Auto schept groep fietsers Gomarus Scholengemeenschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2007 12:25

Jo'tje schreef:Nee, met behulp van revalidatie kunnen in sommige gevallen gedeeltelijk de functies weer worden hersteld. Maar in andere gevallen is dat weer niet zo, ligt eraan in hoeverre de zenuwen in het ruggemerg echt beschadigd zijn. Als je even gaat googlen kom je al een hoop te weten, maar het verschilt dus per geval. Weet jij er meer over Riska?

Ik heb begrepen dat er goede hoop is dat door revalidatie het goed komt. Maar het gat wel een heel lange tijd duren.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 okt 2007 22:49

Wow! Hoe heftig! Hoe hoog zit de beschadiging?

Riska

Berichtdoor Riska » 02 okt 2007 06:40

mij niet bekend helaas...

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 15 okt 2007 22:02

Bij een jongen is de kans dat het goed komt (lees: dat hij nog normaal kan lopen) helaas miniem geworden. Een andere jongen heeft twee gebroken benen en twee gebroken polsen. Beiden zitten in een rolstoel en revalideren (voor zover mogelijk is)...

Edit:
Er is nog steeds geen politierapport. Hoogstwaarschijnlijk komt doordat het de versie van de bestuurder nog niet bekend is. De vrouw schijnt ergens inmiddels opgenomen te zijn. De politiek laat niets los over de situatie van de vrouw.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

André

Berichtdoor André » 15 okt 2007 22:55

TKF schreef:Bij een jongen is de kans dat het goed komt (lees: dat hij nog normaal kan lopen) helaas miniem geworden. Een andere jongen heeft twee gebroken benen en twee gebroken polsen. Beiden zitten in een rolstoel en revalideren (voor zover mogelijk is)...

Edit:
Er is nog steeds geen politierapport. Hoogstwaarschijnlijk komt doordat het de versie van de bestuurder nog niet bekend is. De vrouw schijnt ergens inmiddels opgenomen te zijn. De politiek laat niets los over de situatie van de vrouw.
Sterkte gewenst TKF, we kunnen bidden voor deze jongens, ook al zijn de menselijke prognoses niet positief, toch mogen we aan God vragen of Hij genezing wil schenken, Zijn wil geschiedde.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23579
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2007 08:00

en ook voor de bestuurster
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

André

Berichtdoor André » 16 okt 2007 12:41

Marnix schreef:en ook voor de bestuurster
Sorry, even vergeten :oops:

Gebruikersavatar
debbie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 dec 2004 11:18
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 30 okt 2007 12:30

hoe is het nu met de jongelui en de vrouw?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2007 18:25

ARKEL - De politie weet nog steeds niet wat de toedracht is van het verkeersongeval dat op 14 september in Arkel plaatshad. Twaalf leerlingen van de reformatorische scholengemeenschap Gomarus raakten gewond toen ze werden geschept door een 45-jarige automobiliste uit Gorinchem.

Het ongeval gebeurde rond acht uur op de Vlietskade in Arkel. De auto belandde na de botsing in de sloot. Twee scholieren kwamen onder het voertuig terecht. Er werden diverse brandweervoertuigen en tien ambulances ingezet. Ook twee traumahelikopters schoten te hulp. Bij het ongeluk raakten in totaal dertien fietsers gewond.

De politie heeft niet kunnen achterhalen hoe hard de vrouw heeft gereden, zo maakte ze donderdagmiddag bekend. Ze weet alleen dat de vrouw op het moment van de botsing tussen de 25 en 30 kilometer per uur reed. De Gorinchemse was niet onder invloed van drank, drugs of medicijnen. Ze onderzoekt nog of de vrouw achter het stuur aan het bellen was. Op medisch advies is de vrouw zelf nog altijd niet gehoord.

Als alle onderzoeken zijn afgerond neemt justitie een besluit over eventuele vervolging.

De leerlingen van de Gomarus, hun ouders en andere betrokkenen bij het ongeval zijn donderdag door de politie geïnformeerd.

HarmenV
Mineur
Mineur
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 okt 2006 18:20
Locatie: Genemuiden

Berichtdoor HarmenV » 24 nov 2007 15:42

Ik zag dit vanmorgen in de krant staan:

Van de fiets in de sloot
Vriendinnen breken allebei linkerbeen bij ernstig verkeersongeval in Arkel
In de gang bij Joanne Klok (14) uit Leerbroek staat een rolstoel, opgeklapt. In de schuur ligt een fiets, verkreukeld. Twee halflege ballonnen met daarop ”Welkom thuis” hangen in de kamer. Inmiddels loopt Joanne weer rond, met krukken. Net als haar vriendin Sandra de Stigter (14). De twee Gomarusleerlingen fietsten naast elkaar in Arkel toen een auto hen schepte.

Vrijdagochtend 14 september staan de vriendinnen bij de kerk in hun woonplaats, het vaste vertrekpunt voor de fietsgroep naar de Gomarus Scholengemeenschap in Gorinchem. Sandra: „Meestal vertrekken we daar rond halfacht. Onderweg sluiten zich nog een paar andere leerlingen bij ons aan, tot we met een man of dertig zijn.”

Tot op de Vlietsekade, waarlangs een sloot ligt, in Arkel gaat het goed. Joanne: „Een auto kwam ons tegemoet, reed nogal slingerend op ons af. Tegen Sandra, die naast me fietste, zei ik: Als dat maar goed gaat.”

Sandra knikt. „Ik zag de auto ook slingeren. Daarna ging alles heel snel. Een klap heb ik niet gevoeld. Op de slootkant kwam ik weer bij. Naast me lag een meisje dat gilde van de pijn. Zelf had ik ook pijn. Een man hield me vast, zodat ik niet in de sloot gleed. Ik heb een vriendin, die niet gewond was, gevraagd of ze bij me wilde blijven. Kort daarna kwam de eerste ambulance. Er landden twee traumaheli’s. Ik schijn gezegd te hebben: Ik ga niet in dat ding. Maar daar weet ik helemaal niets meer van.”

Joanne kan zich niets herinneren van het ongeval. „De auto kwam op ons af en het eerste wat ik daarna weer weet, is dat ik bijkwam in een ziekenhuis. Ze waren bezig met slangen en ik had een zuurstofmasker op.”

Onder de modder
De twee meiden zijn net als elf andere leerlingen en de bestuurster van de auto gewond. Sandra: „Ik ben als een van de laatsten naar een ziekenhuis gebracht. Alleen m’n linkerbeen was gebroken.” Joanne wordt uit de sloot gevist. „M’n linkerbeen en arm waren allebei gebroken. Een paar ribben gekneusd en ik had een hersenschudding. De eerste dag waren ze ook bang dat ik een longontsteking had opgelopen omdat ik in de sloot was terechtgekomen. De artsen waren bang dat ik het vieze water in m’n longen hadden gekregen.”

Sandra en Joanne worden naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Joanne: „Ik kwam terecht in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. M’n ouders wisten tot halfelf niet waar ik zat.” Haar moeder: „Ik heb alle ziekenhuizen waarheen de slachtoffers zijn gebracht, opgebeld. Bij het laatste vond ik haar.” Joanne: „De mensen van school hadden mij niet herkend, doordat ik helemaal onder de modder zat toen ik uit de sloot werd gehaald.”

Sandra gaat naar een Utrechts ziekenhuis. Een vriendin die niet gewond is geraakt, gaat mee. „Ze hebben daar m’n kleren opengeknipt om me te onderzoeken. Een jongen werd eerst geopereerd. Samen met een bekende uit het dorp die ook gewond was, lag ik te wachten. Onderwijl zagen we op tv het nieuws over het ongeluk. Niet dat ik het toen echt heb gevolgd. Ik had op dat moment veel te veel pijn.”

Agent
De vriendinnen moeten beiden na de operatie een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Sandra mag na zes dagen naar huis, Joanne ligt elf dagen in het ziekenhuis. Sandra: „In het ziekenhuis is ook een agent langsgekomen, in burger. Hij wilde weten wat er gebeurd was.”

Voor de twee meiden is het nog steeds een raadsel waarom de vrouw de groep schepte. Joanne: „Ze schijnt zich ook weinig meer te kunnen herinneren.”

Samen gaan de twee na de herfstvakantie weer naar school. Sandra: „In het krukkenbusje.” Joanne: „De gemeente heeft een busje geregeld, waarmee iedereen die gewond raakte bij het ongeluk naar school kan.” Sandra: „Elke leraar vroeg hoe het met ons ging. In het begin moesten we wel tien keer ons verhaal doen. Iedereen wilde ons duwen en de tas voor ons dragen. Later moesten we het vragen aan de klasgenoten.” Joanne: „Logisch, dan is het nieuwe eraf.”

Inmiddels hobbelen beiden rond op krukken. Joanne staat op en laat enkele plakboeken zien, vol kaarten. „In totaal heb ik meer dan 540 kaarten gekregen. Van mensen uit het dorp, uit de kerk en van school.” Sandra: „Soms van mensen die ik helemaal niet kende.”

De twee weten nog niet wanneer ze weer op de fiets naar school kunnen. Joanne: „Ik heb geen idee wanneer ik weer mag fietsen. Ik probeer eerst maar eens zonder krukken te lopen.” Sandra: „Ik denk dat het de eerste keer heel gek is. Wel spannend in ieder geval.”

Bron: Refdag.nl

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 15 feb 2008 10:01

OM verwijt bestuurster gevaarlijk rijgedrag

DORDRECHT - Volgens het Openbaar Ministerie (OM) had de 45-jarige automobiliste uit Gorinchem die op 14 september een ernstig verkeersongeluk veroorzaakte, waarbij twaalf schoolkinderen en zijzelf gewond raakten, haar snelheid moeten aanpassen.

“Het OM verwijt haar gevaarlijk rijgedrag”, legt justitiewoordvoerster Sandra Ter Horst uit. “Wij vinden dat er sprake is van het overtreden van artikel 5 van de Wegenverkeerswet. Dit artikel gaat over het verkeersgedrag van weggebruikers. Hoewel zij zich aan de maximumsnelheid heeft gehouden had zij in deze situatie, met grote groepen fietsende schoolkinderen op een smalle weg, vaart moeten minderen. De maximale straf die de rechter kan uitspreken is twee maanden hechtenis, een geldboete en twee jaar ontzegging van de rijbevoegdheid.”
Of het waar is dat het OM geen gevangenisstraf zal eisen, maar denkt aan een taakstraf, een geldboete en ontzegging van de rijbevoegdheid, wil de woordvoerster niet ingaan. “Ik wil er wel op wijzen dat we onze eis tussen nu en 17 maart nog zouden kunnen veranderen.”

Bron: Het Kontakt, Alblasserwaard

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 15 feb 2008 10:03

Nog een stukje uit dezelfde krant:



Bestuurster ongeval Arkel wordt vervolgd

GORINCHEM/LEERBROEK - Het Openbaar Ministerie gaat de 45-jarige vrouw uit Gorinchem, die op 14 september op de Vlietsekade in Arkel botste met een groep schoolkinderen, toch vervolgen.

Het OM zal waarschijnlijk een geldboete of taakstraf en ontzegging van de rijbevoegdheid voor een bepaalde periode eisen. Dit alles ondanks het feit dat onderzoek heeft uitgewezen dat zij zich wel aan de maximum toegestane snelheid heeft gehouden

De politie tast nog in het duister over de ware toedracht van het ongeval. Wel is vastgesteld dat zij niet te hard zou hebben gereden, niet mobiel gebeld zou hebben en ook niet onder invloed van alcohol of drugs verkeerde.

Zaterdagmiddag werd op de Gomarus Scholengemeenschap in Gorinchem, de school waarop de kinderen zitten, een besloten slachtofferbijeenkomst gehouden. Tijdens die bijeenkomst deelde de officier van justitie het besluit om te vervolgen mee. “Hoewel de vrouw zich aan de toegestane snelheid heeft gehouden is het OM van mening dat de bestuurster, die door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur verloor, haar snelheid had moeten aanpassen”, aldus de officier die verder, zo blijkt uit mededelingen van één van de aanwezige ouders, liet weten dat het OM voornemens is een taakstraf of een geldboete en ontzegging van de rijbevoegdheid voor een bepaalde periode te eisen. Men is niet van plan een gevangenisstraf te eisen.

Brief
Uit het verhaal van de ouders blijkt dat het verzekeringstechnisch niet zoveel uitmaakt of de vrouw al dan niet wordt veroordeeld. Gezien de leeftijd van de kinderen is de automobiliste sowieso aansprakelijk.

Eind december heeft zij aan alle slachtoffers een brief gestuurd. Zo schrijft ze aan Niels Kortlever, de jongen die vanwege een dwarslaesie zijn verdere leven invalide zal blijven, onder meer dat ze het gebeurde verschrikkelijk vindt en dat ze, zodra Niels of zijn ouders dat aangeven, graag persoonlijk contact met hen wil opnemen.
De automobiliste moet op 17 maart om 14.00 uur in het gemeentehuis van Gorinchem voor de kantonrechter verschijnen.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 feb 2008 10:16

verschrikkelijk voor de jongeren die niet meer 100% zullen herstellen maar ook voor de automobiliste. Het lijkt me een verschrikkelijk schuldgevoel waar je de rest van je leven mee zal leven.
Als ik bedenk dat ik wel eens gedachteloos iets te hard rijd enzo, kan ik me voorstellen dat het mij ook kan overkomen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten