Refoweb Meeting Deluxe 30 november, wie komen er?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 27 dec 2007 15:36

puur schreef:Waar zijn wij nog de onderscheiding van de wereld?
Misschien in onze kennis der Nederlandse taal? 8) Ik begrijp deze zin van jou eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 15:37

Kleding zal altijd wel een punt van discussie blijven in onze kringen en bepaalde grenzen moeten er ook zeker wel zijn. De een is er wat vrijer in dan de ander en daar moet (naar beide kanten toe) rekening mee worden gehouden. Wat mij betreft zijn er geen grenzen overschreden. Prima dat jij aangeeft dat dat wat jou betreft wel het geval is. Misschien heb je een punt. Maar om dan meteen te praten over diepe schaamte (gebaseerd op slechts 1 foto denk ik?) dat gaat nogal ver. Dat komt over als een veroordeling en je zult het met mee eens zijn dat die taak niet bij ons ligt. Als je hiermee een bepaald doel voor ogen hebt, dan denk ik niet dat dit de juiste binnenkomer is om dat doel te bereiken.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 dec 2007 15:44

er moeten helemaal geen grenzen zijn. Een ieder moet aan kunnen trekken waar hij of zij zich het fijnst in voelt.

Ook vrouw in een spijkerb roek en een jongen met lang har kan oprecht geloven in God.

De mensen moeten is stioppen met alles zo in walgelijke hokjes te stoppen, stoppen met eigen regels een op te leggen, stoppen met dwingen om aan bepaalde regels te houden.

Als je zelf gene lage kleding aaan wil doen, prim, dan ook vooral niet doen maar dwing niet een ander eht ook uit te trekken en zich tot de nek dicht te snoeren
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 dec 2007 16:08

puur schreef:Als de getoonde foto's van de meeting in Zeist Reformatorisch moeten heten, dan schaam ik me diep. Kunnen er niet wat fatsoenlijkere foto's geplaatst worden? (zonder blote diepe halzen!!) Waar zijn wij nog de onderscheiding van de wereld?
De onderscheiding van de wereld zit hem in het hart, het geloof. We hoeven toch niet met Calvinistische puntbaarden te lopen (dan wordt je geen ouderling in een aantal Gergems) binnenkort een folklore-meeting?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Berichtdoor Dirk » 27 dec 2007 16:20

Gerdien B. schreef:er moeten helemaal geen grenzen zijn. Een ieder moet aan kunnen trekken waar hij of zij zich het fijnst in voelt.

Ook vrouw in een spijkerb roek en een jongen met lang har kan oprecht geloven in God.

De mensen moeten is stioppen met alles zo in walgelijke hokjes te stoppen, stoppen met eigen regels een op te leggen, stoppen met dwingen om aan bepaalde regels te houden.

Als je zelf gene lage kleding aaan wil doen, prim, dan ook vooral niet doen maar dwing niet een ander eht ook uit te trekken en zich tot de nek dicht te snoeren


Nu sla je volkomen door naar de andere kant GerdienB. Het gaat hier niet over de uitvoering van de kleding (broek/rok/burka/pij/weetikveelwat), maar over de eerbaarheid. En gezien de oproep van Paulus hierover, lijkt het mij logisch en terecht dat wij elkaar aanspreken op de eerbaarheid van onze kleding. De wijze waarop en het referentiekader, wel daar moeten we mogelijk nog maar eens een goede boom over op zetten. Maar voor mij blijft galakleding voor dames altijd een moeilijk iets in combinatie met eerbaarheid.

Wat mij betreft hadden we het zonder gala gedaan, van mij hoeft dat ook niet -> ik hoop serieus dat het thema voor de volgende meeting minder aanleiding geeft voor 'bloot'.

@puur, misschien goed om even aan te geven hoe de 'bril' er uitziet die jij hanteert en of je een man of vrouw bent.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 dec 2007 16:24

niets geeft jou of wie dan ook het recht om tegen mij te zeggen waar mijn grens zou moeten liggen. Die bepaal ik altijd nog zelf.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 dec 2007 16:27

Wat mij betreft hadden we het zonder gala gedaan, van mij hoeft dat ook niet -> ik hoop serieus dat het thema voor de volgende meeting minder aanleiding geeft voor 'bloot'.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig oneerbaars heb kunnen zien..

Paulus zegt bijvoorbeeld ook het een en ander over vlechtingen des haars...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 27 dec 2007 16:28

@Dirk, is er bij jou ook verschil qua kleding als je een eredienst bezoekt, of een feestelijke informele avond?

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 16:33

@Gerdien:
Er moeten wel grenzen zijn. Alleen zijn die grenzen niet keihard, maar meer gevoelsmatig. Je kunt je vast wel iets voorstellen wat ook jij té ordinair vindt. Dat gaat dus over een grens heen. Maar zoals ik al zei: waar die grens ligt is subjectief en daar moet naar beide kanten toe rekening mee worden gehouden.

Als je ergens heen gaat waarvan je weet dat men aanstoot neemt aan een spijkerbroek, dan ben je m.i. zo beleefd om wat anders aan te trekken. En als je weet dat een ander zich lekker voelt in een spijkerbroek, dan ga je daar niet over lopen muggenziften. Maar als je echt moeite hebt met iemands kleding, dan mag je dat best op een normale manier aan die persoon uitleggen en vragen of die persoon er rekening mee wil houden. En het is dan aan die persoon om te bepalen hoe daar mee om te gaan.

Een ander mag jou geen regels opleggen. Maar als jij roept dat je aantrekt wat je wilt en niemand mag daar iets van zeggen, dan leg je daarmee net zo goed een regel aan een ander op.

Een beetje rekening houden met elkaar, is dat nou echt zoveel gevraagd?
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 dec 2007 16:40

Opzich niet maar dat doe je niet op deze manier. Ik pas ook mijn kleding aan voor bepaalde mensne in mijn omgeving.
Toch vind ik dat anders dan iemand die hier even binnen komt wandelen en gaat oordelen aan de hand van foto's dat de mensen op de meeting geen refo zouden zijn. Sorry... maar dat is pas kort door de bocht.

Zoals jij het omschrijft Phox, moet het idd kunnen in goede vriendschappen. Dat is voor mij wel anders dan een meeting van Refoweb bezoeken. Daar komen zoveel mensen dan kom ik daar gewoon zoals ik ben.

Je kan het ook van de andere kant zien. Jij wil gerespecteert worden en vele refovrouwen willen hun rok niet inwisselen voor een broek of hun kerels willen dat niet hebben. Uit respect zijn er vele niet christenen en ook mede christenen die dat respecteren en zich en soms zelfs bij aanpassen. Waarom zouden de refo's dan ook neit wat meer respect meoten hebben voor mensen die zich totaal anders kleden dan zij? Waarom moeten zij wel het recht hebben om de ander er op te wijzen en te van ze te vragen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 17:19

Eens, dat zeg ik ook: het werkt beide kanten op.

Ben het met je eens dat 'puur' te kort door de bocht gaat, maar meteen het andere uiterste roepen is net zo kort door de bocht en daarmee niet het gepaste antwoord.

Hiermee is er denk ik wel weer genoeg over gezegd. Twisten over dingen waar je het toch nooit over eens wordt is zo zinloos :roll:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 27 dec 2007 17:45

Dirk schreef:
ik hoop serieus dat het thema voor de volgende meeting minder aanleiding geeft voor 'bloot'.


Dat is jammer Dirk, nu moeten we een nieuw thema gaan bedenken voor de volgende meeting, ik wilde het onderwerp 'bloot' voorstellen! :D

Maar even serieus, wat ik mij afvraag? Waar is onze Puur deze foto tegengekomen en waarom heeft dit hem/haar zo geschokt dat het nodig was om te registreren op Refoweb om er een zwaar overtrokken opmerking over te maken?

Wellicht iemand die iets te veel tijd besteed aan de splinter van de ander?

De meeting was overigens een groot succes, we hopen dat ook de aanstaande meeting weer zo enthousiast bezocht gaat worden!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 dec 2007 18:02

puur schreef:Als de getoonde foto's van de meeting in Zeist Reformatorisch moeten heten, dan schaam ik me diep. Kunnen er niet wat fatsoenlijkere foto's geplaatst worden? (zonder blote diepe halzen!!) Waar zijn wij nog de onderscheiding van de wereld?

Veel sterkte! Maar kun je nader toelichten wat er zo onfatsoenlijk aan de foto's is, en waarom? :)

Gebruikersavatar
arjan1984
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 dec 2004 15:26
Locatie: ede
Contacteer:

Berichtdoor arjan1984 » 27 dec 2007 20:01

puur schreef:Als de getoonde foto's van de meeting in Zeist Reformatorisch moeten heten, dan schaam ik me diep. Kunnen er niet wat fatsoenlijkere foto's geplaatst worden? (zonder blote diepe halzen!!) Waar zijn wij nog de onderscheiding van de wereld?


wat wil je, moeten we iedereen er uitschoppen die toevallig geen coltrui aan heeft? of wat gaan photoshoppen dan?

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Berichtdoor Dirk » 27 dec 2007 21:36

André schreef:@Dirk, is er bij jou ook verschil qua kleding als je een eredienst bezoekt, of een feestelijke informele avond?


De eerbaarheid is altijd belangrijk, voor de rest kan en mag er best verschil zijn.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten