Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 01 dec 2007 15:29

Zoals Jan Zijlstra "In de naam van Jezus" uitspreekt, klinkt mij in de oren alsof hij er achteraan kan zeggen "...nog aan toe".
Bepaald niet eerbiedig dus.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 01 dec 2007 16:40

Boekenlegger schreef:Zoals Jan Zijlstra "In de naam van Jezus" uitspreekt, klinkt mij in de oren alsof hij er achteraan kan zeggen "...nog aan toe".
Bepaald niet eerbiedig dus.


alsjeblieft zeg, Wat een loos gepraat!
je hoeft het niet met mijnheer zijlstra eens zijn en sommige theologische bedenkingen hebben. maar blijf alsjeblieft inhoudelijk.
Iemand met jouw IQ moet dat toch wel kunnen?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 01 dec 2007 17:12

kurtyo schreef:
rosalie83 schreef:
Russell schreef:Tsjah, blijkbaar heeft God er toch moeite mee om blijvende resultaten te boeken.

Je hebt geen idee waar je het over hebt :?


Behalve het feit dat de opmerking van Russell wat loos is en niet echt heel veel zegt, vraag ik me wel af waar jouw opmerking vandaan komt, Rosalie. Waarom zou hij niet weten waar hij het over heeft? Ik heb het idee dat Russell een intelligente jongen/jongeman is, die echt wel kennis van zaken heeft. Misschien niet op alle gebieden, maar wie heeft dat wel?
Daarbij kan ik stiekem wel wat in zijn reactie zien. Immers, mensen baseren hun geloof op God en de Bijbel, ze roepen uit naam van Jezus (= God) allerhande dingen en dwingen zogenaamde beloften van Hem af, maar vervolgens is de werking zo dramatisch, dat mensen na enkele dagen, weken of maanden al weer terug bij af zijn... Dat doet toch denken dat God toch niet zo machtig is als beweerd wordt. En dat is niet Gods fout, maar de grote fout van gelovigen, die God kleiner maken door Hem in een hokje te stoppen waarin Hij niet past.

Als iemand uit naam van Jezus (=God) iets roept of eist of wat dan ook, dan wil dat niet zeggen dat als dat dan ook gebeurt, dat Gods wil is. Ik vind dit een terrein met veel vaagheden en ik weet gewoon vaak niet zo goed wat en hoe zeg maar. Maar wat ik wel weet is dat God almachtig is en van iemand die dan zegt 'blijkbaar heeft God er toch moeite mee om blijvende resultaten te boeken' word ik dan echt moe. God heeft daar geen moeite mee.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 dec 2007 17:29

Je zegt: "God heeft daar geen moeite mee", maar waar blijkt dat uit dan? Behalve sporadische genezingen?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 01 dec 2007 18:13

leclerc schreef:
Boekenlegger schreef:Zoals Jan Zijlstra "In de naam van Jezus" uitspreekt, klinkt mij in de oren alsof hij er achteraan kan zeggen "...nog aan toe".
Bepaald niet eerbiedig dus.


alsjeblieft zeg, Wat een loos gepraat!
je hoeft het niet met mijnheer zijlstra eens zijn en sommige theologische bedenkingen hebben. maar blijf alsjeblieft inhoudelijk.
Iemand met jouw IQ moet dat toch wel kunnen?

Ik gaf even een gedachte door, zoals die bij mij opgekomen is, al een tijd geleden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 02 dec 2007 13:25

Mag ik jullie er even op wijzen dat Jantje Zijlstra nog geen één bewezen ziekte blijvend heeft genezen. De ziektes die hij geneest zijn dikwijls van een niet te bewijzen aard of wanneer iemand met kanker genezen wordt is het achteraf toch niet genezen.

Maar terugkomend op dit geval. In een interview heeft mevrouw Vlot gezegd dat ze elke dag 3 keer uit haar rolstoel opstond. Dus voltrok het wonder zich elke dag 3 maal.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 13:56

Mwa, mevrouw Vlot loopt als een kievit, door ons durp.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 02 dec 2007 14:42

jamillah schreef:Mwa, mevrouw Vlot loopt als een kievit, door ons durp.


Maar worden er nu in jullie durp ook genezingsdiensten gehouden?

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 02 dec 2007 15:12

jamillah schreef:Mwa, mevrouw Vlot loopt als een kievit, door ons durp.


:P
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 02 dec 2007 15:27

Zoals ik zei: Ze is genezen van een ziekte waar een hoop verdeeltheid over bestaat en die ook vrijwel niet te bewijzen is. Ik raad je aan je te verdiepen in het onderwerp Posttraumatische dystrofie.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 02 dec 2007 17:31

kurtyo schreef:Je zegt: "God heeft daar geen moeite mee", maar waar blijkt dat uit dan? Behalve sporadische genezingen?

Zo sporadisch zijn die niet. Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt. En ja, dat ik zelf niet beter wordt vind ik dan dus heel ongrijpbaar. Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 20:09

The Engineer schreef:Zoals ik zei: Ze is genezen van een ziekte waar een hoop verdeeltheid over bestaat en die ook vrijwel niet te bewijzen is. Ik raad je aan je te verdiepen in het onderwerp Posttraumatische dystrofie.


Sja, daar ga ik niet over oordelen. Al jaren zijn er in 't durp speculaties over het wel of niet ziek zijn van mevr. Vlot. De een had haar weer druk zien shoppen in een andere stad zonder een centje pijn, de ander weer ergens anders zien huppelen. Al wat ik ervan weet is dat ze vreselijk veel pijn had en op verjaardagen geweest bij een dochter dus wel echt van dichtbij haar pijn gezien. Zoiets fake je niet al die jaren. En nu is ze beter. Wat moet ik ervan zeggen engineer?

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 02 dec 2007 20:49

The Engineer schreef:Zoals ik zei: Ze is genezen van een ziekte waar een hoop verdeeltheid over bestaat en die ook vrijwel niet te bewijzen is. Ik raad je aan je te verdiepen in het onderwerp Posttraumatische dystrofie.

Daar gaan we weer...
Bij mevrouw Vlot was het nu een typisch geval van een wetenschappelijk bewezen aandoening.
Ik raad je aan eens te gaan kletsen met de artsen bij het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Die kunnen wat gaan vertellen wat op de foto's stond etc.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 03 dec 2007 08:15

Bij mevrouw Vlot was het nu een typisch geval van een wetenschappelijk bewezen aandoening.


Ik ken het verhaal, ik heb het al uitgediept. Eén van de kenmerken van de genoemde ziekte is dat de oorzaak niet te zien is, alleen het gevolg. Het gevolg is botontkalking en zwakker wordende spieren. Ook kan de patiënt zijn eigen ziekte in stand houden.

Sja, daar ga ik niet over oordelen. Al jaren zijn er in 't durp speculaties over het wel of niet ziek zijn van mevr. Vlot. De een had haar weer druk zien shoppen in een andere stad zonder een centje pijn, de ander weer ergens anders zien huppelen. Al wat ik ervan weet is dat ze vreselijk veel pijn had en op verjaardagen geweest bij een dochter dus wel echt van dichtbij haar pijn gezien. Zoiets fake je niet al die jaren. En nu is ze beter. Wat moet ik ervan zeggen engineer?


Ik geloof best dat ze een vorm van ziekte gehad heeft. Ik stel alleen de vraag welke ziekte. Ook is het niet relevant om van horen zeggen te hebben dat iemand die of die heeft zien lopen. Dat is zo speculatief, daar heb ik ervaring mee.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 dec 2007 09:13

Rosalie83 schreef:Zo sporadisch zijn die niet.


Wat is sporadisch op een wereldbevolking van miljarden? Ik vraag me ten zeerste af hoeveel mensen genezen worden.

Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt.


- Wat is vaak?
- Blijvend?
- Van welke ziekten/aandoeningen?
- Is het gerechtvaardigd om je eigen ervaringen als bindend te zien voor de wereldwijde situatie?

Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.


En ik betwijfel dat ten zeerste, ik vermoed dat er andere oorzaken te vinden zijn voor de genezingen. En als die er niet direct zijn, zie ik nog altijd niet geen reden om het aan God toe te schrijven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 77 gasten