vergeven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23576
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2007 15:16

Ik ook. En als hij keihard is, is er dan wel ruimte voor vergeving? Dan moet je eigenlijk doen alsof er niks gebeurd is en hem vergeven voor iets wat hij helemaal niets als een fout ziet. Tja, in hoeverre je moeder in het verhaal betrekken een optie is weet ik ook niet..... ik zou idd toch kijken naar professionele hulp. Heel veel sterkte!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Berichtdoor Jess » 25 okt 2007 05:38

Gelukkig wordt mijn dagelijks leven er niet altijd door beïnvloed. Het is al lang geleden gebeurd maar toch vergeet ik het niet. Wel is het feit dat het de laatste 2 jaar meer naar boven komt als voorheen.

Bedankt voor jullie meelevende reactie's en PB's. Inhoudelijk ga ik hier verder maar niet te veel op in, want het onderwerp was "vergeving".

Ik betwijfel ook of hij het als een fout ziet en zoals Marnix ook al zei, is er dan ruimte voor vergeving?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 nov 2007 10:51

Het vergeven zal een mooi eind kunnen wezen van het verwerkingsproces. Ik denk dat je het alleen niet van jezelf moet eisen.
Als hij het niet als fout ziet vraagt hij waarschijnlijk ook niet om vergeving. We worden in de Bijbel opgeroepen om te vergeven als de ander daar om vraagt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 nov 2007 19:49

sela schreef:
Cathy schreef:
Gerdien B. schreef:Ik sluit mij bij de vorige postings aan.

Ik ook.


ik ook.


ik ook,
je zat zelf echt niet fout. Onze aardse vaders horen ook afspiegelingen te zijn van onze Hemels Vader en ik kan me niet voorstellen dat die zo iets verschrikkelijks met ons zou doen.
sterkte met de verwerking en vergeving.

Ik kan me trouwens ook best voorstellen dat je zulk soort dingen niet wil of kan vergeven al is die gedachte misschien niet geheel christelijk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2007 00:22

rosekapje schreef:Ik kan me trouwens ook best voorstellen dat je zulk soort dingen niet wil of kan vergeven al is die gedachte misschien niet geheel christelijk.

maar wel heel begrijpelijk en menslijk.

Ik hoorde van de week een verhaal van een vrouw die vanaf haar 8ste misbruikt is. Ze leefde daarna zelf ook door met veel seks omdat dit de enige manier was die zij kende als zijnde lief hebben.
Zij dacht dat God ook nog wel een keer bij haar langs zou komen daarvoor omdat Hij zegt dat Hij liefde is.

Toen moest ik aan dit topic denken. Het is geen christelijke gedachte, maar als mensen je zo kapot hebben gemaakt, kan het, denk ik, haast niet anders dat het ook invloed heeft op je geloof.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten