Auto schept groep fietsers Gomarus Scholengemeenschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 28 sep 2007 10:21

leclerc schreef:
Ik snap dat jij als ambtenaar van Rijkswaterstaat het voor hun gaat opnemen maar de Vlietsekade zou best onder Rijkswaterstaat kunnen vallen. En de praktijk wijst uit dat instanties heel vaak naar elkaar wijzen. Dat is bijna inherent aan een bureaucratie.


Geheel toevallig houd ik mij o.a. bezig met de arealen waarover Rijkswaterstaat het beheer voert en in mijn overzicht komt de Vlietsekade niet voor. Maar ik zal nog eens nader informeren bij het wegendistrict.

Dat instanties naar elkaar verwijzen valt zeer te betreuren, maar voor wat betreft het beheer van de wegen is dat vrijwel onmogelijk, daar dit goed is vastgegelegd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 sep 2007 10:25

topkok schreef:weet je ik vind jullie er een heel erg drama van maken.. hoeveel ongelukken gebeuren er niet met mensen die naar school fietsen elke dag.. en ik kan het best begrijpen met zn 5e naast elkaar is heel normaal (deed ik ook) en dan word er 1 keer een groep geschept van het Gomarus dan is er een heel topic met 5 pagina's moeten we over elke ongeluk in Nederland een nieuw topic openen.. kunnen ze er gelijk een nieuwe server bijkopen.. omdat ze het niet meer aankomen...

sorry hoor


Ik vind dit soort reacties net zo ranzig als de hele Engelse keuken en die is ook niet te verteren. Wat een intens harteloze posting!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 29 sep 2007 13:00

Het is misschien wat hard gesteld ja, maar ik begrijp zijn punt wel eigenlijk.
Er gebeurt van alles, en er zijn een hoop nare dingen. Heel veel daarvan laten we lekker langs ons heen gaan, maar zodra het woordje refo er aan vast geplakt kan worden komt het groots hier op de site.
Prima als mensen daarover door willen praten, maar ik kan me zo voorstellen dat iemand het wat overdreven vindt.
Dat zegt nog niet dat je zo'n ongeluk niet erg zult vinden.
pobody's nerfect

Riska

Berichtdoor Riska » 29 sep 2007 14:06

Jo'tje schreef:Het is misschien wat hard gesteld ja, maar ik begrijp zijn punt wel eigenlijk.
Er gebeurt van alles, en er zijn een hoop nare dingen. Heel veel daarvan laten we lekker langs ons heen gaan, maar zodra het woordje refo er aan vast geplakt kan worden komt het groots hier op de site.
Prima als mensen daarover door willen praten, maar ik kan me zo voorstellen dat iemand het wat overdreven vindt.
Dat zegt nog niet dat je zo'n ongeluk niet erg zult vinden.

Misschien heb je gelijk. Maar ik denk dat er hier meer aan de hand is: het ging niet om één of twee jongeren, het ging er om 13 in een situatie die als het erop aankomt, alle dagen weer kan gebeuren.
En ja, als er dan broers of zussen bij betrokken zijn, dan raakt dat meer. Dan is het geen ver-van-mijn-bed-show meer.

Gebruikersavatar
John
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2002 02:24
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor John » 29 sep 2007 15:04

Helemaal eens met voorgaande reactie. Het is ook vrij uitzonderlijk dat een ongeluk tussen fietsers en een auto een aantal uren lang als eerste item in het radio 1 journaal komt. En dan niet van de reformatorische omroep ofzo, maar gewoon van de NOS.

Ofwel, logisch dat er ook op Refoweb aandacht aan wordt besteed. Zeker nu het ook nog familie en bekenden van refowebbers betreft.
Niet wat je bent, maar wie je bent!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 29 sep 2007 17:09

Jaja, rustig dat begrijp ik ook wel ;)

Maar over het algemeen genomen staan er wel vaker 'nieuwsberichten' of onderwerpen in de lijst waarvan ik denk: is dat zo bijzonder?

Natuurlijk was dit een vreemd ongeluk en ja, het is iets wat telkens weer kan gebeuren. De aandacht is ook absoluut niet verkeerd! Het blijft een wonder dat er geen doden zijn gevallen.

Mijn bedoeling was alleen om het voor Topkok op te nemen, die meteen als harteloos werd bestempeld toen hij dit wilde aankaarten. Hij zei het wat overdreven, maar ik begreep zijn punt wel. Dat is alles.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Berichtdoor Dirk » 29 sep 2007 17:40

leclerc schreef:Ik hoorde ook dat de automobiliste tegenover de dependance van de Gomarus schijnt te wonen en dat wat mensen als wraak haar ruiten hebben ingegooid :|


alsdit waar is: BAH!

en verder, zie refonieuws
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2007 15:56

Dirk schreef:
leclerc schreef:Ik hoorde ook dat de automobiliste tegenover de dependance van de Gomarus schijnt te wonen en dat wat mensen als wraak haar ruiten hebben ingegooid :|


alsdit waar is: BAH!

en verder, zie refonieuws


:shock: :shock: :shock:

als dat zo is. VRESELIJK wat een tuig. :| :| :|

topkok

Berichtdoor topkok » 30 sep 2007 16:06

Optimatus schreef:
Ik vind dit soort reacties net zo ranzig als de hele Engelse keuken en die is ook niet te verteren. Wat een intens harteloze posting!


dan vind ik jouw posting ook harteloos.. jij begrijpt gewoon niet wat ik schrijf...

Jo'tje begrijpt het wel... ik zeg niet dat er geen aandacht aan besteed mag worden.. maar je kunt dingen ook overdrijven

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 sep 2007 23:23

Er zit één ventje bij dat ik ook ken en dat ventje heeft het wonderbaarlijk overleefd. Er zijn meer mensen die bekenden hebben die bij dit ongeluk betrokken zijn.

Ik las dat er nog drie mensen in het ziekenhuis liggen. Ik hoop dat ook hun een snel en volledig herstel gegeven wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2007 07:47

Optimatus schreef:Er zit één ventje bij dat ik ook ken en dat ventje heeft het wonderbaarlijk overleefd. Er zijn meer mensen die bekenden hebben die bij dit ongeluk betrokken zijn.

Ik las dat er nog drie mensen in het ziekenhuis liggen. Ik hoop dat ook hun een snel en volledig herstel gegeven wordt.

Dat is nog maar de vraag: één van hen heeft een dwarslaesie...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 okt 2007 09:46

:?

in de tijd dat je nu aan het roepen bent dat er niet zoveel aandacht voor moet wezen, kan je beter bidden voor deze jongeren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2007 11:27

Gerdien B. schreef::?

in de tijd dat je nu aan het roepen bent dat er niet zoveel aandacht voor moet wezen, kan je beter bidden voor deze jongeren.


Jij hebt dus duidelijk het punt niet begrepen.
En niet zo gauw oordelen, want wat weet jij er nou van waarvoor ik bid?

Nogmaals, voor de overduidelijkheid: ja het is erg, en ja natuurlijk mag daar over gesproken worden en moet daar voor gebeden worden en natuurlijk hopen we allemaal dat het goed afloopt voor zover mogelijk.
Ik begreep het punt van Topkok, dat is alles.

Dat is nog maar de vraag: één van hen heeft een dwarslaesie...

Meenn, dat is wel heftig. Mensen spraken van een wonder dat iedereen het heeft overleefd, laten we dan ook in dit geval hopen op Gods wonderen!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 okt 2007 12:04

Riska schreef:
Optimatus schreef:Er zit één ventje bij dat ik ook ken en dat ventje heeft het wonderbaarlijk overleefd. Er zijn meer mensen die bekenden hebben die bij dit ongeluk betrokken zijn.

Ik las dat er nog drie mensen in het ziekenhuis liggen. Ik hoop dat ook hun een snel en volledig herstel gegeven wordt.

Dat is nog maar de vraag: één van hen heeft een dwarslaesie...


Is dat per definitie blijvend?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2007 12:19

Nee, met behulp van revalidatie kunnen in sommige gevallen gedeeltelijk de functies weer worden hersteld. Maar in andere gevallen is dat weer niet zo, ligt eraan in hoeverre de zenuwen in het ruggemerg echt beschadigd zijn. Als je even gaat googlen kom je al een hoop te weten, maar het verschilt dus per geval. Weet jij er meer over Riska?
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 108 gasten