zo jong...??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mar 2007 11:22

Ik vond het overigens wel bijzonder dat het niet uitmaakt of e gelijk gaat trouwen of eerst samen gaat wonen. Het percentage scheidingen is ongeveer net zo hoog.

Samenwonen op proef en dan trouwen geeft overigens ook geen steviger basis. Het is een van de risicofactoren die de echtscheidingssociologen hebben gevonden door representatieve groepen samenwonenden en nog-gehuwden te ondervragen. Zo is ook gebleken dat wie langer zoekt op de huwelijksmarkt, veel ervaring heeft met liefdesrelaties en wat ouder is, minder kans maakt te scheiden dan degene die op jonge leeftijd met de eerste de beste in zee gaat. Dat gebeurde op grote schaal in het begin van de jaren zeventig, toen men meer en jonger trouwde dan ooit tevoren of daarna. Tien jaar later was van dat cohort twaalf procent gescheiden, en in 1994 twintig procent, terwijl het eind nog niet in zicht is.

Bron

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 mar 2007 13:09

Teuntje schreef:
BJ schreef:Ik heb even de niet serieuze antwoorden verwijderd. Helaas was ik even te fanatiek de volgende antwoorden waren wel goed

Teuntje schreef:
Hoe oud is jong.. Smile


Bedankt BJ :wink:

Nee mijn vraag was hoe oud is jong, zelf ben ik ook wel eens verliefd geweest op jonge leeftijd, alleen vraag ik me nu wel eens af was dat wel echt verliefd zijn, of was het meer zo iets van kijk mij ik heb een vriendje, zelf denk ik dat je met een jaar of 15/16 meer aan toe bent (of zeg ik nu iets stoms). Maar goed ieder mens is uniek, dus mischien zijn d'r ook wel bij die het jongere leeftijd al hebben.


In mijn klas op het Hoornbeeck zat een meisje (16 jaar), die had al vanaf dr 12e verkering. Nog steeds dezelfde. :wink: Het zijn wel uitzonderingen hoor.

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 08 mar 2007 18:52

Smurffie schreef:In mijn klas op het Hoornbeeck zat een meisje (16 jaar), die had al vanaf dr 12e verkering. Nog steeds dezelfde. Het zijn wel uitzonderingen hoor.


Ja dat denk ik ook, meestal hoor je dat ze er wel een paar gehad hebben.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
kuikentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 okt 2004 09:30

Berichtdoor kuikentje » 08 mar 2007 22:28

Teuntje schreef:
Smurffie schreef:In mijn klas op het Hoornbeeck zat een meisje (16 jaar), die had al vanaf dr 12e verkering. Nog steeds dezelfde. Het zijn wel uitzonderingen hoor.


Ja dat denk ik ook, meestal hoor je dat ze er wel een paar gehad hebben.

klasgenoot van me ook is 18 en heeft al 5jaar verkering (met de zelfde)
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 mar 2007 23:59

ik hoorde laatst van m'n oudere collega's dat een aantal van hun al op hun 14e met hun huidige echtgeno(o)t(e) hadden, ik keek hun echt ongelovig aan en denk dat de tijd van die generatie dan toch anders was.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2007 09:04

Mijn tante en mijn schoonmoeder hadden inderdaad ook allebei verkering op hun 14e. De eerste trouwde op haar 20e, mijn schoonmoeder op haar 19e.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maara
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 aug 2005 19:11

Berichtdoor Maara » 12 mar 2007 21:08

Ik vind verkering met een niet serieuze basis, dus met echt de bedoeling dat het ook echt wat wordt niet echt de bedoeling.
Verkering vind ik toch iets meer dan gewoon verliefd zijn en wat met de ander willen, het is m.i. ook iets met toekomst verwachtingen.
Op je 13de al verkering kan dus wel, maar het is vaak niet verkering zoals ik verkering zie.
Maarja, ik ben dan ook geen 13 meer. :wink:

En verder vind ik vroeg verkering krijgen gewoon niet handig.
Je moet jezelf nog ontplooien, je veranderd nog en meestal zit vroeg trouwen er niet echt in. Om nou tijdens je studie al te trouwen lijkt mij niet een ideaal en zou ik dan zelf ook niet willen. Als ik kon kiezen had ik het allemaal een tijdje opgeschoven.
Niet dat ik er nu spijt van heb, maar als ik eerst mijn studie af wil maken wordt het vast nog wel eens lastig. :?
En niks tegen mensen die al "snel" trouwen, maar een behoorlijke tijd verkering opzich vind ik niks verkeerds aan voor mijzelf, hoewel het ook weer niet te lang moet zijn.
Ja, ik heb heel wat eisen/verwachtingen. We zien nog wel hoeveel daarvan terrecht komt.
Ik ben nog best wel bereid om mijn waarden bij te stellen als dat moet.
Want of een huwelijk wel of niet goed wordt/is hangt niet af van de leeftijd waarop je verkering kreeg of getrouwd ben. Gelukkig.
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2007 07:58

hmm er zijn genoeg stellen waarvan eentje of allebei nog studeren, kan toch prima, als je tenminste woonruimte kunt vinden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2007 10:58

Maara schreef:En verder vind ik vroeg verkering krijgen gewoon niet handig.

De grap is alleen dat je daar vaak niet zoveel aan doet. En ach, als je je nog een beetje blijft ontwikkelen groei je na een poosje vanzelf wel weer uit elkaar en dan heb je toch weer wat geleerd. :P

Gebruikersavatar
Maara
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 aug 2005 19:11

Berichtdoor Maara » 13 mar 2007 12:14

Aragorn schreef:
Maara schreef:En verder vind ik vroeg verkering krijgen gewoon niet handig.

De grap is alleen dat je daar vaak niet zoveel aan doet. En ach, als je je nog een beetje blijft ontwikkelen groei je na een poosje vanzelf wel weer uit elkaar en dan heb je toch weer wat geleerd. :P
Ik zeg er niet voor niets achteraan dat als ik zelf kon kiezen...
Kortom, natuurlijk kan je ervoor kiezen om als je 14 bent nog geen verkering te nemen, maar op wie je verliefd wordt valt niet echt te regelen.
En dat weet ik ook best wel.
De drama's van het vinden van een geschikte woonruimte als student zie ik al zat om mij heen.
En als student getrouwd zijn kan best, maar lijkt mij nogal hectisch.
Hoewel ik toch stiekem ook denk dat ik/wij niet kun(nen) wachten tot het einde van mijn studie, maar dat zeg ik nog lekker niet hard op tegen hem. Het kan beter meevallen dan tegenvallen. :wink:
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 13 mar 2007 17:15

En als student getrouwd zijn kan best, maar lijkt mij nogal hectisch.

Ik vraag me af wat er hectischer is.
Als ik gewoon maar naar mezelf kijk, dan wordt er behoorlijk wat afgepland om én samen met vrienden en familie af te spreken en óók nog eens af en toe wat tijd met z'n tweetjes te hebben.
Ik denk dat als je dan zou trouwen het wel wat minder hectisch zou zijn, omdat je elkaar vaker treft, minder rekening hoeft te houden met reizen etc.

(niet dat ik al wil trouwen hoor :P dat lijkt me nog wat vroeg. By the way, op den duur word je ook best handig in hectisch plannen)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2007 18:03

Jo'tje: je hebt helemaal gelijk, het is echt veel rustiger om niet steeds bij elkaar te hoeven logeren, maar tegelijk thuis te zijn en toch bij elkaar te zijn.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 13 mar 2007 18:14

Wij trouwen ook terwijl ik nog student ben, maar het vervelende is dan gewoon dat ik nog mijn studie moet betalen en omdat ik 4,5 jaar HBO doe, omdat ik eerst Pabo heb gedaan, moet ik dus een half jaar helemaal zelf betalen. Nu doen mijn ouders dat, maar als ik getrouwd ben niet meer. En met vaste lasten (met een koophuis helemaal, maar met een huurhuis zeker ook!) is dat niet altijd handig, vind ik.
En als je al zo jong verkering hebt, dan ben je zo op 1 persoon gericht. Ik vind het echt niet altijd leuk dat ik eerder al verkering heb gehad, voor mijn a.s. man, maar het gaf me wel een andere blik waarmee ik de wereld in keek. Ik denk dat het echt niet fout is om eens lekker 'rond te kijken', ipv je al weeetikhethoejong te binden aan 1 iemand.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2007 19:22

Als je een paar 'mislukte' verkeringen hebt gehad, weet je je huidige relatie misschien wel beter te waarderen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 14 mar 2007 12:11

Is het zo'n ramp dat één van de twee al eerder een relatie heeft gehad dan? Lijkt me niet zo heel veel uitmaken. Zolang je wel zeker weet dat je allebei echt voor elkaar wilt gaan..
Ik denk juist ook wel dat je dan alleen maar beter kan weten hoe het níet moet. Al moet je ook weer niet altijd aan een vorige relatie reflecteren, dat is ook niet ok.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten