meeschrijven met een preek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dorine88

meeschrijven met een preek

Berichtdoor dorine88 » 21 mar 2007 17:33

Ik heb misschien een gekke vraag:

Ik ben net nieuw in een kerk en er preekt altijd een goede dominee. Ik kan goed mijn aandacht erbij houden maar ik zou graag later in de week alles nog een keer willen nalezen. Is het vreemd als ik mee ga schrijven met de preek. Ik ben er dus net nieuw en niemand anders schrijft mee met de preek...

Wat vinden jullie? :oops:

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 21 mar 2007 17:38

gewoon doen!! Ik neem ook altijd een aantekenboekje mee. Soms zijn het aantekeningen over de preek. Soms teken ik iets of krijg ik ideeen die gerelateerd zijn aan de inhoud van de preek.

Ik vindt het eigenlijk vreemd dat niet meer mensen dit doen. Bij een college van 45 minuten schrijft iedereen vellen vol . . .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2007 17:49

Bij ons doet wel een aantal mensen het en in andere kerken zie ik het nog meer gebeuren.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 21 mar 2007 18:29

gewoon doen joh! Ik doe het ook. De ene keer is het 1 velletje vol, de andere keer 5. De eerste keer keek men ook raar, tweede keer niet meer. Ze zijn er zelfs zo aan gewend dat er soms weleens iemand vraagt om een blaadje uit mijn boekje, zodat het onrustige kind dat ze meegenomen hebben even kan tekenen 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 21 mar 2007 18:46

oké ik denk dat ik het dan ook gewoon moet doen, maar omdat ik nieuw ben en verder nieumand het doet, durf ik niet heel goed :)