UIT OF AAN?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 18 mei 2007 18:56

Ze vind het erg dat ze mij pijn doet maar kan en wil niet anders zegt ze
Aragorn schreef:En wat vindt zij ervan dan?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2007 09:17

Hoe komt dat dan, dat ze er ineens zo tegen is? Dat komt meestal niet zo van het ene op het andere moment.

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 19 mei 2007 13:39

Hoi Lalage,
dat kwam ook niet zomaar, het begon met het afvragen waarom alles zo gebeurde, daarna woede om dingen die niet eerlijk waren, zo ging het steeds een stapje verder, tot op een keer het moment daar was dat het haten van Jezus werd. Er zijn nog heftigere dingen gebeurd en gezegt, maar deze vertel ik liever niet zo op het forum
Groeten,
Kees

Lalage schreef:Hoe komt dat dan, dat ze er ineens zo tegen is? Dat komt meestal niet zo van het ene op het andere moment.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2007 20:31

Hmmmz herkenbaar... zou weleens met haar willen praten ;) maar daar zal ze wel geen zin in hebben. Het is soms erg moeilijk om de kerk en kerkmensen en God te onderscheiden: als je teleurgesteld bent in de kerk of haar leden, dan heb je vaak de neiging om ook aan God te gaan twijfelen, terwijl God onafhankelijk is van een kerk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2007 15:29

Dat lijkt me nog het irritantste: van die mensen die met je willen gaan praten omdat ze je wel denken te begrijpen en dat het iets is dat vanzelf wel over gaat als ze je even uitleggen hoe het dan écht zit.

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 21 mei 2007 20:42

Het gaat heel iets beter,:)
Ze wil er aan gaan werken, na veel gesprekken
een klein lichtpuntje:)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2007 21:56

Waar wil ze aan werken?

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 22 mei 2007 17:17

Aragorn schreef:Waar wil ze aan werken?


Aan het zo hatelijk doen, ze wil weer gaan bidden,
er is dus een kleine opening, maar ik weet uit ervaring
dat ze zo gauw terug valt, weer weg dwaalt:S

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 22 mei 2007 17:58

Erg moeilijke situatie Keesje!! Helaas kan ik je geen advies geven!! Weet ook niet wat ik in zo'n situatie doen zou.

Heel veel sterkte toegewenst in het maken van je keuzes!!

Ff n vraagje: Hoe staan jouw ouders er tegen over? En haar ouders?
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mei 2007 18:00

Waarbij je er dus van uitgaat dat de weg die jij bewandelt de juiste is..

Heb jij haar vanuit je geloof antwoorden kunnen geven op de vragen waar ze zo dringend antwoord op wilde? En gaat ze weer bidden omdat jij het wil, of omdat ze denkt dat het juist is?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Storm
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2007 00:41

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 19:00

Haat en liefde liggen dicht bij elkaar. Het haten van iets waar je eerst liefde voor voelde, is vaak een kwade reactie op dingen die gebeurd zijn.
Het tegenovergestelde van liefde is onverschilligheid. Als je vriendin onverschillig tegenover het geloof in het algemeen zou staan, denk ik niet dat haar houding snel zal veranderen.
Maar iemand die bidt, doet dit toch niet als hij niet gelooft? Ik bedoel, het is toch zinloos om bij iemand aan te bellen waarvan je weet dat hij niet thuis is?

Ik zou zeggen, laat haar vrij... en beslis voor jezelf of jullie relatie buiten dit om de moeite waard is om voor te blijven vechten!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: UIT OF AAN?

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2007 19:10

Keesje schreef:Hoi allemaal,
Ik zit met een n groot probleem, ik heb nu een jaar verkering en sinds een paar maanden wil mijn vriendin niets meer van het geloof af weten. Zij haat alles, ik heb het hier erg moeilijk mee. nu is mijn vraag of ik het moet uimaken of niet. Ik weet dat ik hier niet mee kan leven. Maar zonder haar kan ik ook niet. ik heb erg nare maanden achter de rug, maar ben er nu wel achter dat ik een keuze moet maken. Kan iemand mij helpen.
Groeten


Wat zijn haar problemen, en valt daar niets aan te doen? Vaak is afkeren van God een gevolg van een verkeerd beeld dat iemand op een bepaalde manier van Hem heeft gekregen. Valt daar niet over te praten? Kan je dat beeld niet bijstellen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 23 mei 2007 09:49

Mijn ouders vinden het heel erg, haar ouders zullen dat ook wel vinden als ze precies weten wat er aan de hand is, maar dat weten ze niet

*Annette* schreef:Erg moeilijke situatie Keesje!! Helaas kan ik je geen advies geven!! Weet ook niet wat ik in zo'n situatie doen zou.

Heel veel sterkte toegewenst in het maken van je keuzes!!

Ff n vraagje: Hoe staan jouw ouders er tegen over? En haar ouders?

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 23 mei 2007 09:51

JialiKelly schreef:Waarbij je er dus van uitgaat dat de weg die jij bewandelt de juiste is..

Heb jij haar vanuit je geloof antwoorden kunnen geven op de vragen waar ze zo dringend antwoord op wilde? En gaat ze weer bidden omdat jij het wil, of omdat ze denkt dat het juist is?


Mss wel omdat ik het wil, maar goed, als ze dan naar God toe gaat met problemen ect..... denk ik dat het beter is dat het zo is dan dat ze helemaal niet bidt

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 23 mei 2007 09:53

Hoi Storm,
buiten dit alles om is onze relatie zeker de moeite waard,verder gaat het super, maar dit is wel heel moeilijk van mij, soms kan ik die strijd niet aan, dan wordt ik gek van mezelf,dan kan ik er niet tegen, een andere keer voel ik juist sterk de kracht van God om mij te helpen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten