zondagsrust

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

zondagsrust

Berichtdoor topkok » 19 mar 2007 16:16

werken op zondag...


Koopzondagen...


Hoe kijk jij hier tegen aan..
met natuurlijk de 10 gebodenn in ons achterhoofd
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. 9 Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, 10 maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. 11 Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 19 mar 2007 16:19

Werken op zondag indien nodig. De zorg bijv. Verder zoveel mogelijk vermijden. De echt principieële mensen zullen zelfs niets kopen bij winkels die ook op zondag geopend zijn, maar dat vind ik dan weer een beetje overdreven. Hoewel het iemands goed recht is natuurlijk :)

topkok

Berichtdoor topkok » 19 mar 2007 16:26

daar ben ik het inderdaad ook mee eens.. maar wanneer een hotel ook open is op zonda.. mensen zijn op vakantie geen plek om voor zichzelf eten te koken. Dan is de zorg natuurlijk ook onvermijdbaar hoe zit dat dan..

Ik heb een aantal keren gewerkt op zondag. het is een vreemd gevoel.. jij ben aan het werk en de mensen die je goed kent zitten in de kerk!!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 19 mar 2007 18:03

Toen wij op wintersport waren moesten we wel uit eten 's avonds, omdat we in een hotelkamer zaten, maar toch vond ik het gevoelsmatig niet echt fijn. Maarja, je moet soms wel, of je zou nooit meer in een hotel kunnen overnachten op zondag...Of een met all in, maarja, das weer zo duur...

Lastige situatie
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 mar 2007 18:09

Ik heb verder geen moeite met werken of kopen op zondag. Zolang ik iig. een keer naar de kerk kan gaan.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 mar 2007 18:10

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 19 mar 2007 18:27

Liever niet.

topkok

Berichtdoor topkok » 19 mar 2007 19:14

CGK<3 schreef:Liever niet.


waarom niet.. en soms is het toch ook niet te vermijden

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 19 mar 2007 19:30

MissF schreef:Of een met all in, maarja, das weer zo duur...

Lastige situatie



hoeft er in een all-inn hotel dan niemand te koken? het enige is dat je het vooraf betaald, maar het lijkt me niet dat het eten ook vooraf gekookt wordt :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 19 mar 2007 19:43

Toen wij op wintersport waren moesten we wel uit eten 's avonds, omdat we in een hotelkamer zaten, maar toch vond ik het gevoelsmatig niet echt fijn. Maarja, je moet soms wel, of je zou nooit meer in een hotel kunnen overnachten op zondag...Of een met all in, maarja, das weer zo duur...

Lastige situatie


Ik wou maar net zeggen, waar komt het eten op zondag dan wel vandaan? Dan zou je op zondag niet in een hotel moeten gaan zitten lijkt mij. Ik heb wel altijd gewerkt op zondag in mijn vorige baan. Om eerlijk te zijn doet het me niets dat ik dan werk. Het gaat mij om het idee van rust en bezinning. Niet zozeer het kerkgaan of het niets mogen doen op die dag.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 19 mar 2007 19:49

Gaaaan we weer. Lees eerst dat andere topic maar. Kijken wat er nog voor meerwaarde hangt aan deze discussie.
pobody's nerfect

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 19 mar 2007 19:50

MissF schreef:Toen wij op wintersport waren moesten we wel uit eten 's avonds, omdat we in een hotelkamer zaten, maar toch vond ik het gevoelsmatig niet echt fijn. Maarja, je moet soms wel, of je zou nooit meer in een hotel kunnen overnachten op zondag...Of een met all in, maarja, das weer zo duur...


Volgens mij kun je dat heel makelijk op lossen door een dag van te voren eten in te kopen, als je hier bezwaren tegen hebt.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

topkok

Berichtdoor topkok » 19 mar 2007 20:48

jah teuntje een geweldig oplossing eten halen.. word het lekker koud.. maar kan je werken als christen voor mensen die weg zijn voor hun plezier.. dat is eigenlijk de vraag waar ik mee zit

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2007 21:13

Als je je echt aan dat gebod wilt houden, moet je de zaterdag als rustdag houden.

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 19 mar 2007 21:35

topkok schreef:jah teuntje een geweldig oplossing eten halen.. word het lekker koud.. maar kan je werken als christen voor mensen die weg zijn voor hun plezier.. dat is eigenlijk de vraag waar ik mee zit


Ik bedoel niet dat je warm eten moet gaan halen, maar je kunt ook gewoon brood gaan halen, als je er op tegen bent om uit eten te gaan.
Ja dat moet je voor jezelf uit maken, als jij daar moeite mee hebt moet je het niet doen.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten