ZONDAG

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wichtje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2005 15:36
Locatie: Een plek onder de zon
Contacteer:

ZONDAG

Berichtdoor Wichtje » 14 okt 2007 06:22

Zondag, de eerste dag van de week
we mogen vandaag luisteren naar een preek.
Menigeen gaat vandaag naar het 'huis de Heren'
om Hem te danken en te eren.

Zijn zegen wil Hij aan ons leven verbinden
en zullen daardoor kracht ondervinden.
Zijn goedheid wordt niet minder maar meer
laat je hart vullen, elke dag weer.

Deze dag heeft de Heer apart gezet
laat ons stil worden en komen tot een gebed.
De Heer geeft ons nieuwe kansen
en wil ons leven laten glansen.

Het licht de wereld ben jij
op zandgrond, leem en klei.
Eveneens het zout der aarde
je bent een mens van grote waarde.

Dien Hem en wees een zegen,
dan kom je nergens ongelegen.
Dank God voor wat je bent,
je bent een parel op dit continent.

Wichtje.
Zegeningen? Tel wat je hebt, niet wat je mist!

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 14 okt 2007 22:04

inderdaad heerlijk die zondag, ik ben zeker tot rust gekomen! eerst lekker uitgeslapen, toen naar mijn schoonvader z'n verjaardag en nu lekker naar bedje toe.

greetz marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 okt 2007 09:14

Deze dag heeft de Heer apart gezet

Wanneer heeft "de Heer deze dag apart gezet"?
(Misschien is hier al een topic over, maar dan verneem ik dit wel, dan hier maar niet verder met mijn vraag).
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 15 okt 2007 09:38

dalethvav schreef:
Deze dag heeft de Heer apart gezet

Wanneer heeft "de Heer deze dag apart gezet"?
(Misschien is hier al een topic over, maar dan verneem ik dit wel, dan hier maar niet verder met mijn vraag).


De zondag is de opstandingsdag van de Heere Jezus. Voor Zijn opstanding was de zaterdag de sabbat. Of de Heere de zondag speciaal apart gezet heeft, weet ik niet. Dus jouw vraag blijft nog open :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 okt 2007 15:24

Voor mij hoeft het niet persé de zondag te zijn. Ik werk nogal eens op zondag, en vind het dan heerlijk om door de weeks eens niks te hoeven.
Al mis ik op zondag dan wel weer de kerkdiensten, dat vind ik wel jammer.
Maar voor mij hoeft het niet echt persé op zondag eigenlijk. Maar het is wel heerlijk om 1 dag niks te hebben, geen verplichtingen, geen afspraken etc
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
pelaap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20

Berichtdoor pelaap » 15 okt 2007 15:27

kvint zondag altijd prima! zaterdag lekker werken, door de weeks school, zondags lekker rustig aan, koffie drinken bij familie of gewoon lekker thuis! ik hou wel avn de zondag!!
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 15 okt 2007 15:35

dalethvav schreef:(Misschien is hier al een topic over, maar dan verneem ik dit wel, dan hier maar niet verder met mijn vraag).

Hier is dat topic.
Verder verplaats ik dit topic naar Geloofsopbouw, omdat het daar meer tot z'n recht komt.
Je kunt in dit topic dus je gedachten kwijt over welke plaats de zondagse eredienst en de zondagsrust je geloofsleven ten goede komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 27 okt 2007 09:54

zondag
vrije dag, dus altijd goed...
morgen is het zondag. javaca is er een weekend niet. dus ik ga naar mijn ouders en dan samen naar de kerk en het strand. weer even kind zijn en niks hoeven. niet schoonmaken koken en de was doen. gewoon er even uit...
rust, zondagsrust, rust van de heer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 okt 2007 10:49

MissF schreef:Voor mij hoeft het niet persé de zondag te zijn. Ik werk nogal eens op zondag, en vind het dan heerlijk om door de weeks eens niks te hoeven.
Al mis ik op zondag dan wel weer de kerkdiensten, dat vind ik wel jammer.
Maar voor mij hoeft het niet echt persé op zondag eigenlijk. Maar het is wel heerlijk om 1 dag niks te hebben, geen verplichtingen, geen afspraken etc
uhuh ik ook :) ik mis twee kerkdiensten in de maand, soms wel eens 4 als ik wat langer door moet werken :? vind ik op zich heel jammer maar aan de andere kant zou ik ook geen ander beroep willen doen! (de (bejaarden) zorg)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 okt 2007 19:29

Ik moet deze maand 3 van de 4 zondagen werken. Dan mis ik toch echt de rust die er overal is. Hier zijn geen winkels open enzo. Het is echt rust.
Mijn man is ook lekker thuis, op andere dagen dat ik vrij ben is hij dat niet.
En zondag is ook de enige dag dat onze ouders hier langskomen of wij daar. Omdat vooral mijn ouders(en wij ook) door de weeks veel te veel te doen hebben. Dus is de zondag weer vol. Best jammer...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 mar 2008 19:57

Heb jij er nooit moeite mee om bijv. een keer "nee" te zeggen voor werken op zondag? Ik bedoel, mij werd het wel eens gevraagd en toen zei ik nee omdat ik graag naar de Kerk wilde. Ik vind het toch wel zonde als je dan niet naar de Kerk kan. Je bent er voor de mensen en het is een dankbaar beroep en een beroep wat ook nodig is op zondag, maar toch wil ik de kerkdiensten ook niet missen....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mar 2008 20:59

Ik ga morgen op mijn werk naar de kerk en dat vind ik altijd weer erg leuk! Soms is het zo'n fijne dienst dat ik 's avonds niet meer naar mijn eigen kerk ga, omdat ik dan gewoon nog na wil genieten van de ochtend dienst.

Op mijn werk weten ze dat ik 1 keer per zondag naar de kerk wil, 2de keer is mooi meegnomen. Maar ik heb ook wel is de hele dag gewerkt en zo kon ik toch niet naar de kerk. tja...Kerkdiensten zijn tegenwoordig ook later online te beluisteren. Ik kan ook moeilijk de bewoners alleen achterlaten of een collega die geen alarm kan slaan vanwege alarmsysteem dat stuk is. Dat gaat toch echt boven een kerkdienst.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 19:43

Ik snap wat je bedoelt en met jouw gedachten heb ik ook rondgespeeld. En dan hoor je natuurlijk altijd weer: "Ja maar.....!!!" of "Wat is er nu belangrijker, de mens of God?" Persoonlijk vind ik dat je die vergelijking niet kan maken maar dan dwalen we af.
Ik vind het helpen van de mens ook een bijzonder en een dankbaar beroep en zo heeft God het ook bedoeld denk ik..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 mar 2008 20:56

mijn collega belde pas:' Uhm...werk jij eigenlijk ook op zondag?'
Ja, tuurlijk werk ik ook op zondag!
Ik werk gewoon als het gevraagd wordt en ik kan. Al vind ik het nooit zo fijn, op zondag werken, omdat het ons enige echte samendagje is.
Nu moet ik 3 weekenden werken. Maar ik kan sowieso altijd 1 keer naar de kerk, omdat wij diensten van 7 - 15 hebben en van 14.30 - 23.00. Dus 1 keer kan ik altijd, dat vind ik dan wel prettig. Maar nee zeggen omdat ik naar de kerk wil doe ik nooit. Wel nee zeggen als we bijbelkring hebben, omdat ik dat heel erg belangrijk vindt om af en toe bij te zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 17 mar 2008 19:22

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... ght=sabbat
We hebben een apart topic over "zondag of sabbat", laten we het hier bij de zondag houden.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten