zo jong...??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Renaat
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:08

zo jong...??

Berichtdoor Renaat » 03 mar 2007 16:05

Kun je verliefd zijn op hele jonge leeftijd? en hoe oud moet je zijn?

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 03 mar 2007 19:29

Ik heb even de niet serieuze antwoorden verwijderd. Helaas was ik even te fanatiek de volgende antwoorden waren wel goed ;-)

Teuntje schreef:Hoe oud is jong.. Smile


Lisette.V schreef:Waar slaat dat nou weer op net of je niet op jonge leeftijd verliefd kan worden.
Ze zijn wel jong maar niet achterlijk Rolling Eyes


Topic ook verplaatst naar Relaties.

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 03 mar 2007 19:47

Beetje jammer weer dat je het tweede deel van mijn post ook hebt weggehaald. Die was namelijk gewoon serieus bedoeld.

maar goed...

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor persoon je bent. Sommige mensen hebben nu eenmaal al vroeg de behoefte aan een relatie. Ik denk niet echt dat er een minimum leeftijd is. Het lijkt mij alleen niet zo heel verstandig om voor je 14e een relatie te hebben. Het kan wel, kennissen van me kende elkaar al op de basisschool en zijn nu al jaren gelukkig getrouwd. :wink:
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2007 20:40

Ach, ik was toen ik 8 was ook al verliefd. Natuurlijk kan dat, who cares?

Dat heeft dan wel weer weinig te maken met 'behoefte aan een relatie', maar dat spreekt vanzelf.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 mar 2007 20:49

Een of andere geleerde, vraag me niet meer hoe ie heet, zegt dat alle jongens op jonge leeftijd verliefd zijn op hun moeder, en meisjes op hun vader (oedipussyndroom ofzoiets)
Dus verliefd zijn als klein kind kan wel degelijk. Verliefd zijn als puber ook, maar de vraag is: wat doe je ermee?
Ik bedoel: ik was 13 toen ik verkering kreeg met de jongen waar ik giga verliefd op was. Hij maakte het 9 maandjes later uit omdat ik hem geen kusje wilde geven :) Grijns.
Ik had blijkbaar wel door dat ik jong was, te jong om echt verkering te hebben.
Mijn zusje is nu 13, ook met regelmaat verliefd, maar zij zegt, gelukkig ook:' Ach, als ik verkering krijg, is het gewoon voor de lol hoor, niet zoals jij hebt, met zoenen enzo.' Haha, heel wijs, zeg ik dan, als grote zus ;)

Kortom, verliefd op jonge leeftijd kan prima, maar de vraag is: wat doe je ermee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2007 20:55

"mijn moeder was 15 toen ze verliefd werd op m'n vader"..... :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 03 mar 2007 21:22

Ik kreeg verkering toen ik 16 was, zij 13, bijna 14. 2,5 jaar volgehouden, best serieus. Maar achteraf zie ik veel fouten die we hebben gemaakt enzo. Het zou goed kunnen gaan, maar je moet er niet op rekenen denk ik. Het is errug jong..

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2007 22:34

Een of andere geleerde, vraag me niet meer hoe ie heet, zegt dat alle jongens op jonge leeftijd verliefd zijn op hun moeder, en meisjes op hun vader (oedipussyndroom ofzoiets)
Is dat dezelfde persoon die ook stelt dat jongens hun vader willen vermoorden en met hun moeder naar bed willen, en dat homoseksuele jongere daarom al jong te herkennen zou zijn?

En jong verliefd ja dat kan zeker, alleen om dan direct in een relatie te duiken ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2007 22:41

Raido schreef:
Een of andere geleerde, vraag me niet meer hoe ie heet, zegt dat alle jongens op jonge leeftijd verliefd zijn op hun moeder, en meisjes op hun vader (oedipussyndroom ofzoiets)
Is dat dezelfde persoon die ook stelt dat jongens hun vader willen vermoorden en met hun moeder naar bed willen, en dat homoseksuele jongere daarom al jong te herkennen zou zijn?

Die meneer heette Sigmund Freud.

Ik denk dat verliefd zijn vanaf de puberteit kan voorkomen, mij overkwam het voor 't eerst toen ik 11 was. Maar die eerste paar keren hield ik het angstvallig geheim, vond het verschrikkelijk en ik begreep maar niet dat mensen verliefd zijn zo geweldig vonden.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 mar 2007 02:05

Ghe, ik was stapelverliefd op mijn elfde. Dat heeft een tijdje geduurd. Kalverliefde is best grappig. Daarna vaker verliefd geweest, dat soms uitliep op een relatie. Maar na de ergste verliefdheid bleef er weinig van over. Het kán ook best goed gaan hoor, verkering krijgen op jonge leeftijd, maar zolang je jezelf nog niet voldoende kent is het moeilijk om dat vast te houden.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 04 mar 2007 11:39

BJ schreef:Ik heb even de niet serieuze antwoorden verwijderd. Helaas was ik even te fanatiek de volgende antwoorden waren wel goed

Teuntje schreef:
Hoe oud is jong.. Smile


Bedankt BJ :wink:

Nee mijn vraag was hoe oud is jong, zelf ben ik ook wel eens verliefd geweest op jonge leeftijd, alleen vraag ik me nu wel eens af was dat wel echt verliefd zijn, of was het meer zo iets van kijk mij ik heb een vriendje, zelf denk ik dat je met een jaar of 15/16 meer aan toe bent (of zeg ik nu iets stoms). Maar goed ieder mens is uniek, dus mischien zijn d'r ook wel bij die het jongere leeftijd al hebben.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 mar 2007 14:47

Teuntje schreef:
BJ schreef:Ik heb even de niet serieuze antwoorden verwijderd. Helaas was ik even te fanatiek de volgende antwoorden waren wel goed

Teuntje schreef:
Hoe oud is jong.. Smile


Bedankt BJ :wink:

Nee mijn vraag was hoe oud is jong, zelf ben ik ook wel eens verliefd geweest op jonge leeftijd, alleen vraag ik me nu wel eens af was dat wel echt verliefd zijn, of was het meer zo iets van kijk mij ik heb een vriendje, zelf denk ik dat je met een jaar of 15/16 meer aan toe bent (of zeg ik nu iets stoms). Maar goed ieder mens is uniek, dus mischien zijn d'r ook wel bij die het jongere leeftijd al hebben.


Precies, tot die tijd moet je het niet al te serieus nemen, dat verandert nog wel een paar keer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mar 2007 18:51

Je moet het sowieso niet te serieus nemen. :wink:

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 04 mar 2007 23:10

Ik was ook wel verliefd op m'n 8ste. Klasgenootje.

haha, als ik er weer aan terug denk. geweldig.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mar 2007 10:31

Ik ben vanaf mijn 11e meerdere keren verliefd geweest. In groep 7 zaten we in een U-vorm in de klas. De meester zette jongens en meisjes om en om. Ik zat dus tussen twee jongens in. En die ene vond ik wel errug leuk! Haha. Zaten we allerlei spelletjes te doen als wij met de opdracht klaar waren...
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten