De Kinderopvang

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 28 feb 2007 23:58

sela schreef:ik ben 'zelfstandig ondernemer'.


Cool! Maar wel hard werken..

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 mar 2007 07:26

Haai schreef:Volgens mij valt het met de kosten van kinderopvang nog wel mee.. Een kinderdagverblijf rekent 5 á 6 euro per uur, waarvan de ouders 1/3 deel + een inkomensafhankelijk deel terugkrijgen van de Belastingdienst.

Tja, als het duurder was, dan zou het meer gaan kosten dan wat je per uur verdient met werken.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 01 mar 2007 13:27

Omdat ik vaak lees dat de kosten voor kinderopvang zo hoog zijn vraag ik me dus vaak af waarom beide ouders werken. Is je carierre dan zo belangrijk dat je (omgerekend) onderhand voor een paar euro per uur gaat werken?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 mar 2007 15:27

ik lees juist vaak dat kinderopvang helemaal niet veel kost.. als ik soms zie wat mensen verdienen en wat ze dan nog terugkrijgen van de belastingdienst en hoeveel er dan overblijft om zelf te betalen dan is dat vaak maar een schijntje

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 mar 2007 16:56

Dee prijzen in de kinderopvang zijn verschillend, maar de meeste komen wel in dezelfde richting. Bij ons is de losse uur prijs €7,50. Zo zal het ook op de meeste andere dagverblijven zijn.
De ouders kunnen idd een tegemoetkoming Kinderopvang aanvragen, en de baas is verplicht om ook een deel mee te betalen.
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 01 mar 2007 17:17

en daarmee betaal je als ouder best weinig, toch? 2/6e deel? nee, 't is vast anders, maar als ook je werkgever meebetaald, hoef je echt weinig zelf te betalen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 mar 2007 18:19

Dat werkgevers meebetalen is afgeschaft, het rijk is meer gaan betalen. Als een werkgever wat betaalt is dit vrijwillig. Ik kwam ergens een overzichtje tegen van hoeveel procent je terugkrijgt en dat ligt voor veel inkomens ergens rond de 90%.... Dat vind ik echt veel!!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 mar 2007 18:24

Haai schreef:Dat werkgevers meebetalen is afgeschaft, het rijk is meer gaan betalen. Als een werkgever wat betaalt is dit vrijwillig. Ik kwam ergens een overzichtje tegen van hoeveel procent je terugkrijgt en dat ligt voor veel inkomens ergens rond de 90%.... Dat vind ik echt veel!!


Naar mijn weten bij ons anders niet hoor :wink:
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 mar 2007 18:46

sinds 1 januari gaat alles via de belastingdienst en niet meer via de werkgever!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 mar 2007 18:55

mijn schoonvader heeft een eigen bedrijf en volgens mij zei hij van de week dat ook hij meebetaald aan de kinderopvang van werknemers (dat dit verplicht was, want eigenlijk vind hij het absurd dat hij als werkgever daar aan mee moet betalen) en wel 1/3, het rijk betaald dan ook 1/3 en de ouders zelf ook 1/3. Maar goed dit is wat ik van de week hoorde, maar zal het nog wel eens navragen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 02 mar 2007 21:47

Ik heb altijd gezegd als ik kinderen krijg stop ik met werken.
Toen mijn oudste 7 jaar geleden geboren werd had ik er dan ook geen enkele moeite mee.

Nu heb ik ondertussen 3 kinderen en ook nog 1 dag een oppaskindje en naschoolse opvang van het broertje.
Af en toe heb ik nu wel eens zoiets van had ik maar even wat anders om handen dan dat ik van s'morgens vroeg tot s'avonds laat bezig ben met de kinderen :oops:

Toevallig kreeg ik vandaag een baan aangeboden :)
Ik mocht er het weekend over nadenken en dan maandag ff bellen wat ik wil.
Het lijkt me erg leuk maar ik wil niet meer dan 2 dagen werken.
Dat Timo dan 2 dagen naar de kinderopvang gaat vind ik niet zo erg, ook nog wel leuk voor hem dan ziet hij ook andere kinderen.
Maar meer wil ik ook echt niet gaan werken! Ik heb ook nog mijn gezin en huishouden :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 mar 2007 23:10

rosekapje schreef:mijn schoonvader heeft een eigen bedrijf en volgens mij zei hij van de week dat ook hij meebetaald aan de kinderopvang van werknemers (dat dit verplicht was, want eigenlijk vind hij het absurd dat hij als werkgever daar aan mee moet betalen) en wel 1/3, het rijk betaald dan ook 1/3 en de ouders zelf ook 1/3. Maar goed dit is wat ik van de week hoorde, maar zal het nog wel eens navragen.


Volgens de site van de belastingdienst betalen werkgevers idd ook een deel, maar dit gaat dan via de belastingdienst, die geeft de ouders dan een toeslag. En in veel gevallen blijft er volgens mij voor de ouders minder dan 1/3 over, of je moet erg veel verdienen....

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 03 mar 2007 02:44

Hoorde vanavond dat er in een naburig dorpje kinderdagverblijf werd geopend èn dat er nog mensen nodig waren. Laat ik nu de opleiding hebben èn de ervaring èn de mogelijkheid de kids gewoon mee te nemen..

Wat te doen? Ik zal mn kids er zelf nooit brengen maar zal ik er wel zelf gaan werken dan? Misschien hebben jullie er ideeën over?

sela

Berichtdoor sela » 03 mar 2007 08:02

:P grappig!
het is iig weer een ander soort werk dan je zaterdag baantje..
'k zou dat doen waar je hart ligt.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 mar 2007 11:17

Daar heb ik wel wat op te zeggen :wink:

Ik zou zelf ook later mijn kind nooit naar een kDV brengen, alleen al om het feit dat ik onwijs veel van kinderen houdt, en dus (als ik ooit zelf een kindje mag krijgen) lekker thuis wil zijn voor mijn kindje. Ik zou wel graag 1 of 2 dagen willen gaan werken, voor het financiele, maar ook om gewoon nog in de maatschappij bezig te zijn. Maar ik zou mijn kindje dan graag naar een van de ouders brengen.
Maar ondanks deze reden, werk ik toch in de kinderopvang! Juist omdat ik mijn kind er niet zou willen brengen, wil ik dat de kindjes die daar wel gebracht worden, een goede opvang kirjgen, en ik wil daar graag aan meewerken! Dat is ook vooral mijn motivatie. En echt...Het is geweldig om heel de dag tussen die ukkies te lopen van 3maanden tot 4 jaar!
Woei...Gister had ik 3 ukkies van 3 maanden op mijn groep, Geweldig :lol:
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten