zoals geslachtsziekten en ongewenste zwangerschappen.

Mentale voordelen
″Seks heeft enorme mentale voordelen″, aldus seksuoloog Hicks. ″Het is het ultieme bewijs dat iemand naar je verlangt, dat iemand je wilt en je waardeert. En als je je sexy voelt, dan zie je er meestal ook zo uit″.

Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. ″Het is niet zo dat we alle problemen kunnen oplossen met tussen de lakens duiken″, aldus psycholoog Petra Boynton. ″Waarschijnlijk heb je een veel beter seksleven als je al gezond en gelukkig bent. Dat is logischer dan wanneer het de andere kant op zou werken″.

Orgasme en de gezonde neveneffecten

15 maart 2005 Algemeen Dagblad
Een orgasme geeft je niet alleen een prettig gevoel, het zorgt ook voor de aanmaak van hersencellen.


Ontspanning
Een orgasme lijkt er voor te zijn 'gemaakt' om ons voort te planten. Het is lekker, dus doen we het graag en zo houden we ons soort in stand.

Wetenschappers zijn er inmiddels achtergekomen dat een orgasme meer functies heeft. Zo zorgt het voor het vrijkomen van het hormoon oxytocine, ook wel het knuffelhormoon genoemd. Dit hormoon veroorzaakt een emotionele band in een relatie.

Daarbij werkt een hoogtepunt ontspannend. De bloedsomloop in het lichaam wordt versterkt en dat werkt stress verminderend.
Seks met een orgasme is het beste slaapmiddel.

Maar tijdens het hoogtepunt spelen er meer chemische processen in het hoofd af. Het ziet er naar uit dat orgasmen in staat zijn om hersencellen aan te maken. En dat stemt wetenschappers hoopvol.

Een onderzoek aan de Rijksuniversiteit in Groningen, december vorig jaar, heeft dit uitgewezen. Voor het onderzoek zijn testpersonen gevraagd die bereid waren tijdens een PET-scan klaar te komen. Een hele prestatie, want het orgasme moest binnen 40 seconden gebeuren.

Daarbij moesten de proefpersonen tijdens het hoogtepunt hun hoofd stil houden, en dat bleek vooral bij vrouwen bijna niet mogelijk te zijn. In het experiment werd gebruik gemaakt van radioactief water dat in de bloedbaan werd gespoten. Zodra het water in de hersenen zat, moest er binnen 40 seconden een PET-scan worden gemaakt.


Ziekten
Een verrassende uitkomst is ook dat de kleine hersenen (het cerebellum) zeer actief zijn tijdens een orgasme. Dat is nog nooit eerder aangetoond.

Waar de kleine hersenen voor dienen, zijn wetenschappers nog niet over uit. Het heersende idee is dat het cerebellum voornamelijk lichaamsbewegingen aanstuurt.
Maar bij vrouwen die een orgasme 'faken', en dus dezelfde bewegingen maken, was géén activatie in dat hersendeel zichtbaar. Dat is een aanwijzing dat de kleine hersenen eerder betrokken zijn bij emotionele controle.

Een Canadees onderzoek met muizen bracht nog meer aan het licht omtrent het orgasme-mysterie.

De neuroloog Sam Weiss deed onderzoek naar het hormoon prolactine, een stof die vrijkomt in de hersenen na het orgasme. Hij concludeerde dat prolactine verantwoordelijk is voor de aanmaak van nieuwe hersencellen.

Prolactine kan de oplossing zijn voor ziektes als Parkinson en Alzheimer.

Van dopamine is tevens bekend dat het in het brein vrijkomt en dat seksuele opwinding veroorzaakt.
Meer vervolgonderzoeken zou wellicht een eerste stap zijn richting 'orgasmepil'.

meelezer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2008 13:30

Berichtdoor meelezer » 12 feb 2008 18:53

weg
Laatst gewijzigd door meelezer op 14 feb 2008 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 12 feb 2008 18:59

ik heb nog wat verder gezocht en ik zou toch graag de methoden zien in de echt wetenschappelijke artikelen. Als ik opmerking zie als "seks vertraagt het verouderings proces, want mensen die vaak te jong worden ingeschat hebben meer seks" dan heb ik het vermoeden dat oorzaak en gevolg moeilijk te onderscheiden zijn. Ik vind het ook wel aannemelijk dat mensen die er relatief jong uitzien, aantrekkelijker zijn en daarom meer seks hebben eigenlijk.

Hetzelfde geldt voor veel beweringen ten opzichte van gezondheid. Gezonde mensen worden over het algemeen aantrekkelijker ingeschat, wat kan leiden tot meer seksuele gemeenschap. De relatie tot kanker zou ik graag nog eens in een wetenschappelijk artikel willen lezen.

Ik weet wel dat onthouding bij vrouwen de kans op HPV en dus ook op baarmoederhalskanker aanzienlijk verkleind.

Ik geloof best dat seksuele gemeenschap positieve gevolgen voor de gezondheid kan hebben, maar de stelligheid waarmee het hier beweerd wordt, doet me wel vragen om meer bewijs.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 feb 2008 19:50

meelezer schreef:Vandaar dat sinds het condoom zoveel mensen scheiden. :P


????

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2008 19:55

Atheist1984 schreef:Dat doe ik niet. Als jij het niet wilt doen, het zou me een rotzorg wezen.


Aan je postings hier te merken, lijkt het je anders erg dwars te zitten dat er mensen zijn die geen seks hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 feb 2008 21:05

Net de laatste aflevering gekeken, half want ik was ook een beetje aan het zappen. Ik vond er niet heel veel aan, Mark (geloof ik) leek me ook helemaal het type niet voor zo'n programma, maar dat kan deels aan het accent gelegen hebben.

Dat zijn vrienden zijn poging probeerden te saboteren vond ik wel bizar. Net zoals het stukje met zijn date in dat restaurant. Daar zat hij totaal niet op zijn plek. Ik zou denken: dan praat je toch wat, maar daar was ie blijkbaar het type niet voor.

Verdere hoogtepunten (haha) dat er ergens een opmerking werd gemaakt: "Geen seks, auto stuk, wat blijft er dan nog over?" Best triest eigenlijk als je zo naar die zin kijkt, als je hele leven echt alleen maar om seks en auto's gaat.

En zelf maakte Mark nog de opmerking "Iets niet mogen is moeilijker dan niet kunnen" terwijl het volgens mij juist in dat programma draait om het niet willen. Verder het standaardbezwaar van me afleveringen dat deelnemers klagen dat het zo moeilijk is. Ja, nogal wiedes in een volle, zweterige discotheek met een paar biertjes achter je kiezen en mannen/vrouwen die zich tegen je aanschuren. Misschien is het tijd voor een gedragsverandering?

Verder een persoonlijke noot: sinds zondag valt het mij ineens ook een stuk zwaarder kuis te blijven, maar ik ben wel heel erg blij met de reden :mrgreen:

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 12 feb 2008 21:23

MrSokkie schreef:Net de laatste aflevering gekeken, half want ik was ook een beetje aan het zappen. Ik vond er niet heel veel aan, Mark (geloof ik) leek me ook helemaal het type niet voor zo'n programma, maar dat kan deels aan het accent gelegen hebben.

Dat zijn vrienden zijn poging probeerden te saboteren vond ik wel bizar. Net zoals het stukje met zijn date in dat restaurant. Daar zat hij totaal niet op zijn plek. Ik zou denken: dan praat je toch wat, maar daar was ie blijkbaar het type niet voor.

Verdere hoogtepunten (haha) dat er ergens een opmerking werd gemaakt: "Geen seks, auto stuk, wat blijft er dan nog over?" Best triest eigenlijk als je zo naar die zin kijkt, als je hele leven echt alleen maar om seks en auto's gaat.

En zelf maakte Mark nog de opmerking "Iets niet mogen is moeilijker dan niet kunnen" terwijl het volgens mij juist in dat programma draait om het niet willen. Verder het standaardbezwaar van me afleveringen dat deelnemers klagen dat het zo moeilijk is. Ja, nogal wiedes in een volle, zweterige discotheek met een paar biertjes achter je kiezen en mannen/vrouwen die zich tegen je aanschuren. Misschien is het tijd voor een gedragsverandering?

Verder een persoonlijke noot: sinds zondag valt het mij ineens ook een stuk zwaarder kuis te blijven, maar ik ben wel heel erg blij met de reden :mrgreen:


Gefeliciteerd MrSokkie :), doe toch je best maar.
Wat betreft het programma over Mark. Ik vond het hier eigenlijk niet echt op zijn plaats om Mark van gebrek aan respect te beschuldigen. Komop de meiden waren hier de respectlozen, zij wilden hem koste wat het kost het bed in krijgen. Gedragsverandering is belangrijk ja, maar ook verandering van vrienden en vriendinnen geloof ik.

Verder verbaas ik me er niet over dat nadat hij 1 keer in de fout is gegaan, dat hij ook gelijk nog twee keer ging. Volgens mij komt dit vooral voort uit het balen van jezelf. Als iemand eetproblemen heeft en hij heeft een keer een gebakje op, terwijl hij vindt dat niet mag, zal hij er hoogst waarschijnlijk ook nog een pak koeken en een zak chips achter aan proppen. Dit is niet uit verlangen naar eten, maar eerder omdat het je even niets meer kan schelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten