Engelse lessen over de eindtijd.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Engelse lessen over de eindtijd.

Berichtdoor Hendrik » 27 feb 2007 18:26

De eindtijd is een onderwerp waar ik me de afgelopen maanden mee bezig houd. Daarom zoek ik via internet ook naar veel sites met informatie.
Het mooie vind ik dat je kan zien dat sommige profetien in de bijbel nu in vervulling gaan. Daardoor kan het niet anders dan dat er een God is!

http://www.endtime.com/audio.asp

Houden jullie je er veel mee bezig. Beseffen jullie hoe dicht we al zitten bij de laatste jaarweek?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 feb 2007 18:40

Nee, dat besef ik niet. Niemand trouwens, niemand weet de dag noch het uur dan de Vader.
Hoewel er natuurlijk een hoop hysterische evangelische Amerikanen zijn die ons kunnen vertellen dat het -heus waar- nu niet meer lang duurt!

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 27 feb 2007 19:10

Veel mensen gebruiken die tekst als exuus om zich er dan maar niet mee bezig te houden. Het gaat er ook niet om dat we exact gaan bepalen wanneer Jezus terugkomst maar dat we gaan letten op de tekenen der tijd.
Waarom heeft God ons anders zoveel profetien gegeven over de eindtijd?

Voor de wederkomst van Chrstus gaan vele dingen vooraf. De opkomst van de antichrist bijvoorbeeld. Als we niet weten wie hij is dan kan het wel eens zomaar zo zijn dat we deze man gaan bewonderen. Want let wel het is een man die voor vrede in de wereld zal zorgen. Hij zal een verbond met Israel sluiten voor 7 jaar, maar na 3,5 verbreekt hij het verbond. Breekt in in de tempel en claimt God te zijn.

Het is ook mooi om te zien dat God leeft en bezig is zijn profetien te vervullen.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 27 feb 2007 20:19

Ik ben het met Machiavelli eens.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 27 feb 2007 21:20

Ik ben het ook met Machiavelli eens, want niemand weet de ure.

Maar er staat hier ook nadrukkelijk ure, het jaar waarin de wederkomst zal plaatsvinden kunnen we wel herkennen, maar dan pas wanneer het zover zal zijn. Als de 7 jaren van de antichrist voor bij gegaan zijn.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 28 feb 2007 05:16

Een uitermate zeer gerichte TV zender /computer organisatie is 3 Angel Broadcasting Network. Zij brengen 24 uur per dag de Gospel in het licht van de eindtijd via Satelliet televisie, maar ook deels via de PC.

Dit is hun adres http://www.3abn.org/. je kunt je gratis abvonneren en/of eventueel via een schotel hun televisieprogramma`s ontvangen.

Hotbird Frequentie 12207 /channel 1704.

Sinds kort is er ook een Russische equivalent van 3 ABN zo dat het round the Globe kan gaan in diverse talen

Een overzicht van hun weekprogrammering kun je vinden op 3 ABN schedule. http://www.3abn.org/broadcast_schedule.cfm?Net=1

Groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 01 mar 2007 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bmwijnand
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:05
Locatie: Groningen

Berichtdoor bmwijnand » 28 feb 2007 13:54

Welke profetieen zie je dan al in vervulling gaan?

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 15:27

Voornamelijk die uit het boek Daniel ik zal straks even een link plaatsen dat is met beeld erbij en is ook iets makkelijker te volgen.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 28 feb 2007 16:21

De enige voorspelling uit het boek Daniel die naar mijn weten is uitgekomen, is die van Alexander de Grote.

hendrique86
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2005 12:16
Locatie: Werkendam

Berichtdoor hendrique86 » 28 feb 2007 17:04

over de eindtijd is veel geschreven en veel gedacht. niemand weet echter het tijdstip waarop Hij komt.
Wat voor mij het meest opvallend is dat het Woord bijna over de hele wereld geweest is, dus de eindtijd is zeker nabij. Maar hoelang nog, niemand weet het...
1 ding: die jaren zou ik niet al te letterlijk nemen in profetiën. er zijn er uiteraard genoeg die dat wel doen, ik ben er zelf nogal voorzichtig mee. (zeker in een apocalyptisch boek als openbaringen)

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 17:30

Openbaringen is een canoniek boek.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 28 feb 2007 18:02

Hendrik schreef:Openbaringen is een canoniek boek.
Dat sluit het apocalyptische karakter van Openbaringen niet uit hoor.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2007 18:34

Hendrik schreef:Voor de wederkomst van Chrstus gaan vele dingen vooraf. De opkomst van de antichrist bijvoorbeeld. Als we niet weten wie hij is dan kan het wel eens zomaar zo zijn dat we deze man gaan bewonderen. Want let wel het is een man die voor vrede in de wereld zal zorgen. Hij zal een verbond met Israel sluiten voor 7 jaar, maar na 3,5 verbreekt hij het verbond. Breekt in in de tempel en claimt God te zijn.

Dit is van alle tijden... Denk je nou heus dat het nu duidelijk is dat de eindtijd nabij is? Omdat jij toevalligerwijze via de media op het moment dat het gebeurt, weet wát er gebeurt?
Wat dacht je van bv. de holocaust? Dus van het eerste gedeelte van de vorige eeuw? Verder terug: wat dacht je van de middeleeuwen met zijn gruwelijkheden? wat dacht je van de Romeinse tijd?
Van alle natuurrampen die er waren vanaf het begin der jaartelling - en daarvoor?
Ik hoor het zoveel mensen zeggen, altijd weer. Kortom: ik houd me er niet mee bezig. Want het is echt van alle tijden en ik vind het zonde van mijn tijd me er bezig mee te houden.
Ik ga gewoon - maar wat is gewoon in dit verband - in vol vertrouwen dat God er is mijn weg en dat is genoeg.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 19:29

Ik heb het niet over die profetien die hier zovaak genoemd worden. Ik heb het hier over de beesten uit het boek Openbaringen en Daniel. De 10 hoorns enzo. Godvervult profetien, maar wij merken het pas achteraf, denk maar aan de terugkeer van het volk Israel in 1947.

Ik zal dan ook de latste zijn die zal zeggen dan en dan gaan de laatste jaren in. Wat ik doe is de schrift bestuderen, kijken naar de wereld om me heen en natuurlijk naar Israel.

Het decor wordt opgebouwd en de stukken worden geplaatst en als dat zover is dan kan de eindtijd pas echt beginnen.

En natuurlijk moeten wij in God vertrouwen, maar dat wil niet zeggen dat we daarom maar onwetende moeten zijn. Dan kan ik ook wel zeggen ik vertrouw op God dus ik ga niet naar de kerk en lees geen bijbel.

Als we niet weten wat het getal 666 is dan zouden we het zonder meer klakkeloos accepteren.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 28 feb 2007 20:16

CGK<3 schreef:De enige voorspelling uit het boek Daniel die naar mijn weten is uitgekomen, is die van Alexander de Grote.


Nog veel meer hoor, de hele geschiedenis van het rijk van de Meden en de en de Perzen tot en met de komst van de Messias is uitgekomen. Zo zijn bijvoorbeeld ook duidelijke verwijzingen naar Antiochus IV Epifanes opgenomen (bijv. Daniel 11:31), die als een type van de antichrist wordt gezien.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten