Niet verliefd, gelukkig getrouwd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2007 11:27

Je kunt ook trouwen als je niet voortdurend op elkaars lip wilt zitten hoor. Veel mensen hebben de behoefte om af en toe alleen te zijn, dat is geen belemmering voor een huwelijk. Moet je natuurlijk wel een huis met minstens twee kamers gaan bewonen ;)
Ik weet nog dat ik hoorde van een stel dat nooit bij elkaar op de kamer had geslapen en die gingen drie weken op huwelijksreis. Dat vond ik wel erg lang en dat zei ik ook, dat ik dat nooit zou willen met Borkdude, zo lang samen op elkaars lip. Wij hebben aan 10 dagen vakantie altijd wel genoeg, dan willen we wel weer even wat apart doen. Er waren mensen die daar heel raar op reageerden, die vonden dat gek en vooral dat ik dat zomaar zei, terwijl ik het helemaal niet raar vind.
Je zit niet aan elkaar vast geplakt. Ik vind het gezonder om ook dingen alleen te doen dan dat je je vriendje altijd mee moet nemen (wat twee vriendinnen van mij altijd doen *zucht*)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 11:31

Het ligt er ook maar net aan hoe jij en hij in elkaar zitten. Als je beide graag veel vrijheid hebt dan is dat zo goed op te lossen. Als je beide graag steeds samen op pad wilt is dat ook geen probleem lijkt mij. Je moet het wel beide willen.
Lastiger wordt het als de een meer vrijheid wil dan de ander. Zie daar dan maar is evenwicht in te vinden
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2007 11:35

Daar moet je dus in je verkeringstijd achter zien te komen: wat verwacht je van elkaar? Moet je mee naar elk feestje dat de ander heeft of vind je het heel normaal om alleen te gaan?

Ik vind het met die vriendinnen soms wel vervelend, heb ik al eens een keer over gepost. Dat ik denk van: kan je dan nooit 's zonder hem op pad. Een andere studiegenoot van me is het andere uiterste: die neemt nooit haar vriend mee naar verjaardagen, dat vinden de anderen wel jammer, omdat we hem nog nooit hebben gesproken. Je bent toch benieuwd naar met wie ze samenwoont.

Wij hebben trouwens een paar maanden voor we trouwden een weekend gedaan van de kerk, waarin allerlei onderwerpen werden besproken. Dat was erg goed, juist ook om de ervaringen van oudere stellen te horen. Dat vond ik erg waardevol. We mochten ze alles vragen, ook wat meer persoonlijke dingen en zij waren ook heel open. Eigenlijk zouden we ook een mentorkoppel krijgen, maar dat is een beetje doodgebloed. Ik denk wel dat het erg goed kan zijn om een ouder stel te hebben waar je goed mee kunt praten over het huwelijk en wat daar allemaal bij komt kijken. Er zijn natuurlijk ook goede boeken over geschreven.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 11:38

Dat klinkt idd goed.
Echt met mensen praten is toch altijd weer fijner dan het uit boekjes halen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2007 11:44

Ja, het is een stuk realistischer ;)
Er zijn trouwens heel veel cursussen voor getrouwde stellen. Mijn ouders hebben in hun eigen gemeente een cursus gedaan aan de hand van een boekje. Was echt leuk om te zien hoe ze ermee bezig waren en nieuwe dingen ontdekten, ook al zijn ze al 26 jaar getrouwd.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 12:02

Je hoort dat steeds vaker dat er zulk soort cursussen zijn. I vind het ook goed!

vroeger sprak je nooit over waar je tegen aanliep en hield je altijd iedereen voor dat het goed ging ook al was het een zooitje achter de voordeur. Zo kan je ook van elkaar leren en problemen waar je tegen aanloopt oplossen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 17 mar 2007 12:11

Ik vind een week ook altijd erg fijn, om samen op vakantie te zijn, maar langer denk ik dat ik me erg ga irriteren enzo ;)
Dat hebben we nu al wel eens, als we elkaar elke avond zien. Tja, als hij bij mij is of ik bij hem, ga je minder snel je eigen weg, want we willen wel genieten van elkaar, de tijd dat we samen zijn. Maar soms heb ik echt wel eens zin om lekker een avondje niks te doen, gewoon lekker in bad liggen, beetje filmpje kijken enzo.
Ik denk dat dat wel anders is als je getrouwd bent. Dan heb je allebei je eigen bezigheden. Wij hebben in ons huis een enorme garage, waar vriendlief zich lekker uit kan leven, en ik vermaak me wel op de computerkamer enzo :)
Ik denk dat je van tevoren nooit kunt weten hoe het is om samen in 1 huis te leven, want het is altijd anders dan wanneer je allebei nog bij je ouders woont
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2007 13:02

@MissF: het maakt wel uit of je bij je ouders woonde of op kamers. Wij logeerden meestal bij elkaar zonder ouders erbij (in studentenhuis) dus dan maak je toch een beetje mee hoe het is om samen te leven, samen boodschappen doen enzo.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 17 mar 2007 13:36

Same here.
We zijn eigenlijk wel ieder weekend bij elkaar en eens in de paar weken is dat bij m'n ouders. Maar ik ben niet zo bang om komende zomer samen op vakantie te gaan hoor. Hij wil graag lekker mountainbiken. Mij niet gezien. Nou en? Lekker mountainbiken dan. Ik hobbel wel ergens anders heen hoor. En botst het een keer dan is dat ook geen ramp :)
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten