Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
zekharyahu
Sergeant
Sergeant
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 sep 2002 11:38

Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

Berichtdoor zekharyahu » 30 mar 2007 14:36

De media zijn er meegevuld, maar op refoweb is er zelfs geen enkele post te vinden over deze wonderlijke genezing. Toch maar even een topic openen. Erg bijzonder! Het is leuk om de reacties te lezen bij het artikel.

Er wordt ook een dankdienst gehouden, waarbij iedereen uitgenodigd is.

Ik weet dat het een geladen onderwerp is binnen de reformatorisch wereld, maar we kunnen vast proberen om hier om een beheerste manier over te praten :)

Op vrijdag 26 maart 2007 schreef het AD schreef:Wonderlijke genezing in Bleskensgraaf
Door FRANK VAN DEN ELSEN


Na 17 jaar helse pijn en voornamelijk liggen, staat Janneke Vlot op 4 maart van dit jaar op uit haar rolstoel en loopt.

‘Ongelooflijk,’ luidt de letterlijke reactie van het Erasmus Medisch Centrum.

Teus Vlot uit Bleskensgraaf, een diepgelovig mens, heeft in 2004 op het punt gestaan alle bladzijden uit zijn bijbel te scheuren waarop wonderbaarlijke genezingen plaatsvonden. Zo groot waren op dat moment de vertwijfeling en boosheid over het lijden van zijn zieke vrouw Janneke en hun hele gezin. Maar hij liet zijn bijbel heel. ,,Ik bad om vertrouwen en kreeg het. Boosheid lost niets op.’’
Janneke (44) zelf is geen moment vertwijfeld of boos geweest. ,,Ik heb altijd gezegd: God maakt geen fouten.’’ In een rondzendbrief aan familie en vrienden schreef ze in 2004: ‘Eens zal ik genezen zijn en lopen’. Ze bedoelde destijds: misschien in dit leven, misschien in de hemel, verduidelijkt ze nu.

Het gebeurde in dit leven. Om precies te zijn: op de avond van 4 maart 2007, in Leiderdorp.
Tijdens een genezingsdienst kondigt de evangelist Jan Zijlstra aan dat ‘God door deze vrouw grote dingen gaat doen’. Het volgende moment stapt Janneke wat onwennig uit haar rolstoel en loopt. Stampt op de grond, zonder pijn. Schatert het uit. En stopt vervolgens niet meer met lopen.

Teus (45), eigenaar van een bedrijf in scheepsdieselmotoren en werkgever van 75 mensen, zegt: ,,Ik heb er jaren om gebeden. Ik geloof erin. Maar als het gebeurt, vallen je ogen uit je kassen.’’
Dezelfde nacht pakt Janneke thuis een fiets, stapt op en rijdt weg alsof ze niet anders gewend is. Teus en de kinderen staan er huilend naar te kijken. De pijn is weg. Janneke slaapt weer normaal en wordt fris wakker.
Ze leed sinds 1990 na een val op haar knie aan posttraumatische dystrofie, een ziekte die gepaard gaat met helse pijnen. Door jarenlang voornamelijk liggen liep ze hernia’s op. Zenuwen en spieren raakten steeds verder beschadigd en botten ontkalkt. Talloze pijnlijke behandelwijzen, operaties en medicaties in even zo veel ziekenhuizen, leverden nooit het gewenste resultaat op, wel heel veel ellendige bijwerkingen.

In een gestaag tempo werd Janneke meer invalide en hulpbehoevend. ,,De eerste jaren waren vooral ongemakkelijk. Ik werd een gast in mijn eigen huis, terwijl ik zo graag een goede vrouw en moeder wilde zijn. Maar de laatste jaren heb ik me echt dood in mijn eigen lichaam gevoeld.’’
Vorig jaar nam ze deel aan een groot wetenschappelijk onderzoek onder dystrofiepatiënten door het Erasmus Medisch Centrum. De fysieke schade was onomkeerbaar, de kans op een normaal leven nihil, concludeerden de artsen na intensief onderzoek.
Des te groter is het wonder. Na de genezing zijn Janneke en Teus opnieuw bij het onderzoeksteam geweest. ,,Niet voor onszelf, wij twijfelden niet. Maar voor de artsen. Toen de testresultaten kwamen, stonden wij én alle onderzoekers met tranen in de ogen.’’
Teus: ,,Het is geen wonder van genezing, maar een wonder van schepping. Alles wat in Jannekes lichaam kapot was, is letterlijk als nieuw. Dat zie je op de foto’s. Haar ‘slechte been’ is nu beter dan het goede. God levert geen half werk. Wat hij deed in de bijbel, doet hij anno 2007 nog steeds.’’

Het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, dat net als als alle ziekenhuizen doorgaans terughoudend is met toelichtingen op individuele gevallen, bevestigt de genezing. Woordvoerder David Drexhagen: ,,Mevrouw is inderdaad helemaal genezen en wij hebben er geen medische verklaring voor. Het is ongelooflijk.’’
Teus: ,,Ik heb een vrouw die ineens 25 jaar jonger is. Ik ben ’s avonds bekaf.’’ Janneke: ,,Ik geniet intens van de kleinste dingen. Over alles ligt een nieuwe glans.’’

Jan Zijlstra meldt telefonisch desgevraagd dat regelmatig wonderen gebeuren tijdens zijn diensten in Leiderdorp. ,,Ook genezingen die medisch ‘onmogelijk’ zijn. Wij turven ze niet, maar ik krijg vaak getuigenissen terug zoals die van Janneke Vlot. Niet ík genees mensen. Ik vraag het aan God de Almachtige.’’

Waarom God ‘pas’ na 17 jaren optrad? Waarom uitgerekend via deze evangelist en niet in hun eigen hervormde kerk in Bleskensgraaf of gewoon thuis op de bank? Allemaal vragen die ook Janneke en Teus zichzelf hebben gesteld, maar waarop ze het antwoord niet weten.
Janneke: ,,Ik moest deze weg bewandelen en nu moet ik de boodschap verkondigen dat Hij, ook in deze tijd, dichtbij de mensen wil komen, ter bemoediging van iedereen die het nu zwaar heeft. God werkt dwars door alle kerkmuren heen en stelt geen voorwaarden.’’

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 30 mar 2007 14:47

Je bent me voor! :)

Zie ook:
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/a ... 254451.ece
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6105 ... erdam.html

Ach, Google gewoon op 'Janneke Vlot' en je ziet dat tig (niet-christelijke) kranten en websites schrijven hierover! Gaaf! God wordt op deze manier groot gemaakt! Ik ben benieuwd of het RD hier nog over gaat schrijven. Ze kunnen er niet omheen volgens mij!

Wat een enorm wonder! Natuurlijk gebeurt dit vaker, maar ik vind het wel heel goed dat ze de media opzoeken. Iedereen moet weten dat dit soort dingen gebeuren! God is goed!

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 30 mar 2007 15:07

Wellicht mag ik jullie wijzen op het regionale sufferdje Het Kontakt

http://www.hetkontakt.nl

Daar staat ook te lezen dat er een meisje uit mijn dorp (van mijn 10-erclub) ook wonderbaarlijk is genezen.
Zaterdag is er een dankdienst.

Janneke Vlot ken ik overigens ook uit mijn bl'graafse periode. ik begreep dat zij ook bij hart van nederland is geweest etc.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Othello
Kapitein
Kapitein
Berichten: 880
Lid geworden op: 15 feb 2006 23:05

Berichtdoor Othello » 30 mar 2007 15:37

Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden aan toe zijn.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 30 mar 2007 16:03

Ha, idd. Iedereen in Bleskensgraaf kreeg een bloembolplantjedinges. :P

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 30 mar 2007 16:19

Ik heb het gezien op SBS 6 en volgens mij was dat inderdaad in Hart van Nederland.

Ik vond het ontzettend mooi dat ze zei dat als ze misschien wel weer terug zou vallen in haar ziekte ze dan God nog steeds ontzettend dankbaar was voor de weken waarin ze volledig gezond mocht genieten van alle dingen die ze daarvoor niet kon!

Shout to the Lord! Echt geweldig!

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 30 mar 2007 16:23

oh wat geweldig.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 30 mar 2007 16:27

Ik vind het echt een moeilijk iets. En tot op heden heb ik geen enkel idee wat ik er van moet vinden. Wel heb ik gemerkt dat nuchter Bleskensgraaf er wat sceptisch over is..

Gebruikersavatar
reform
Moderator
Berichten: 1316
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:58
Locatie: Col de Sarenne (alt. 1999 mt)

Berichtdoor reform » 30 mar 2007 17:02

Othello schreef:Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden aan toe zijn.


Ik bespeur wat scepticisme bij jou. Waarom zou je aan de genezing moeten twijfelen.....op die manier doe je de werking van de Heilige Geest echt tekort.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2007 17:06

Ach, voor een waar gelovige zou dit toch geen enkele opzienbarendheid moeten zijn?

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 30 mar 2007 17:08

Waarom zou het nu niet kunnen, en toen wel, alleen hier hoor je het niet, maar God is nog steeds de zelfde als toen, als je maar in Hem blijft geloven.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 30 mar 2007 17:10

Wat is 'waar gelovig' 8)

De hervormde kerk in Bles heeft er volgens mij ook niet veel aandacht aan besteed in de dienst. De kerkeraad wist niet goed wat ze ermee aanmoesten.

@Reform: Dat jij gelooft dat het het werk van de HG is, wil niet zeggen dat iedereen dat gelooft :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2007 17:12

Smurffie schreef:Wat is 'waar gelovig' 8)

In dit geval: de bijbel voor 100% serieus nemen. Maarja, dat doen de meeste mensen die zich christen noemen niet. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 30 mar 2007 18:31

'k Ken mensen die naar Nigeria geweest zijn, één of andere Joshua die daar genees sessies houdt, ze komen genezen terug, hebben geen rolstoel meer nodig, kunnen weer gaan werken, artsen staan versteld, nog geen jaar later is alles in verergde vorm terug, met het vreemde feit dat de vrouw van het gezin, die niets mankeerde, nu net als haar man in een rolstoel zit, nu beiden met MS 8-[

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2007 18:48

Cisca schreef:'k Ken mensen die naar Nigeria geweest zijn, één of andere Joshua die daar genees sessies houdt, ze komen genezen terug, hebben geen rolstoel meer nodig, kunnen weer gaan werken, artsen staan versteld, nog geen jaar later is alles in verergde vorm terug, met het vreemde feit dat de vrouw van het gezin, die niets mankeerde, nu net als haar man in een rolstoel zit, nu beiden met MS 8-[

Daar noem je dan ook wel een dubieuze naam...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten